AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Hvilke matkjede/matkjeder skulle du ønske hadde komme til Norge? Tenker på matkjeder som fins i andre land som f.eks: Whole foods market, Target, Publix, Carrefour, Auchan, Tesco, Sainsbury, Aldi, Kaufland, Eataly, Mercadona, Jumbo Markt osv.... (Med akkurat samme utvalg som i utlandet) Anonymkode: 88889...b24 1
Gjest Overrasket Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Ingen av dem som er nevnt, i hvert fall. Whole pay check er jo bare svindel. Jeg er litt dobbeltmoralsk her, for jeg tar meg gjerne en tur innom Whole Foods når jeg er i USA, men det er ingen tvil om at det først og fremst er en gedigen markedsføringskampanje og ikke egentlig et SÅÅÅ mye bedre valg enn andre kjeder. Det jeg kunne tenke meg mer av i Norge er skikkelig, gammeldagse mathaller med uavhengige forhandlere av frukt, grønt, ost, brød osv. osv. osv, så man kommer rett til den enkelte bakeren, kjøpmannen og bonden.
Gjest yeans Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, Overrasket skrev: Ingen av dem som er nevnt, i hvert fall. Whole pay check er jo bare svindel. Jeg er litt dobbeltmoralsk her, for jeg tar meg gjerne en tur innom Whole Foods når jeg er i USA, men det er ingen tvil om at det først og fremst er en gedigen markedsføringskampanje og ikke egentlig et SÅÅÅ mye bedre valg enn andre kjeder. Det jeg kunne tenke meg mer av i Norge er skikkelig, gammeldagse mathaller med uavhengige forhandlere av frukt, grønt, ost, brød osv. osv. osv, så man kommer rett til den enkelte bakeren, kjøpmannen og bonden. Dette. Pluss at jeg godt kunne tenkt meg at det var mer eksotiske frukt og grønnsaker og at dem kuttet ut å selge typiske sukkervarer som snop.
Perelandra Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke matkjede/matkjeder skulle du ønske hadde komme til Norge? Tenker på matkjeder som fins i andre land som f.eks: Whole foods market, Target, Publix, Carrefour, Auchan, Tesco, Sainsbury, Aldi, Kaufland, Eataly, Mercadona, Jumbo Markt osv.... (Med akkurat samme utvalg som i utlandet) Anonymkode: 88889...b24 Eataly finnes i Norge. http://www.eataly.no/
Gjest Overrasket Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, yeans said: Dette. Pluss at jeg godt kunne tenkt meg at det var mer eksotiske frukt og grønnsaker og at dem kuttet ut å selge typiske sukkervarer som snop. Ja det er sant. En større og billigere versjon av det som kalles "helsekostbutikker", med masse mer frukt og grønt, hadde vært perfekt.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 12 timer siden, Perelandra skrev: Eataly finnes i Norge. http://www.eataly.no/ Ok, jeg bor ikke i Oslo så jeg visste ikke at det fantes. Men er det som en butikk/marked eller som en restaurant den i Oslo? Anonymkode: 88889...b24 1
Perelandra Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, jeg bor ikke i Oslo så jeg visste ikke at det fantes. Men er det som en butikk/marked eller som en restaurant den i Oslo? Anonymkode: 88889...b24 Det er en restaurant-kjede. Så vidt jeg vet finnes den flere steder i landet. Det finnes i alle fall en på Strømmen Storsenter og på Sørlandssenteret. Noen matbutikk med samme navn kjenner jeg ikke til. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 4 minutter siden, Perelandra skrev: Det er en restaurant-kjede. Så vidt jeg vet finnes den flere steder i landet. Det finnes i alle fall en på Strømmen Storsenter og på Sørlandssenteret. Noen matbutikk med samme navn kjenner jeg ikke til. Ok, de jeg har sett i utlandet er mer som en butikk/marked. Det var derfor jeg tok den med på listen. Anonymkode: 88889...b24 1
asterix Skrevet 2. desember 2017 #10 Skrevet 2. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, de jeg har sett i utlandet er mer som en butikk/marked. Det var derfor jeg tok den med på listen. Anonymkode: 88889...b24 Eataly-restaurantene her i Norge har ikke noe med Eatalybutikkene (eataly.com) i utlandet å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Skrevet 2. desember 2017 Hvilke matvarer/matprodukter (som ikke finnes her) ønsker dere at butikkene skal selge? Som dere har sett at de selger i utlandet? Jeg selv skulle ønske at de solgte litt flere utenlandske produkter f.eks forskjellige typer ost (som ikke sleges her) , bedre utvalg av yoghurt produkter, litt flere meieri produkter f.eks clotted cream (hadde vært veldig bra om de solgte det), flere forskjellige puddinger (som er uten gelatin) fra danone med banan, jordbær, sjokolade smaker osv....... Anonymkode: 88889...b24 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. desember 2017 #12 Skrevet 2. desember 2017 21 timer siden, Mystix skrev: Walmart. Signerer denne.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Skrevet 2. desember 2017 De store Carrefour I Spania skulle jeg ønske vi hadde. De har gedigne ferskvaredisker, egene store seksjoner bare for manchego eller spekeskinke. De har masse masse utvalg. Anonymkode: c55e0...efd 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Skrevet 2. desember 2017 8 minutter siden, Calandria skrev: Signerer denne. Hvorfor Walmart? Har aldri vært på den butikken. Er det på grunn av utvalget/varene de selger? Anonymkode: 88889...b24
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #15 Skrevet 2. desember 2017 Tesco og Sainsbury Anonymkode: 21c94...3b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #16 Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tesco og Sainsbury Anonymkode: 21c94...3b0 Er det på fordi du liker utvalget/varene de selger eller er det kanskje på grunn av prisene? Hvorfor akkurat de matkjedene?😊 Anonymkode: 88889...b24 1
dronningvinter Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 Er veldig fan av whole foods fordi de har amazing varmmat, men target var også kult. I Italia har de noe som heter Conad(?), som er all time favourite.
Sheherasade Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 Noen med ordentlig utvalg av ost. Herreguuud som jeg savner de kilometerne med ostedisk fra Frankrike og Sveits!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Jeg var en gang på en Albertsons i USA. O hildrande du ... Carrefour kan også godt få lov til å starte opp en butikk i nærområdet her om de vil. Helt greit for meg! Anonymkode: 54c14...145
Perelandra Skrevet 3. desember 2017 #20 Skrevet 3. desember 2017 Jeg savner Lidl, men siden jeg bor på Romerike, og ikke har så lang vei til Sverige, har jeg fortsatt mulighet til å besøke Lidl-butikker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå