Gå til innhold

Faller småprat naturlig for deg?  

1 stemme

1. 1. Faller småprat naturlig for deg?

• Nei *smile rart*
      11
    • Kanskje ikke naturlig, men jeg får det til nå og da.
      31
    • Ja. Har du noe chips? *smile kult*
      15

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Både ja og nei! Ja, hvis personen er åpen for småprat men der er ikke alle som er. F.eks hvis jeg spør - hva driver du med, da, sånn til hverdags? Og den andre personen svarer - ikke noe spesielt, da vet du at du har å gjøre med en som du må dra svarene ut av. Eller en person som bare svarer ja eller nei, og det er det, liksom. Men sånn ellers: Jada, småprater, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil påstå at jeg er ganske flink på småprat. Men jeg er frisør og da MÅ man kunne det.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg vil påstå at jeg er ganske flink på småprat. Men jeg er frisør og da MÅ man kunne det.

Blir ikke frisørene drittlei av all småpratinga? Når jeg er hos frisøren vil jeg ikke lese og ikke småprate heller. Bare slappe av og kikke ut i lufta. Men jeg er kanskje litt smårar. :)

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Blir ikke frisørene drittlei av all småpratinga? Når jeg er hos frisøren vil jeg ikke lese og ikke småprate heller. Bare slappe av og kikke ut i lufta. Men jeg er kanskje litt smårar. :)

Da er isåfall jeg litt rar også. Verste jeg vet når jeg er til frisøren,er når hun begynner å spørre om hva jeg jobber med,om det er mye å gjøre på jobben og bla bla bla..

Jeg gidder egentlig ikke snakke,vil bare slappe av :wink:

Men får å svare på spørsmålet: Nei,jeg er ikke flink til å småprate. Det går greit hvis den andre personen er flink til å svare/spørre selv,men er h*n taus som en østers så sliter jeg :wink:

Skrevet

Nja, er ikke så flink, men egentlig kommer det helt ann på settingen og personen jeg snakker med. Uansett prøver jeg å være høflig og komme med svar som er lengre enn ja og nei, og også stille noen spørsmål selv. Men alt i alt synes jeg det er ganske kjedelig, hvis vi ikke finner et samtaleemne vi har til felles, eller som interesserer oss.

Skrevet

Jeg er blitt bedre på å prate med totalt ukjente, selv om jeg syns det er vanskelig å komme på temaer å prate om.

Har man noe som helst felles, bare en liten ting, så løsner alt så mye raskere.

Småprat om vær og vind kjeder meg, så det er jeg ikke god på.

Å si noe bare for å si noe har jeg ikke helt sansen for.

Skrevet

Småprat er en ren nødvendighet i jobben min (jeg er journalist). Kjempeviktig egenskap å kunne snakke med fremmede, ikke bare om bestemte saker. Så det er noe jeg har blitt ganske flink til etterhvert.

Skrevet

prat generellt faller veldig naturlig for meg... :o :ler:

skravler både stort og smått med de aller fleste, noen vil kanskje si jeg prater for mye? :forvirra::ler:

føler litt på det innimellom, men det er nå slik jeg er da. :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

Kommer litt an på dagsform, og hvordan den andre er. Noen er lettere å små prate med enn andre.

Tror nok man kan trene seg itl å bli flinkere til det ja.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt flink til det, det kommer ofte an på personen jeg snakker med. Noen finner man fort kjemien med. Skulle ønske jeg var litt flinkere til å prate med andre, også de jeg ikke har noe til felles med i det hele tatt. F.eks. samboeren min er flinkere, han kan prate med absolutt alle. Men alle er ikke like utadvendte, sånn er det bare.

Skrevet
prat generellt faller veldig naturlig for meg... :o :ler:

Vi så det på julebordet ja :ler:

Du skravla deg ikke helt bort her da ivertfall :tunge1:;)

Det er alltid så ekkelt :ler: Føler at jeg burde si noe noen ganger. Og det føles litt rart å stå så nærme noen uten å prate med dem.

Syntes det er litt hyggelig. Ivertfall hvis h*n er flink til å småprate.

Jeg syntes også mennesker som er flinke til å småprate som mere, kanskje ikke interessante, men selvsikre, og muligens attraktive. Men tror at man kan være interessant person ved å være flink til små(bred)prating, som å gå i dybden i et tema.

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen ganger blir jeg irritert når folk prater til meg om løst og fast... det kommer an på humøret. Ofte har jeg et enormt behov for kun å sitte i egne tanker. De kan gjerne prate, men ikke til meg...

Men så får de ikke noe annet svar enn enstavelsesord tilbake, eller jeg svarer ikke i det hele tatt, om jeg er i det lunet.

Andre ganger kan jeg prate om hva som helst, med hvem som helst, hvor som helst... (bare de ikke holder timeslange enveistaler, og jeg blir sittende og halvveis lytte, og halvveis tenke på andre ting...)

Skrevet

Vi så det på julebordet ja :ler:

Du skravla deg ikke helt bort her da ivertfall :tunge1:;).

:oops: :ler:

U have seen nooothing!! :tunge1::wink:

veeeeldig flink her!! :sjarmor:

Skrevet

Kommer ann på responsen, dersom det er "ja", "nei" og "å" så merker jeg at det blir litt vanskelig.

Skrevet

:oops: :ler:

U have seen nooothing!! :tunge1::wink:

veeeeldig flink her!! :sjarmor:

Da gleder jeg meg til å lære meg noen triks :sjarmor:

(forbeholder meg retten til å småprate i en småprate-tråd!)

Skrevet

Da gleder jeg meg til å lære meg noen triks :sjarmor:

(forbeholder meg retten til å småprate i en småprate-tråd!)

for min del er det bare slik jeg er da.... skravlet en date til kjedsommelighet her for litt siden... så det er ikke bare positive sider med at prat faller naturlig for en... :o :grinele:

(og er det en plass det BØR være mulig å småprate, så bør det jo være en småpratetråd!!) :Nikke:

Skrevet

Jepp, små-prating er jeg god på, men heldigvis ikke BARE det!

Skrevet

Når jeg sliter med småprat er det ivertfall deilig å ha noen som kan gjøre det for meg :sjarmor:

(og er det en plass det BØR være mulig å småprate, så bør det jo være en småpratetråd!!)

Jeg mener, selvfølgelig lærer man best om en ting ved å gjøre selve tingen :)

Skrevet
Kommer litt an på dagsform, og hvordan den andre er. Noen er lettere å små prate med enn andre.

.

Enig i dette...

Innimellom er det jo veldig mye ord som vil ut :ler: .. og andre ganger faller det ikke så naturlig..

Og om man kun møter Ja/nei så blir det jo veldig vanskelig..

Skrevet

det blir ihvertfall litt slitent/anstrengt dersom du bare møter ja/nei-svar... takler det også jeg, men det er koselig å få litt tilbakemeldinger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...