AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 Noen som kan anbefale flytende Paracet? Snuppa her nekter å ta tempen i rumpa så jeg får ikke målt - men hun er varm. Paracet stikkpille går heller ikke. Hva anbefaler dere? Må ut å kjøpe Anonymkode: c3aa3...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Flytende paracet smaker bittert, men er førstevalg hos barn. Det finnes smeltetabletter som smaker godt, hvis hun er gammel nok til det. Spør de ansatte på apoteket. ibux/nurofen smaker bedre, men kan gi magesår, så ikke anbefalt som førstevalg hos barn. Anonymkode: d57ad...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 Flytende Paracet eller Ibux er gull verdt her i huset. Er poden skikkelig syk og ikke vil ra medisinen sin blander vi den i drikke han liker. Anonymkode: f8da2...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 Trenger hun det da? Hvordan er allmenntilstanden? Hvis hun bare er varm og kanskje litt slapp så er det kanskje best og la henne få slippe? Flytende Paracet fungerer bra, men smaker skikkelig dritt. Så stå klar med saft eller noe så hun får skylt ned hvis det blir aktuelt. Anonymkode: 67a2d...22e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan anbefale flytende Paracet? Snuppa her nekter å ta tempen i rumpa så jeg får ikke målt - men hun er varm. Paracet stikkpille går heller ikke. Hva anbefaler dere? Må ut å kjøpe Anonymkode: c3aa3...414 Da får du skaffe deg et termometer til bruk i øret før du gir barnet paracet eller andre febernedsettende legemidler. Paracet er uheldig å bruke unødvendig. Hva du skal velge dersom barnet har feber får du best veiledning av en farmasøyt på et apotek. Anonymkode: 10042...da7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 Kjøp et øre termometer. Det finnes også noen for pannen. Disse er ikke like nøyaktige som å måle i rumpa, men om de brukes riktig gir de en kjapp og enkel måling. Man bør måle flere ganger når ungen er frisk. Helst flere ganger over flere dager. Og notere ned det hele. Da vet man hva som er normalt til forskjellige tider på døgnet. Vi har lappen liggende i boksen med termometeret. For hele familien Da er det gjort på noen sekunder å finne ut om noen har feber. Først når feberen vedvarer og stiger at vi finner frem rumpe termometeret. Det er mange år siden sist nå. Dispril som bruser i cola er favoritten til minstemann. Aldri noe problem å få ned medisinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 Må man måle så må man måle. Men dropp det om det ikke trengs. Her måler vi kun før leggetid hvis forma er veldig dårlig og vi må vite om feberen blir farlig høy utover natta. Da spiller det ingen rolle om de «nekter». Vi har testa flytende Ibux, det fungerte i alle fall fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Del Skrevet 2. desember 2017 Pinex granulat med jordbærsmak. Blandes i litt syltetøy e.l. Anonymkode: 2999b...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Del Skrevet 2. desember 2017 Skaff deg et øretermometer men er hun i så dårlig form at hu trener Paracet? De må jo ikke ha det så fort de viser tegn på litt sykdom Anonymkode: b16e7...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Del Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, Sushi skrev: Må man måle så må man måle. Men dropp det om det ikke trengs. Her måler vi kun før leggetid hvis forma er veldig dårlig og vi må vite om feberen blir farlig høy utover natta. Da spiller det ingen rolle om de «nekter». Vi har testa flytende Ibux, det fungerte i alle fall fint. Dårlig gjort å måle i endetarmen om de nekter... Anonymkode: f52b1...dae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Del Skrevet 2. desember 2017 Termometrene som måler i pannen er nå mer enn gode nok, ifølge helsesøsteren til datteren min. Det er kun ved svært høy feber at man trenger helt nøyaktig måling i rumpen. Jeg ville spurt apoteket hva de anbefaler av febernedsettende. De har mye erfaring. Anonymkode: adfe1...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. desember 2017 #12 Del Skrevet 2. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dårlig gjort å måle i endetarmen om de nekter... Anonymkode: f52b1...dae Dårlig gjort og dårlig gjort... Vi gjør det jo for å sørge for at de får legehjelp i tide om det skulle bli nødvendig. Enkelte ting må man bare gjøre. Barna får heller ikke nekte å pusse tennene, for eksempel. Har aldri sett noe termometer for ørene/munnen/panna som faktisk måler nøyaktig. Er det ikke snakk om høy feber så måler vi ikke i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Del Skrevet 2. desember 2017 40 minutter siden, Sushi skrev: Dårlig gjort og dårlig gjort... Vi gjør det jo for å sørge for at de får legehjelp i tide om det skulle bli nødvendig. Enkelte ting må man bare gjøre. Barna får heller ikke nekte å pusse tennene, for eksempel. Har aldri sett noe termometer for ørene/munnen/panna som faktisk måler nøyaktig. Er det ikke snakk om høy feber så måler vi ikke i det hele tatt. Det er noe helt annet å bli tvunget til å pusse tennene enn til å bli målt i rumpa. Hvordan lærer barna at kroppen deres er deres og at ingen kan røre kjønnsorganene deres, om foreldrene overskrider barnets grenser? Hvis foreldrene ikke respekterer at nei er nei, så kan man ikke forvente at barna skal lære å sette grenser for andre i senere tid. Anonymkode: f52b1...dae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. desember 2017 #14 Del Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er noe helt annet å bli tvunget til å pusse tennene enn til å bli målt i rumpa. Hvordan lærer barna at kroppen deres er deres og at ingen kan røre kjønnsorganene deres, om foreldrene overskrider barnets grenser? Hvis foreldrene ikke respekterer at nei er nei, så kan man ikke forvente at barna skal lære å sette grenser for andre i senere tid. Anonymkode: f52b1...dae Ved å snakke mye om kropp, grenser og hva som er lov. Og forklare hvorfor vi må måle tempen når de er veldig varme og vi må vite akkurat hvor høy feberen er. Vi respekterer ikke et nei når de ikke vil børste håret eller pusse tenner heller, men vi forklarer alltid hvorfor det må gjøres. Håper du ser forskjellen på et seksuelt overgrep og å finne ut om barnet har 39,5 eller 40,5 i feber... