Gå til innhold

Kjæresten har kjøpt ekstremt mange julegaver til meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og selv om jeg synes det er en smule overkill, så setter jeg utrolig stor pris på det. Sa at han ikke trengte å bruke masse penger på meg og at jeg hadde blitt fornøyd bare av en pose Twist, men det var visstnok ikke aktuelt. 

Feirer alltid jul med hele familien, dvs. min familie, besteforeldre og alle onkler, tanter og søskenbarn. For å unngå kaos når det er gavetid, er det alltid en fast person som plukker ut en og en gave, og så er det hver sin tur til å åpne. Gaveutdeleren sier alltid hvem gaven er fra. Mange av de gavene kommer til å være fra kjæresten til meg, og jeg er redd familien kommer til å reagere på det. Tenk om de tror han "kjøper" meg? Kjenner jeg blir litt brydd av tanken, så vurderer å bare ta med noen av gavene i juleselskapet og så åpne resten i "skjul" hjemme. Samtidig føler jeg det er dårlig gjort overfor kjæresten :icon_frown: 

Er det bare jeg som overtenker her? Ville dere reagert om noen i juleselskapet fikk åtte-ti relativt dyre julegaver av kjæresten? 

Anonymkode: 61677...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Du har vært en god kjæreste og ga hsm tydeligvis mye glede siden han ønsket å glede deg sånnt. Det ville jeg trodd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo samle noen av pakkene. Jeg tenker at det ikke er noe galt i å åpne alle der, men det blir kanskje litt kjedelig for de andre om man plukker opp pakke etter pakke til deg fra samme person. 

Anonymkode: cb2be...297

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ifra til kjæresten at det blir vanskelig å få åpnet så mange pakker på julaften, siden det er utdeling av én og én vil det bli alt for mye tid og fokus på deg. La han velge ut 3-4 pakker han vil skal åpnes i fellesskap, og foreslå en hyggelig stund hjemme med dere to hvor du pakker opp resten.

Forresten; ja, du er paranoid. Hvorfor skulle familien tro at han kjøper deg?

Endret av Duckie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette er en rar tankegang jeg. Er det ikke bare koselig at kjæresten tenker på deg da? Tviler på at familien din syntes det er noe annet enn hyggelig :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt godt å høre at jeg overtenker, haha :) At det blir mye fokus på meg er jeg ikke redd for, for han som deler ut gavene er flink til å fordele gavene utover, han deler det på en måte inn i runder, og så er det en gave til hver per runde, så langt det lar seg gjøre. Likevel blir det ganske tydelig at det er mange gaver fra kjæresten til meg da, men dere har sikkert rett i at det ikke er noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen reagerer på det, men samtidig er det litt kjedelig å se deg pakke opp 8 pakker fra samme person, så jeg ville kanskje bare av hensyn til dramaturgien i det hele bedt han si hvilke som var viktigst å pakke opp der og heller la de andre være til seinere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

TS, du kunne gjort det samme som din kjæreste: Kjøpt noen ekstra gaver. Gavene hadde ikke behøvd å koste mye. Så kunne du sagt at det ville være romantisk om dere to kunne åpne deres ekstra gaver hjemme alene, kun dere to, med et glass vin, god musikk helt avslappet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kjæresten velge noen gaver som du pakker opp sammen med han. Lage en liten koselig førjulskveld før julaften bare dere. Så tar du med et par til familien på julaften? Eller du kan ta et handlenett/eske å legge alle gavene i sammen. Så du får alle samtidig, og de kan gå videre med andre når de blir lei av å se på deg pakke opp.

Klarer ikke å se det som et problem. Det er vanlig å gi mange gaver når man er ung. Når man blir eldre, får man masse ansvar, og barn. Da blir det ofte mindre gaver gaver man gir, men da får barna mange. Jeg syns det var litt overkill når barnet mitt fikk gaver i fjor. Det var ikke bare fra familie, men slekt på begge sider. Når det tok litt tid, gikk de andre videre på neste pakke. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: a390c...f38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han nå skjemme deg bort om han har lyst:) Når du ankommer familien din for å feire så kan du jo lage en spøk av det; at du håper bestemor har strikket deg teppe, for du har ikke med deg klær i bagasjen for kjæresten din har kjøpt deg så mange gaver:P Og han kan jo gi deg en eller flere som advents-presanger/førjulsgave?:)

I etterpåklokskapens navn kan dere jo til neste år bli enige om en max-pris på julegave til hverandre:)

Anonymkode: 76b59...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt alle gavene i en stor gavepose med gavelapp. På den måten får du alle gavene fra kjæresten samtidig i gaveposen. Så åpner du alle på en gang og så slipper dere å hente pakke etter pakke til deg. :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien ble åpenbart flau når kjæresten ga henne fem+ gaver på julaften, husker ikke antallet. Han hadde knyttet pakkene sammen med bånd, så de var på en måte en enhet. Hun åpnet alt, men viste bare par gaver fram til oss andre og åpnet så vidt resten med blikket og nesa ned i gavepapiret. Det var helt greit. Forholdet var rimelig ferskt. Innrømmer at jeg ble nysgjerrig, men det mest morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen gjør dette hvert år, ikke mange dyre gaver, men masse gaver fordi vi elsker å pakke opp. Men vi skjønner at ikke alle liker å se på, derfor åpner vi noen sammen på julemorgenen ;)

Anonymkode: fbe96...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en lignende situasjon, kjæresten har nevnt ''julegaver'' veldig mye de siste dagene... Så da sa jeg til han at jeg håpte han pakket de inn som én, for jeg hater slik oppmerksomhet blant andre og vi er ca 10 stk som skal feire sammen, så gaveoppakningen tar lang nok tid som den er. 

Likte forslaget om å ta en førjulskveld i lag, det skal jeg og kjæresten også, med julefilm og annen julekos.

Anonymkode: 2d782...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en julaften med en x kjæreste.

Etter at andres kjærester, samboere og koner hadde fått dyre og feminine julegaver. Alle så på meg og ventet spent på hva som lå i denne store esken. Jeg var sistemann til å åpne. Jeg også var spent. Jeg lurte på hva min hadde kjøpt meg og ville også stolt vise andre som alle andre. 

I denne store esken lå en billig cd. Jeg tok ut og viste. Jeg satt på mitt falske smil. Jeg var urolig lei meg og flau.

Jeg hadde sagt at jeg hadde lyst på den men ikke i julegave. Det var jo leenge siden jeg hadde sagt det, og ja det er tanken som teller men jeg ble utrolig flau.

Det var som om MIN kjæreste så på meg som en kompis. Sammenlignet med det de andre hadde fått.

Hadde vi vært alene hadde jeg kanskje ikke hatt lyst til å være usynlig. 

Mitt poeng er at du må også tenke på de andre. Noen blir kanskje litt lei seg. 

Anonymkode: aef7c...b68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg husker en julaften med en x kjæreste.

Etter at andres kjærester, samboere og koner hadde fått dyre og feminine julegaver. Alle så på meg og ventet spent på hva som lå i denne store esken. Jeg var sistemann til å åpne. Jeg også var spent. Jeg lurte på hva min hadde kjøpt meg og ville også stolt vise andre som alle andre. 

I denne store esken lå en billig cd. Jeg tok ut og viste. Jeg satt på mitt falske smil. Jeg var urolig lei meg og flau.

Jeg hadde sagt at jeg hadde lyst på den men ikke i julegave. Det var jo leenge siden jeg hadde sagt det, og ja det er tanken som teller men jeg ble utrolig flau.

Det var som om MIN kjæreste så på meg som en kompis. Sammenlignet med det de andre hadde fått.

Hadde vi vært alene hadde jeg kanskje ikke hatt lyst til å være usynlig. 

Mitt poeng er at du må også tenke på de andre. Noen blir kanskje litt lei seg. 

Anonymkode: aef7c...b68

Seriøst? Kjæresten din hadde kjøpt en CD du sa du ønsket deg, så blir du skuffa når du får den fordi den ikke var "dyr og feminin nok"? I tillegg hadde han pakket det inn på en morsom måte. Synes det var en veldig omtenksom gave jeg, noe du hadde lyst på gitt med kreativitet. Stakkars ex-kjæresten din. :(

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha reagert på det pga jeg er veldig på å spare til felles bolig og holde forbruk til et lavt nivå :P Tanken er selvsagt god

Anonymkode: 68b08...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte-ti relativt dyre gaver fra fersk kjæreste? Jeg ville tenkt det var et desperat forsøk på å kjøpe deg.

Anonymkode: d3d86...6bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åtte-ti relativt dyre gaver fra fersk kjæreste? Jeg ville tenkt det var et desperat forsøk på å kjøpe deg.

Anonymkode: d3d86...6bc

Ts her, har jo aldri sagt at forholdet vårt er ferskt? Har vært sammen i snart to år :)

Men takk for svar, folkens! Tror jeg bare tar med alle gavene, jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...