AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 I går var det tømmedag for papir og plastsøppel. Vi hadde nesten tomt papirspann men den digre plastsekken med plastsøppel var full. Så jeg gikk til oppstillingsplassen for søppel i nabolaget, og tok med platsekken og hektet den på en av naboene sine dunker. Det ble visst observert, og det var å «ta seg til rette» og jeg vet ikke hva. Så det endte med at jeg likevel tok ned vårt spann for å hekte platsekken på selv om det var nesten tomt. Er der virkelig er problem om man hekter plastsekken på en annen sitt spann? Som om de som kommer og henter søpla bryr seg? Anonymkode: 6e500...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Fikk du beskjed av naboen å ta vekk? Det synes jeg er spesielt, men det har faktisk vært en diskusjon på det, og det er noen som er utrolig nøye på det. Skjer det sjeldent synes man kan la det gå. Jeg hadde aldri sagt ifra etter 1 gang, kanskje etter 3 om det skjedde ofte. Anonymkode: 631f9...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 Spørs om det var elgestek eller oksestek. Anonymkode: d1875...a0d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Spørs om det var elgestek eller oksestek. Anonymkode: d1875...a0d Ts, lag en ny tråd med riktig overskrift, ellers så kommer hele tråden bare til å handle om det.. Trust me! Jeg svarer der Anonymkode: 631f9...d9e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 Naboen din overdriver, jeg hadde ikke brydd meg, så lenge søpla skulle tømmes alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 Kommer vel an på hvordan tømming fungerer hos dere. Her slenger jeg bare plastsekken ned på pakken mellom alle søppelspannene, det er slik man gjør det her. Man kan kaste to plastposer om man vil, og de blir kastet. Så om du gjorde det her hadde det ikke hatt noe å si Anonymkode: 01b79...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 Det er nytt system her hvor man betaler for det man tømmer. Tror ikke naboen syns det er greit at du forsøker å snylte på han nei. Du har ikke lov til å sette ditt søppel hos naboen. Såpass trodde jeg at alle visste. Anonymkode: 9f8f5...d63 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Del Skrevet 2. desember 2017 Her hos oss er det bare å sette plastsekken ved plastdunkene, trenger ikke hekte den fast i noenting. Om en nabo hadde satt sin plastsekk kvelden før henting her så hadde jeg absolutt ikke brydd meg, jeg hadde bare vært fornøyd med at naboen også er miljøbevisst og sorterer ut plasten sin. Anonymkode: 52945...449 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg kaster alltid søppel i den ytterste dunken, selv om den egentlig tilhører naboen. Har tenkt at det er enklere for søppelmennene å tømme én full dunk enn to-tre halvtomme dunker. Har sett at andre gjør det samme, og jeg har aldri fått tilsnakk. Anonymkode: faa1f...79b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Del Skrevet 2. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nytt system her hvor man betaler for det man tømmer. Tror ikke naboen syns det er greit at du forsøker å snylte på han nei. Du har ikke lov til å sette ditt søppel hos naboen. Såpass trodde jeg at alle visste. Anonymkode: 9f8f5...d63 Det er ikke «hos» naboen, nabolaget har felles oppstillingsplass for søppeldunker. Anonymkode: 6e500...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Del Skrevet 2. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke «hos» naboen, nabolaget har felles oppstillingsplass for søppeldunker. Anonymkode: 6e500...155 Men det er jo tydeligvis private dunker, det er ikke alle som synes det er ok at naboene benytter deres dunk om man betaler etter forbruk. For alt vi vet kan det være et problem for naboen allerede og ts fikk kjeft mer tilfeldig fordi hun ble sett. Hos min far fyller naboene opp dunkene hans hele tiden... Min far er gammel og har lite søppel, så naboen tar seg til rette hele tiden. Utrolig irriterende faktisk, for selv om det er ledig kapasitet i dunkene så er det altså min far som da betaler for å kaste naboens søppel. Anonymkode: b38d2...36d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg er litt delt. Tenker at plast er plast, og at du fint kan henge den der.. Samtidig, så er det over streken om dere betaler for det, og naboen må da betale ekstra. Hos oss er det sånn at vi kan få bot om søppeltømmerene ser at man har sortert feil, så litt kjipt å få andres usorterte søppel, eller mer arbeid om de kaster feil. Anonymkode: 539d6...385 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Del Skrevet 2. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo tydeligvis private dunker, det er ikke alle som synes det er ok at naboene benytter deres dunk om man betaler etter forbruk. For alt vi vet kan det være et problem for naboen allerede og ts fikk kjeft mer tilfeldig fordi hun ble sett. Hos min far fyller naboene opp dunkene hans hele tiden... Min far er gammel og har lite søppel, så naboen tar seg til rette hele tiden. Utrolig irriterende faktisk, for selv om det er ledig kapasitet i dunkene så er det altså min far som da betaler for å kaste naboens søppel. Anonymkode: b38d2...36d Men seriøst? Hvordan holder de oversikt over hvor mye man kaster da? Betaler man PR dunk eller halv dunk? Skriver de opp kg søppel man kaster? Jeg spør sikkert dumt nå altså, men de må et system for å holde oversikt over hvem som kaster hva? Anonymkode: d41d6...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #14 Del Skrevet 4. desember 2017 On 12/2/2017 at 11:26 PM, AnonymBruker said: Men seriøst? Hvordan holder de oversikt over hvor mye man kaster da? Betaler man PR dunk eller halv dunk? Skriver de opp kg søppel man kaster? Jeg spør sikkert dumt nå altså, men de må et system for å holde oversikt over hvem som kaster hva? Anonymkode: d41d6...577 Tja, noen renovasjonsselskaper bruker forskjellige dunkstørrelser eller har sjeldnere tømming, men det burde jo være fint mulig med et strekkodesystem også. Det er jo uansett frekt av min fars nabo å velge en billigere renovasjonsløsning og dumpe overskuddet sitt i andres dunker heller enn å betale full renovasjonsavgift. Anonymkode: b38d2...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå