AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Hei, Jeg har begynt i en ny jobb og har fått noe å gjøre som er jobbrelatert i helgen. Totalt vil dette ta omlag 2 timer. Dette inngår ikke i inntekten min, men går utenom. Jeg tenkte at jeg skulle legge inn disse timene som fleks til en eventuell avspasering eller utbetaling i lønn, men da jeg nevnte det for noen kollegaer ble de overrasket over at jeg ikke gjorde det gratis. Er dette virkelig vanlig? Jeg må jo bruke min fritid på dette og det omhandler som nevnt ikke noe med stillingen min, og inngår ikke i lønnen. Jeg er som sagt ny og vil jo ikke være vanskelig, men jeg synes jo det er rimelig spesielt av de å forvente at jeg skal jobbe gratis..? Eller er det jeg som er urimelig? Anonymkode: f2c14...415
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Jeg synes ikke du er urimelig, og dess høyere opp i posisjon folk kommer, dess mer vet de å ta seg betalt, så hvorfor ikke du også. Anonymkode: 6adcd...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Det spørs litt hva slags stilling du har. Lærere og leger må regne med å ha mye papirarbeid på overtid uten lønn. Samme med advokater og adovkatsekretærer. Anonymkode: 10c26...75c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs litt hva slags stilling du har. Lærere og leger må regne med å ha mye papirarbeid på overtid uten lønn. Samme med advokater og adovkatsekretærer. Anonymkode: 10c26...75c Jeg er saksbehandler i privat sektor. Stillingen min har ingenting med dette jeg må gjøre i helgen.. Jeg ble spurt om jeg hadde mulighet og sa jeg kunne ordne det. Det vil som sagt ta rundt 2 timer og jeg hadde jo ikke sagt ja om jeg hadde måttet brukt to timer av fridagen min på det uten å få betalt/fleks. Også føler jeg litt på at dersom jeg ikke sier fra nå så vil de kanskje forvente det til en senere gang også. Anonymkode: f2c14...415
WubWub Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 (endret) Jeg er mer overrasket over at dine kolleger ble overrasket over at du ikke ville jobbe gratis. Dette er mildt sagt overraskende Endret 2. desember 2017 av WubWub 1
Duff Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 Ikke spør. Bare si at det kan du gjerne og så informerer du samtidig om at avspaserer etterpå når det passer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå