Christiane_W Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Denne uka kom nyheten om at TV2 legger ned "Senkveld". Neste sesong blir den siste. Etter å ha "melket" konseptet i 15 år har de altså endelig innsett at nok er nok og at det er på tide å fylle den sendetiden med noe nytt. Jeg håper dette inspirerer TV2 og de andre norske TV kanalene til å la "trenden" med fornyelse spre seg i sendeskjemaene i 2018. Kan vi slippe flere sesonger av bl.a.: Fire-stjerners middag The Voice Idol Skal vi danse Farmen kjendisspesial Jakten på kjærligheten Svenske Hollywoodfruer MasterChef kjendisspesial Personlig synes jeg særlig konsepter som involverer "kjendis" deltakere blir bare dårligere og dårligere. Hvor kjente er disse "kjendisene" som stiller opp på f.eks. Skal vi danse eller kjendis MasterChef? I de senere sesongene har det vært flere navn jeg har vært nødt til å google fordi jeg ikke har hatt en anelse om hvem de egentlig er. Hvor går grensa for å definere noen som "kjendis"? Holder det virkelig at man har vært deltager i The Voice eller Idol? Eller på Paradise Hotel? Eller at man var god i idrett og hadde et kjent navn som idrettsutøver for 20 år siden? Det virker som dette er nok for de som står for castingen til flere av disse "kjendiskonseptene", noe som mine øyne gjør at det blir veldig utvannet og uinteressant. 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Helt enig. Ser nesten bare på NRK som vanlig TV nå. Der er det faktisk mye interessant. Anonymkode: d22e7...625 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Hvorfor ser du så mye på tv? Les en bok eller gå en tur i stedet. Anonymkode: 608e6...653
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 Legg til Tid for hjem, sinnasnekkeren, boligvisning, solgt, hvem bor her, eventyrlig oppussing, og alle de andre boligprogrammene. Lei av å se andres hjem! Anonymkode: 7f6bf...514 6
Christiane_W Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er glad i boligprogrammer, fordi jeg har jobbet med interiør i en eller annen form hele mitt yrkesaktive liv. Men jeg er ikke fan av alle interiørprogrammene som går, langt derifra. Av de norskproduserte boligprogrammene er jeg mest lei Sinnasnekker'n og Tid for Hjem. De har gått så mange sesonger at de er "oppbrukt". Solgt synes jeg også kunne vært pensjonert. Er grenser for hvor spennende det er å se meglere bomme på prisen på boliger i områder de ikke kjenner... Er jo dessuten veldig forutsigbart med at det alltid står 1-1 før de skal på den siste visningen, klein måte å forsøke å holde på "spenningen" til siste slutt. Visning og Hvem bor her? har jeg ikke sett på, så de kan jeg ikke uttale meg om, men begge er vel nye programmer i høst? Eventyrlig oppussing liker jeg faktisk fordi det er ganske variert og Halvor og teamet er flinke til å lage gode, spennende løsninger. At vi tillegg til hyttene de pusser opp får se mye flott norsk natur synes jeg er en god "bonus". Synes også de kunne droppet en del av de utenlandske boligprogrammene, bl.a. de med "eiendomsbrødrene" og programmer om boligjakt i USA og Canada synes jeg heller ikke er spesielt spennende. Australske "Hus til salgs" på reprise for n'te gang er også kjedelige saker. Men siden de sendes om og om igjen er det vel noe som ikke koster allverden å sende, så det er en billig måte å fylle sendetiden på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 På tide å få bort noen av programlederene i TV2 også. Få bort: Katrine Moholt ( Drittlei av at hun er så overblid bestandig, det virker falskt. ) Dorthe Skappel Thomas og Harald (Ønsker ikke å se dem i nye programmer etter Senkveld) --------- Disse ønsker jeg å se mer av: Solveig Kloppen Guri Solberg Katarina Flatland Anonymkode: 7312d...573
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Enig. Nrk er best på dokumentarer og livstilsprogrammer. Flere programmer som Helene sjekker inn er helt topp. Anonymkode: dae6a...009 1
Freesia97 Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Legg til Tid for hjem, sinnasnekkeren, boligvisning, solgt, hvem bor her, eventyrlig oppussing, og alle de andre boligprogrammene. Lei av å se andres hjem! Anonymkode: 7f6bf...514 Kunne ikke vært mer enig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå