Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken vil dere anbefale da?

har hatt stila, men den tørket ut huden min - ble såmm tørre flekker på hake og nese spes, og det er IKKE pent...

er veldig fornøyd med lancome color id, men den er litt for lett nå på vteren - passet veldig bra i sommer og i høst. gir nok også litt lite fukt.

noen bra fra biotherm? eller dior?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanebos "Cream Finish" skal være fin til tørr hud. :-)

Skrevet
Kanebos "Cream Finish" skal være fin til tørr hud. :-)

:Nikke: den er kjempebra. Problemet er at de fleste fargene er veldig rosatonede, og ser mørkere ut i krukken enn i virkeligheten... Få med deg en prøve, og prøv hjemme og i dagslys før du kjøper.

*edit* glemte å si at den er veldig dekkende...

Skrevet
Problemet er at de fleste fargene er veldig rosatonede' date=' og ser mørkere ut i krukken enn i virkeligheten.[/quote']

åh, det var dumt.. min hud er nemlig rosatonet, så jeg bør unngå rosa i make-up, og heller mot det gule...

så dekkende at det ser unaturlig ut liksom? veldig sminket? eller pent dekkende?

(ble mange spm om det samme det her....)

Skrevet

Så dekkende at den kanskje ikke bør brukes i hele ansiktet...Selv bruker jeg den under øynene og rundt nesen, og ingenting ellers.

Kanskje det finnes en farge som er mer gultonet? Test deg fram.

Et annet tips (som jeg selv har lyst til å kjøpe): Versace Hydrating Foundation. Fargene der er supre! (har bare hatt prøve).

Skrevet

eller bør jeg velge pudder? (troddeman skulle unngå det ved tørr hud kanskje...?)

hva med kompaktpudder/foundation?

det som er dumt, er at jeg ikke bor inærheten av noen store og "flotte" parfymerier...

de merkene jeg har å velge mellom er lancome, shiseido, dior, biotherm, arden, clinicue, kaneboo, clarins...

Skrevet

Pudder tørker ut huden!!! Stay away. Pudderfoundationer er heller ikke noe særlig (ala Total Finish fra Kanebo). Shiseido og Biotherm skal også ha gode foundations (i siste? Elle var det en foundationguide)

Skrevet

har forresten prøvd the make up fra shiseido, likte ikke den.. kunne se porene så tydelig lpå en måte, som det lå synlig "pudder" i (klønete sagt)

Skrevet

Pudder forandrer seg jo så mye om du bruker verdens beste pudderkost... Kanebo begynner å bli litt vel dekkende for min del nå når huden min klarner, men den har kun hjulpet huden min.

Gjest Anonymous
Skrevet

for tørr hud anbefaler jeg lancome sin photoghenic. Dekker middels, og gir litt glød, har lysreflekterende partikler.

Skrevet
(i siste? Elle var det en foundationguide)

er dette bladet å få kjøpt forts? noen som vet om guiden var i det som er i butikken nå?

Skrevet

Den var i det nummeret som var i salg rundt juletider (januarnummeret), og det er vel kommet nytt nummer i salg nylig, tror jeg.

Hmm, tok fram bladet, og til tørr hud anbefaler de blant annet Soft Finish fra Clinique og Sense Comfort fra Biotherm. Shiseidos Fluid Finish Foundation skal også være bra.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg endte opp med å kjøpe clinique's soft finish (nr 2) - og er så fornøyd!

haken + nesen får ikke lengre tørre flekker med denne :P

Gjest Valmue i.i.
Skrevet

Så flott at du fant en foundation du ble fornøyd med!

Bra også at du kom med tilbakemelding her på forumet - jeg lurer ofte på hva vedk. som ber om råd ender opp med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...