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #15 Del Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er noe helt annet å bli tvunget til å pusse tennene enn til å bli målt i rumpa. Hvordan lærer barna at kroppen deres er deres og at ingen kan røre kjønnsorganene deres, om foreldrene overskrider barnets grenser? Hvis foreldrene ikke respekterer at nei er nei, så kan man ikke forvente at barna skal lære å sette grenser for andre i senere tid. Anonymkode: f52b1...dae Det er ganske stor forskjell på å ta ulovlig på ungene sine og å gi dem helsehjelp. Noen ganger MÅ man måle temperatur i rumpa, noen ganger MÅ man gi stikkpiller og man MÅ pusse tenner. Så får man prøve å forklare hva man gjør så godt man kan og ikke lure dem, og av og til må man tvinge. Ungen min HATER å få paracet i rumpa og hun HATER å måle tempen. Jeg har pannetermometer som jeg bruker mest og gir ikke paracet med mindre hun plages veldig. Men det er ikke snakk om å få i henne nok mikstur til å få full dose, så da må hun tåle å få noe ekkelt i rumpa for å få det bedre en lengre stund. Men jeg lurer henne ikke. "nå skal mamma gi deg medisin i rumpa. Jeg vet at du synes det er ekkelt, men du må få medisin så du får det bedre etterpå." og så får man bare tvinge og trøste etterpå. Anonymkode: 15b06...113 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. desember 2017 #16 Del Skrevet 2. desember 2017 6 timer siden, stan skrev: Kjøp et øre termometer. Det finnes også noen for pannen. Disse er ikke like nøyaktige som å måle i rumpa, men om de brukes riktig gir de en kjapp og enkel måling. Man bør måle flere ganger når ungen er frisk. Helst flere ganger over flere dager. Og notere ned det hele. Da vet man hva som er normalt til forskjellige tider på døgnet. Vi har lappen liggende i boksen med termometeret. For hele familien Da er det gjort på noen sekunder å finne ut om noen har feber. Først når feberen vedvarer og stiger at vi finner frem rumpe termometeret. Det er mange år siden sist nå. Dispril som bruser i cola er favoritten til minstemann. Aldri noe problem å få ned medisinen. Håper ikke minstemann er veldig liten. Dispril i cola er ikke bra. Hva med Paracet i drikke uten koffein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #17 Del Skrevet 2. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske stor forskjell på å ta ulovlig på ungene sine og å gi dem helsehjelp. Noen ganger MÅ man måle temperatur i rumpa, noen ganger MÅ man gi stikkpiller og man MÅ pusse tenner. Så får man prøve å forklare hva man gjør så godt man kan og ikke lure dem, og av og til må man tvinge. Ungen min HATER å få paracet i rumpa og hun HATER å måle tempen. Jeg har pannetermometer som jeg bruker mest og gir ikke paracet med mindre hun plages veldig. Men det er ikke snakk om å få i henne nok mikstur til å få full dose, så da må hun tåle å få noe ekkelt i rumpa for å få det bedre en lengre stund. Men jeg lurer henne ikke. "nå skal mamma gi deg medisin i rumpa. Jeg vet at du synes det er ekkelt, men du må få medisin så du får det bedre etterpå." og så får man bare tvinge og trøste etterpå. Anonymkode: 15b06...113 Hvor gammelt er barnet ditt? Har du tenkt til å gjøre dette til ungdomsskole alder? Det er sånn man får barnet utrygg, og til å ikke stole på foreldrene. Jeg kommer ikke til å gjøre det samme med mine barn. Jeg husker hvor fæle stikkpillene var selv, muligens hadde jeg vært utsatt for seksuelle overgrep før jeg havnet i fosterhjem, noe som gjorde at jeg ikke taklet at de nye foreldrene mine brukte stikkpiller. Ble fryktelig oppskaket hver eneste gang. Anonymkode: f52b1...dae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. desember 2017 #18 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, minister-mio skrev: Håper ikke minstemann er veldig liten. Dispril i cola er ikke bra. Hva med Paracet i drikke uten koffein? Nei da. På baby stadiet var det tran som var trikset. Tran var det beste som fantes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. desember 2017 #19 Del Skrevet 2. desember 2017 29 minutter siden, stan skrev: Nei da. På baby stadiet var det tran som var trikset. Tran var det beste som fantes. Men hvorfor cola og dispril når det finnes alternativ som Paracet og drikke uten koffein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 2. desember 2017 #20 Del Skrevet 2. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe helt annet å bli tvunget til å pusse tennene enn til å bli målt i rumpa. Hvordan lærer barna at kroppen deres er deres og at ingen kan røre kjønnsorganene deres, om foreldrene overskrider barnets grenser? Hvis foreldrene ikke respekterer at nei er nei, så kan man ikke forvente at barna skal lære å sette grenser for andre i senere tid. Anonymkode: f52b1...dae Herregud, jeg gir opp dere overhysteriske foreldre. I gamle dager ble det bare målt i rumpa, både hjemme og på sykehus. Jeg har ikke traumer av den grunn. De forklarte bare hvorfor det måtte gjøres og det var greit nok. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå