AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er student og har dannet en liten vennegjeng med noen av de andre medstudentene. Min sosiale angst var på sitt verste når jeg var tenåring og jeg turte ikke engang å gå ut å hente posten. Heldigvis er jeg mye bedre nå men føler jeg henger etter når det gjelder sosiale ferdigheter - spesielt når det gjelder det andre kjønn. Jeg har ikke fortalt dette til noen av folkene i vennegjengen. Jeg føler det bare har blitt en vane at vi henger sammen, og at jeg er en plagsom flott som bare henger meg på de uten at jeg bringer gruppen noe. Det tar veldig lang tid før folk blir skikkelig kjent med meg og det virker som de fleste i gruppa er usikre på meg (eller kanskje de bare syntes jeg er stygg og rar). Hadde de invitert meg ut hvis de ikke likte meg? Kanskje de bare syntes synd på meg eller vet ikke helt hvordan de skal bli kvitt meg? Anonymkode: 86600...571
potetstappe Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Når de inviterer deg så er det fordi de vil ha deg i gruppa. Tror man må huske på at man kan bidra selv om man ikke prater så mye. Det å være en god lytter er også en fin egenskap.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Du kan absolutt være et hyggelig bidrag i gruppa selv om du ikke er den som snakker mest! ..og samtidig kan det hende du virker arrogant og gjør folk usikker hvis du holder veldig tilbake. Jeg har selv slitt med sosial angst og fikk ofte den tilbakemeldingen fra folk. At jeg virket arrogant, mystisk , litt skremmende osv.. Ble så lei meg hver gang jeg fikk høre sånt. Jeg følte meg jo helt hudløs og redd , og så på alle andre som bedre enn meg. Men jeg slet veldig.. Gruet meg til og med for å trykke på bussens stopp knapp for å gå av. Kunne noen ganger kjøre buss lenger enn planlagt fordi det der ble så vanskelig. Gikk en periode til psykolog og det hjalp. Hadde dårlige perioder etter det også, men aldri så ille. Anonymkode: 83870...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå