AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg var på julebord forrige helg. Det var flere kontor som deltok på julebordet så det var ikke alle som kjente hverandre like godt. Når vi skulle sette oss for å spise var det bordkort og jeg ble plassert med noen jeg ikke kjenner så godt. Den ene damen vedsiden av meg begynte å skulle bytte kort så hun kunne sitte med venninnen sin, men det hele skjedde rett foran meg så det ble utrolig kleint. Og hun ble sittende vedsiden av meg og smiske resten av middagen. Jeg syntes egentlig hele situasjon var barnslig og jeg var ikke interessert i det 'dramaet'. Må man virkelig forvente dette av voksne mennesker? Anonymkode: 5728d...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Nei, voksne mennesker forholder seg til den plassen de har fått. Det samme gjelder jo ungdommer også. Veldig spesielt. Anonymkode: 3d343...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 Det skjedde meg på fly en gang. Det var en organisert reise hvor jeg på turen bort satt alene med ukjente og hjem igjen var kjempe glad fordi jeg hadde fått plass ved siden av en i reisefølget. Da forsøkte en dame å tvinge meg og den andre til å bytte plass så hun kunne sitte med sin mann. Og for ett drama hun lagde. Anonymkode: 82232...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 I utgangspunktet så burde man respektere bordkortet, og jeg hadde sikkert bare satt meg ned. Samtidig så er litt av vitsen med julebord å ha et festlig lag med kollegaer. Jeg syns derfor det blir litt stivt og formelt å ha bordkort. Det er annerledes i bryllup, og andre tilsteninger der det er viktig å bli kjent. Men akkurat julebord så vil man skravle med de man kjenner på jobben. Hvis det er julebord med alkohol vil nok man snakke med alle utover kvelden uansett. Så ja, kleint det ble forsøkt bytte foran deg, men samtidig tror jeg ikke hun prøvde å være slem mot deg eller være barnslig. Tror hun bare hadde et sterkt ønske å sitte ved sine kollegaer hun kjenner.Kanskje hun har noen form for sosialangst å det er krevende å bli kjent med nye mennesker. Uansett håper jeg det viktigste for dere begge at dere hadde det hyggelig. Selv om det virket som alt hun sa etter det ble smisk. Anonymkode: 2e6ee...297 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på julebord forrige helg. Det var flere kontor som deltok på julebordet så det var ikke alle som kjente hverandre like godt. Når vi skulle sette oss for å spise var det bordkort og jeg ble plassert med noen jeg ikke kjenner så godt. Den ene damen vedsiden av meg begynte å skulle bytte kort så hun kunne sitte med venninnen sin, men det hele skjedde rett foran meg så det ble utrolig kleint. Og hun ble sittende vedsiden av meg og smiske resten av middagen. Jeg syntes egentlig hele situasjon var barnslig og jeg var ikke interessert i det 'dramaet'. Må man virkelig forvente dette av voksne mennesker? Anonymkode: 5728d...465 Jeg syns det var barnslig ja. Men samtidig er jeg imot tvangssosialisering på den måten at fremmede tvinges til å sitte sammen. Jeg syns det hadde vært bedre om kolleger som jobbet sammen på samme kontor fikk sitte sammen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 Ts: hun lider ikke av sosial angst kan man trygt si og hun hadde vært med på å planlegge julebordet. Jeg var i samme situasjon som henne. Den jeg har nærmest vennskap til av de som var der ble plassert akkurat der komitéen ville ha han. Synes derfor at det var veldig spesielt at hun ikke kunne oppføre seg voksent slik jeg gjorde. Anonymkode: 5728d...465 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 Hun hadde sikkert drukket et glass på forhånd og da blir ikke ting så himla seriøst lenger. Mange 'lure' ideer kan komme da. Jeg synes ikke dette er noe å gjøre noe nummer av. Det var tilfeldig at det 'gikk ut over' deg. Anonymkode: a139f...31b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå