Gå til innhold

Faller småprat naturlig for deg?  

1 stemme

1. 1. Faller småprat naturlig for deg?

• Nei *smile rart*
      11
    • Kanskje ikke naturlig, men jeg får det til nå og da.
      31
    • Ja. Har du noe chips? *smile kult*
      15

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir jo litt ensformig - bare å sitte og snakke selv... - for de som bare svarer det er stort sett ikke særlig interessert i å snakke med deg/eller vite noe om deg heller da... :oops:

Hadde en skrekkopplevelse i en 40-årsdag ... og hadde en bordkavaler som KUN svarte med ja og nei hele kvelden .. og aldri startet en eneste setning selv.. Da ga selv jeg opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: ja, heldigvis så skjer det ikke så ofte...

så har du andre veien da.. noen forsvinner bare tiden du tilbringer sammen med i ett eneste stort svusj!!

eller hva pus? :wink::sjarmor:

det er faktisk veldig behagelig!

Skrevet
:ler: ja, heldigvis så skjer det ikke så ofte...

så har du andre veien da.. noen forsvinner bare tiden du tilbringer sammen med i ett eneste stort svusj!!

eller hva pus? :wink::sjarmor:

det er faktisk veldig behagelig!

:Nikke: .. men da er det jo nesten synd at tiden flyr .. for da er det så koselig/artig og sånn....

Skrevet

:Nikke: .. men da er det jo nesten synd at tiden flyr .. for da er det så koselig/artig og sånn....

ja, også får man ikke somlet seg til å treffes nok....

hmm... treff snart eller? :ler:

Skrevet

Absolutt :hoppe:

... tror ikke vi kan vente på invitasjon til lam og appelsiner hos Lompa...

(men da må vi jo finne en dag som ikke Lompa glemmer og Gamle Alex kan :ler: ) ..

Skrevet

Jeg er den fødte småprater... Kan skravle med hvem som helst om nesten hva som helst. Ikke fordi jeg er så smart, men fordi jeg stort sett er interessert i det meste.

Dessuten er jeg sosial.

Digger småprat :ler:

Skrevet

Har jeg bestått nybegynner kurset i småprat nå?

Eller var det småprat dere gjorde?

Søren, Jeg tror jeg strøyk. :-x

Skrevet

det var vel mest vi som småpratet, les og lær! :tunge1::wink:

Skrevet

*setter seg ned ved pulten og studerer nøye og intenst!!*

Gjest lilletroll
Skrevet

Nei dessverre er jeg ikke en råtass på det....og ser for meg at jeg kan bli sett på som kjedelig....

Skrevet

nope, jeg er ikke god på småprat.

jeg er bare ikke interessert nok i folk til å gidde å holde i gang en samtale om vi ikke egentlig har noe å snakke om.

jeg mener, må jeg så må jeg, og i noen situasjoner småprater jeg selv om jeg gir beng i både samtalepartner og tema. jeg er liksom sær nok som jeg er, noen ganger er det greit å late som man er høflig interessert i sosialt samkvem tross alt.

altså, jeg tror jeg kan småprate, men jeg er sjelden motivert.

Skrevet

Jeg er generelt imot småprat, synes det er tåpelig å spørre folk om ting jeg overhode ikke er interessert i å vite, eller å snakke om vær og vind bare for å unngå pinlige tausheter.

Da er det bedre å prate rett ut med folk om "viktige" ting, som om man har kjent dem i lang tid, selv om man ikke engang vet navnet deres. Og selv om de synes du er litt rar først.

Men jeg er flink til å lure meg unna småprat-situasjoner, heldigvis.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg vil ikke si småprat faller naturlig for meg.

Jeg syns ikke det er lett å finne på noe å prate med ukjente om, så sant vi da ikke har en eller flere felles interesser.

Pinlige pauser oppstår lett i situasjoner med ukjente hvor man febrilsk prøver å komme på noe å si for å unngå nettopp det.

Skrevet

Jeg merker ganske fort om jeg har noe som helst kjemi med den jeg småprater med. I så fall går det fint å småprate. Dersom jeg merker at jeg og den andre personen ikke har noe som helst felles, men bare prater for å unngå at det blir stille, da blir det litt verre. Men jeg pleier alltid å stille menneskene jeg snakker med spørsmål om dem selv, og så er det jo bare å krysse fingrene for at de er sosialt oppegående nok til å svare med mer enn enstavelsesord og også stille spørsmål tilbake.

Det er forresten det verste jeg vet - når folk ikke stiller spørsmål tilbake. Det er så utrolig uhøflig slik jeg ser på det.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt god i småprat. Temaer må interessere meg, ellers kjeder jeg meg bare. På samme måte er jeg redd for å kjede andre mennesker, derfor holder jeg inne med småting jeg selv egentlig finner kjedelig, eller ting jeg tenker ikke interesserer den andre. Jeg er ikke den som forteller historier eller episoder om meg selv, bare for å ha noe å si. Jeg vil jo ikke at andre skal sovne og falle om heller....

Skrevet
Jeg er ikke den som forteller historier eller episoder om meg selv' date=' bare for å ha noe å si. Jeg vil jo ikke at andre skal sovne og falle om heller....[/quote']

Har du ikke opplevd noe spennende altså? ;)

Skrevet

Ikke som jeg antar er spennende for andre enn meg selv :wink:

Skrevet
Ikke som jeg antar er spennende for andre enn meg selv :wink:

Du undervurderer deg selv mysan. Med nesten 4000!! innlegg her skulle man tro du hadde mye på hjertet som interesserer andre også!

Skrevet

Ja, jeg tror egentlig jeg er ganske god på det, men det kommer an på da. Jeg liker egentlig ikke å prate med alle og enhver..Enkelte personer har jeg ingenting å si til , og da synes jeg det er irriterende at jeg må nødt til å småprate bare for å være høflig... Men det aller verste er nåe personer som du såvidt kjenner begynner å spørre og grave. Det haaaater jeg , og synes det er utrolig uhøflig :evil:

Skrevet

Du undervurderer deg selv mysan. Med nesten 4000!! innlegg her skulle man tro du hadde mye på hjertet som interesserer andre også!

Mange innlegg her, men på snart to år! Og dette er innlegg jeg har skrevet som svar på tråder som interesserer meg, ikke sant? Mye kranglete kommentarer også tror jeg...

Og så er det dagbøkene mine - har jo skrevet ganske flittig der i nesten like lang tid også, så.... men det er liksom ikke småprat...

Kan småprate med folk i butikken eller i kø på posten, men da dreier det som om ganske få minutter, og jeg rekker ikke å kjede meg. Skal jeg sitte i et selskap og føre en samtale med sidemannen, bør det dreie seg om mer enn vanlig småpraaa...zzz...t...zzz...zzzz..... :sove:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...