missmcbeal Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #41 Skrevet 2. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tjener? Er det ikke en sykepleier da? Jeg tror også det er Konrad da egentlig, passer overens med Agatha Christie stilen. Men de kommer kanskje med mer informasjon om de andre i familien, de fleste er jo egentlig usynlige nå, men er vel ikke tid til særlig karakterbygging på 15 min hver dag heller. Anonymkode: 78716...de5 Trodde det var en tjener jeg. En parodi på en rik mann med noe som ligner enn "indisk" tener eller noe. Noe som jo er litt typisk. Og han måtte jo bli med når han skulle på do, Konrad er jo ikke så dårlig at han ikke kan gå på do alene liksom.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #42 Skrevet 2. desember 2017 Er hun husholderske en parodi på McGonagall fra Harry Potter? Anonymkode: d5de5...9bf
Prague Skrevet 2. desember 2017 #43 Skrevet 2. desember 2017 Jeg tenkte parodi på Varg Veum når jeg så "etterforskeren" i Blodfjell Og Saga da, fra Broen.. Tenkte også Konrad som morderen, men er vel litt for enkelt
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #44 Skrevet 2. desember 2017 9 minutter siden, missmcbeal skrev: Trodde det var en tjener jeg. En parodi på en rik mann med noe som ligner enn "indisk" tener eller noe. Noe som jo er litt typisk. Og han måtte jo bli med når han skulle på do, Konrad er jo ikke så dårlig at han ikke kan gå på do alene liksom. Nei, det er kanskje sant! Synes bare antrekket så litt sykepleier aktig ut, og at han leide han ut for å gå på do. Men skal se litt nøyere på han neste episode. Jeg fikk hvert fall litt omsorgsvibber av han. Men han er jo med for en grunn da, og om Konrad er så dårlig at han trenger en sykepleier døgnet rundt som hjelper han med do og alt så klarer han heller ikke drepe noen. Og om han da er frisk nok til å drepe noen trenger han heller ikke den sykepleieren, og da er det nok heller en tjener som du sier, og da kan du nok være inne på noe angående han også. Beklager nå tenker jeg litt høyt her Anonymkode: 78716...de5
missmcbeal Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #45 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er kanskje sant! Synes bare antrekket så litt sykepleier aktig ut, og at han leide han ut for å gå på do. Men skal se litt nøyere på han neste episode. Jeg fikk hvert fall litt omsorgsvibber av han. Men han er jo med for en grunn da, og om Konrad er så dårlig at han trenger en sykepleier døgnet rundt som hjelper han med do og alt så klarer han heller ikke drepe noen. Og om han da er frisk nok til å drepe noen trenger han heller ikke den sykepleieren, og da er det nok heller en tjener som du sier, og da kan du nok være inne på noe angående han også. Beklager nå tenker jeg litt høyt her Anonymkode: 78716...de5 Hehe, er fint med litt tenking og spekulasjon ja. Jeg la ikke merke til bekledningen til "teneren". Skal se litt nøyere neste gang. Men ja, når man tenker på det så gir det ikke helt mening nei at Konrad er morderen dersom han går rundt med en sykepleier. Dersom det faktisk var teneren hans, så kan han jo teneren ha ventet utenfor toalettet mens Konrad satt der, sett advkoaten gå inn på kontoret med testamentet og deretter gått inn og drept han. Samtidig, hvilket motiv er det teneren skulle ha? Har han i det hele tatt mulighet til å få arven? Kanskje det står i liten skrift i testamentet at teneren kan arve noe dersom det er ingen andre som kan. Forøvrig, dersom han er tener og har vært det en stund, hvorfor velger han å testamentere til husholdersken og ingenting til teneren? Det er jo litt pussig å testamentere noe til husholdersken.
missmcbeal Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #46 Skrevet 2. desember 2017 Måtte se over episode 1 kjapt nå, og ser nå at han "teneren" ser ut til å være mer en lege eller noe av et slag. Han har sånn klokke hengende på den vite skjorten, og noe i brystlommen (et termometer?). Så han er sikkert lege eller sykepleieren. I tillegg hjelper han Konrad med å støtte seg, så Konrad er sikkert ikke så frisk til beins nei.
missmcbeal Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #47 Skrevet 2. desember 2017 Han der Rune med de dårlige vitsene, hvem er det han skal pariodere egentlig?
Marimba Skrevet 2. desember 2017 #48 Skrevet 2. desember 2017 Morsomt at Nanna har på seg "forbrytelsen"-genseren. Het ikke offeret i forbrytelsen sesong 1 også Nanna? I følge en eller annen anmeldelse jeg leste, skulle episoden med sofaene i trappa i dag være inspirert av en Fleksnesepidode. Jeg tipper det er litt sånn typisk Agatha Christie at morderen er et av mordofrene som bare faker sin egen død 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #49 Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, Marimba skrev: Morsomt at Nanna har på seg "forbrytelsen"-genseren. Het ikke offeret i forbrytelsen sesong 1 også Nanna? I følge en eller annen anmeldelse jeg leste, skulle episoden med sofaene i trappa i dag være inspirert av en Fleksnesepidode. Jeg tipper det er litt sånn typisk Agatha Christie at morderen er et av mordofrene som bare faker sin egen død Ja, det med sofaen tror jeg er den episoden der fleksnes kjører på en smal vei også møter han en annen bil så krangler de om hvem som skal rygge tilbake til møteplassen. Anonymkode: eca7c...4bf 8
Weekend Skrevet 3. desember 2017 #50 Skrevet 3. desember 2017 Jeg merker det er litt slitsomt med Kevin Vågenes i så mange roller. Har vi ikke sett disse karakterene hans før? 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #51 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, Weekend skrev: Jeg merker det er litt slitsomt med Kevin Vågenes i så mange roller. Har vi ikke sett disse karakterene hans før? Nok nå! Kevin Vågenes er en hedersmann! Jeg handler på butikken til faren hans Bjørn Johnny hver uke! Det er en sann hedersfamilie! https://www.proff.no/selskap/rema-1000-frekhaug/frekhaug/-/Z0IVHX2X/ Anonymkode: f43b7...6f5 11
letterbomb Skrevet 3. desember 2017 #52 Skrevet 3. desember 2017 (endret) Jeg var veldig skeptisk til Jul i Blodfjell, men jeg har sett begge episodene så langt og liker det godt! Synes det var så mange artige personer, og så blir det jo spennende å se hvem som faktisk er morderen (hvis ikke det faktisk er flere mordere da, hvem vet). Enig i mye av det som er nevnt så langt i tråden også, som hvem de ulike karakterene baserer seg på og lignende. Tror også det er en overraskende slutt med morderen. Så tidlig i episoden kan omtrent alle være mistenksomme. Endret 3. desember 2017 av letterbomb 1
Djungelvrål Skrevet 3. desember 2017 #53 Skrevet 3. desember 2017 Ska vedde på at det ikke er en krone å arve. Hushjelpa fikk nok bare beskjed om å si det så ikke alle skulle dra hjem. 13
Sveva Skrevet 3. desember 2017 #54 Skrevet 3. desember 2017 På 02.12.2017 den 14.30, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var så morsomt når hun dansken skulle hygge seg med å fortelle en vits til wannabe-politimannen Bare jeg som har dårlig humor? Anonymkode: c5abb...191 Jeg syntes det var morsomt også :D Synes i det hele tatt hun danske og wannabe-politimann er morsomme. Radarpar 4
Sveva Skrevet 3. desember 2017 #55 Skrevet 3. desember 2017 I kveldens episode ble det jo lagt litt opp til at mistanken rettes mot han Tobben eller Toffen Soot, eller hva han nå het. Atle Antonsen sin karakter. Men det er litt for åpenbart tenker jeg, selv om han mista sin del av arven til Gard. 1
JackIost Skrevet 3. desember 2017 #56 Skrevet 3. desember 2017 41 minutter siden, Sveva skrev: I kveldens episode ble det jo lagt litt opp til at mistanken rettes mot han Tobben eller Toffen Soot, eller hva han nå het. Atle Antonsen sin karakter. Men det er litt for åpenbart tenker jeg, selv om han mista sin del av arven til Gard. Et litt for åpenbart villspor, tenker jeg 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #57 Skrevet 3. desember 2017 Synes reklamen for Blodfjell virker litt avslørende. Bildet av alle medlemmene slår sprekker men knuser først når det viser bildet av Conrad Anonymkode: effef...b1e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #58 Skrevet 3. desember 2017 Flere som synes det var litt rart måten hushjelpen reagerte på i første episode? Hvorfor skulle hun bry seg om de alle dro hjem og arven gikk til pusekattene? Om hun tjener noe på det, kanskje det er hun som fjerner de en etter en. Jeg hadde i hvertfall vært bitter om en jeg jobbet for natt og dag skulle gi bort alle pengene sine til noen som kun stiller opp for pengenes skyld. Anonymkode: c5abb...191
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #59 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes reklamen for Blodfjell virker litt avslørende. Bildet av alle medlemmene slår sprekker men knuser først når det viser bildet av Conrad Anonymkode: effef...b1e Nå får det være nok! Konrad er en hedersmann! Har invitert hele slekta til en hyggelig julefeiring! Bare tuller, Konrad er selvsagt morderen, too obvious, dessverre. Jo flere episoder som går uten at «etterforskerne» mistenker ham, jo sikrere. Ender vel opp med at de to etterforskerne er alene igjen og skjønner ingenting, og så kommer «bomben» til slutt, at Konrad-guten er synderen. Stor TV. Episk. Anonymkode: f43b7...6f5 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #60 Skrevet 3. desember 2017 Får litt vinner til en film fra 80-tallet (tror jeg). April fools day. Handler om en gjeng med ungdommer som ankommer en øy. En etter en dukker opp drept. Panikken stiger. Til slutt viser det seg at de drepte aldri ble drept, det ble iscenesatt av en som stod bak, mener det var han som arrangerte selskapet, og han fikk en etter en til å spille drept ovenfor de andre. Alt dette var planlagt av han på forhånd, fordi han ville ha litt underholdning. Det vil jo ogsp ham gamle Konrad i denne serien. Tror ham leker seg med familien, og at ingen er død Tar sikkert feil, men fikk meg hvertfall til å tenke på den filmen Anonymkode: 59c6a...db0 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå