straamann Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Har vært inne å sett på eksamensdatoer for privatister i fylket mitt (Hordaland). Jeg finner ikke at fysikk 1 er satt opp, kun fysikk 2. Jeg vurderer å søke et ingeniørfag til høsten, der fysikk 1 er et krav. Har jeg lest feil, eller er det faktisk ikke mulig å ta fysikk 1 som privatist? Evt må man ta dette gjennom ingeniør forkurs for å få det godkjent?
stan Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Det er et normalt fag så det er fullt mulig å ta som privatist. Sjekk med eksamenskontoret. Det stemmer at for ingeniør må du ha fysikk.
straamann Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, stan skrev: Det er et normalt fag så det er fullt mulig å ta som privatist. Sjekk med eksamenskontoret. Det stemmer at for ingeniør må du ha fysikk. Ok, skal sjekke med dem. Men heller ikke biologi 1 eller kjemi 1 står oppført på privatistlista. Det må da være en forklaring?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 Har du fått sett listen for hele året? Jeg tror noen fag kun er om høsten eller kun om våren, kanskje det gjelder for disse fagene, selv om det høres rart ut. Anonymkode: c9528...f9e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Det er fordi fysikk 1 har muntlig eksamen. Du får eksamensdato etter du er meldt opp. Anonymkode: fb23d...6f6 2
straamann Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fordi fysikk 1 har muntlig eksamen. Du får eksamensdato etter du er meldt opp. Anonymkode: fb23d...6f6 Aha! Ja det kan stemme. Muntlig eksamen i fysikk... høres skummelt ut. Jeg er ganske blank på fysikk foreløpig. Skal begynne å lese over nyttår
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Fysikk 1, bio 1 og kjemi 1 er muntlige. De jeg kjenner som har tatt disse som privatist hadde disse i starten/midten av november. Anonymkode: 7bab1...b84
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, straamann skrev: Aha! Ja det kan stemme. Muntlig eksamen i fysikk... høres skummelt ut. Jeg er ganske blank på fysikk foreløpig. Skal begynne å lese over nyttår Jeg har selv veldig prestasjonsangst, men muntlig eksamen er faktisk mye bedre enn skriftlig. Og jeg har tatt en del eksamen. Muntlig varer mye kortere og du har mulighet til å vri litt til det du kan mer om, som du ikke har på skriftlig eksamen. Det kommer til å gå kjempe fint! Anonymkode: c9528...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 2 timer siden, straamann skrev: Aha! Ja det kan stemme. Muntlig eksamen i fysikk... høres skummelt ut. Jeg er ganske blank på fysikk foreløpig. Skal begynne å lese over nyttår Det er ikke noe å være redd for. Heldigvis er de fleste eksaminatorer og sensorer på ditt lag, og eksaminasjonen er som regel veldig hyggelig. Anonymkode: fb23d...6f6 1
straamann Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2017 Satser på å gjøre unna matten først, R2 er tross alt litt mer krevende enn fysikk 1 såvidt jeg har skjønt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå