Gå til innhold

Hva smaker egentlig HaPå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en dessert oppskrift der Hapå ble brukt så jeg googlet produktet og da kom Dulce de Leche opp. I Norge så selges jo ikke karamell på glass så dette ville jo vært veldig heldig dersom det smakte og oppførte seg likt :P 

Ingrediensene er riktignok vann, sukker og melkepulver, og Hapå sier selv at det smaker som en krysning av sjokolade og karamell. Jeg er selv ikke glad i smørbare pålegg så dersom det smaker som dulce de leche vil det kun bli brukt til bakst og litt småspising :rolleyes:

Anonymkode: ce478...a21

Skrevet

Det er jo bare å kjøpe et glass og smake, det koster ikke akkurat en formue.

Anonymkode: bd413...ecc

• Liker 7
Skrevet

Smaker en mellomting mellom karamell og mørk brunost vil jeg si..

• Liker 5
Skrevet

Karamellaktig.

Anonymkode: 2d6ab...35f

• Liker 3
Skrevet

Det er en merkelig smak, og likte det egentlig ikke som barn heller.  Emmen karamellsmak og helt utrolig søtt.  Nugatti er 100 ganger bedre. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Rema har karamellkrem fra Ida Gran Jansen :P Men det koster 30 kroner for to små porsjoner.

Den første skjeen smakte akkurat likt som HaPå (som jeg husker det), men konsistensen er nok litt annerledes. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Skrevet

Hapå er ikke særlig godt😏

Skrevet
16 hours ago, Mystix said:

Det er en merkelig smak, og likte det egentlig ikke som barn heller.  Emmen karamellsmak og helt utrolig søtt.  Nugatti er 100 ganger bedre. 

ja

Anonymkode: 087e1...8cf

Skrevet

Det er egentlig et veldig godt spørsmål :ler: Jeg har alltid tenkt på Hapå som noe eget som ikke kan sammenlignes med noe. 

Skrevet

Jeg synes Hapå har en "falsk" smak. Hva skal du bruke Hapå til i oppskriften? Dersom det brukes som saus eller en form for topping, så tror jeg at jeg ville laget en karamellsaus selv isteden. Eller kjøpt en bedre type karamellsaus (ikke freia...). 

Skrevet

Karamell

Og nå fikk jeg skikkelig lyst på HaPå. Det skal jeg kjøpe på mandag! :spise: 

Anonymkode: ff624...05f

• Liker 2
Skrevet
På 1.12.2017 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Jeg så en dessert oppskrift der Hapå ble brukt så jeg googlet produktet og da kom Dulce de Leche opp. I Norge så selges jo ikke karamell på glass så dette ville jo vært veldig heldig dersom det smakte og oppførte seg likt :P 

Ingrediensene er riktignok vann, sukker og melkepulver, og Hapå sier selv at det smaker som en krysning av sjokolade og karamell. Jeg er selv ikke glad i smørbare pålegg så dersom det smaker som dulce de leche vil det kun bli brukt til bakst og litt småspising :rolleyes:

Anonymkode: ce478...a21

Hapå er det samme som Dulce de Leche og smaker likt.

Om du koker søtet kondensert melk, ender du opp med HaPå/Dulce De Leche. Jeg lager ofte dette hjemme.

Anonymkode: f42cd...832

• Liker 1
Skrevet

Smaker omentrent som Dulce de Leche, vil kanskje si hapå smaker litt søtere kanskje...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Liker ikke Hapå, har en karamell-brunost smak som noen nevnte og er utrolig kunstig sødme (for søt for min smaksløk). Det smaker definitivt ikke noe sjokolade i det, og hater at det er utrolig klissete (måtte alltid tørke på kanten av krukken). 

Endret av kimchi wasabi
Skrevet

Kvalmt.

Anonymkode: d663c...863

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, kimchi wasabi skrev:

Liker ikke Hapå, har en karamell-brunost smak som noen nevnte og er utrolig kunstig sødme (for søt for min smaksløk). Det smaker definitivt ikke noe sjokolade i det, og hater at det er utrolig klissete (måtte alltid tørke på kanten av krukken). 

Det er ikke noe kunstig ved sødmen i HaPå, det er vanlig ekte sukker. For søtt for mange, ja definitivt. :) 

Og så er jeg helt enig i at det ikke smaker sjokolade. Skjønner ikke hva som får Kavli til å si at det smaker "nesten som sjokolade", den inneholder jo ikke kakao av noe slag.  

Anonymkode: 1b88a...cfc

• Liker 1
Skrevet

Litt "smør"ete karamellsmak. Nå fikk jeg lyst på HaPå. Husker ananas-haåpen var kjempegod. Den tror jeg ikke finnes mer.

Skrevet

Jeg har aldri smakt vanlig Hapå, men Hapå sjokolade var god. Synd den forsvant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...