Gå til innhold

Hvordan vil du beskrive folkene i landene du har besøkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har vært i litt ulike land, hadde det vært morsomt å høre hvordan du opplevde folkene der. På både godt og vondt.

Anonymkode: 26303...205

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Her er et lite utvalg:

Islendinger er skikkelig hipster-folk sånn type ut-i-skogen-og-opp-i-trærne, som er lykkelige over å flørte/prate med deg fordi da vet de at det er ingen de kjenner som kjenner deg (noe som ellers er tilfelle når en islending møter en annen islending for første gang).

Irene er skikkelig sosialt smarte folk som ikke lar deg bestille din første øl før du har hatt 5-6 samtaler med alle dine nye bestevenner på pubben. 

Engelskmenn er engelskmenn. De er ikke som på film, kan du si. 

Skottene digger alle som ikke er engelske, og mener de har mest til felles med de irske. 

Franskmenn er hyggelige og elegante. 

Amerikanere er kjempevennlige, kjempefornøyde, kjempeglade, kjempeskravlete, kjempebra og kjempepositive.

Italienske menn er avslappede strand-bomser hele året, også om vinteren. Italienske kvinner er nervevrak, eller gjør deg til nervevrak.

Skrevet

Frankrike: Jeg skjønner at franskmennene hater turisme, fordi Paris er den mest besøket hovedstad i verden men folket er absolutt fæle. Ble trakassert i Disney land da vi ventet i køen, en gruppe fransk vennegjeng prøvde å snike foran oss og to av guttene begynte å dra håret mitt og tråkket på foten til søsteren min. Kelner nekter å snakke engelsk fordi han hatet språket, måtte finne annet restaurant. Vel dette var i 2010 så håper de har blitt mer turistvennlige.

Tjekkia: Folk er snille, men de kan ikke så mye engelsk.

Hellas: Veldige koselige folk, alle var hyggelige da vi spurte om veiområder siden vi forstår ikke gresk alfabet.

Tyrkia: Jeg var i Marmaris som er turisted, så kan ikke helt snakke for meg om alle tyrkere siden jeg var ikke i hovedstaden. Veldig hyggelige folk og har god humor, men ble litt kleint med tyrkere som alltid prøver å sjekke opp jente-turister.

USA: Amerikaner er så hyggelige, utrolig bra humor og kunne kommunisere med dem veldig lett. Ble venn med noen.

Tyskland: Ok folk, ikke alltid så hjelpsomme siden mange føler ikke komfortabel å snakke engelsk eller hjelpe turister.

Spania: Veldig hyggelige folk, spanske er spanske.

Vietnam: Vel dette er hjemmelandet mitt så vanskelig å si, men jeg vet mange av dem er hyggelige men snakker lite engelsk. Andre kan være veldig kjipe, er vel veldig individuelt siden det er 100 millioner som bor der tross alt.

Danmark, Sverige: Ganske lik nordmenn? Ikke mye forskjell ville jeg ha sakt, kanskje at svenske er litt mindre ''kalde'' enn nordmenn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...