AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Hjelp! Onsdag fikk jeg besøk av fadderbarnet mitt. Hun har kranglet med moren sin og rømte hit. Hun og moren har hatt sine krangler, mest fordi hun ikke får viljen sin og da rømmer hun hit. Jenta har bestandig vært bortskjemt, foreldrene har aldri stilt krav og hun er typisk vil ha, skal ha, selv om vi alltid har hatt godt forhold. Jeg innbilte meg hvertfall det. Jeg og mannen min gikk ut for å spise på torsdag, mens hun hadde besøk av en venninne. De skulle visst ut og ta en øl (hun er nylig blitt myndig). Da vi kom hjem på torsdag, hadde hun fortsatt ikke kommet hjem. Ila natten fikk jeg sms fra henne at hun ville hjem for hun savnet sin egen seng. Jeg tenkte ikke noe mer over det, før jeg fikk melding fra moren hennes om hvordan det går med datteren hennes og at hun gjerne vil ha tilbake kredittkortet som datteren hadde tatt med seg. Det viste seg at hun ikke hadde dratt hjem likevel. Heldigvis for meg, har hun og vennene åpne instagramkonto. Der kunne jeg se at hun er i Amsterdam. De har shoppet en del dyre ting noe hun absolutt ikke har råd til. Hvordan håndtere dette? Moren har en del helseproblemer og trenger mye ro. Derfor vil jeg ikke uroe henne noe. Faren kan jeg heller ikke si noe til enda. Jeg kjenner jeg er stressa over denne situasjonen. Kom gjerne med tips og råd. Hvordan få henne hjem? Jeg har ringt og sendt SMS, siden jeg fant ut av dette, og jeg fikk kun melding om at hun ligger på rommet sitt og sover, og vil ha ro. Anonymkode: b79f8...ae8
Perle Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 (endret) EDIT: Leser nå at jenta er over atten år ergo har hun ikke rømt, hun har reist. At hun lever på mora sitt kredittkort er jo mora sin egen feil, da hun bare kan ringe å sperre det pronto. Endret 1. desember 2017 av Perle 28
GammelKaktus Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Hadde sagt det til foreldrene, ikke at det er så mye de kan gjøre med det men i det minste slik at de får muligheten til å sperre kredittkortet for det er det jeg regner med at hun bruker når hun er nede i Amsterdam nå. Selv med helseproblemer så tror jeg nok moren hennes vil vite at dattera bruker kortet hennes på fjas og tull. 11
Ulrikke Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Si fra til mor hvor hun er sånn at hun får sperret kredittkortet. Uten penger er det sannsynligvis ikke så fristende å bli i Amsterdam, myndig eller ei.... 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 Hun er myndig, altså har hun ikke rømt. Hun har derimot stjålet morens kredittkort. Det må sperres. Anonymkode: c6f0e...0dd 25
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Si i fra til moren siden hun har stjålet kredittkortet. Det må jo sperres. Anonymkode: 7eba7...de1 7
Sirah Skrevet 1. desember 2017 #7 Skrevet 1. desember 2017 Hun er myndig, altså ha hun ikke rømt. Få moren til å sperre kredittkortet. 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 Moren har en sykdom som kan føre til sykehusinnleggelse, dersom hun blir utsatt for mye stress. Det er årsaken til at jeg ikke vil fortelle moren. Jeg lurte litt på om jeg kan ringe banken og late som om jeg er moren og melde kortet stjålet? Anonymkode: b79f8...ae8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren har en sykdom som kan føre til sykehusinnleggelse, dersom hun blir utsatt for mye stress. Det er årsaken til at jeg ikke vil fortelle moren. Jeg lurte litt på om jeg kan ringe banken og late som om jeg er moren og melde kortet stjålet? Anonymkode: b79f8...ae8 Dette skjønner du selv at ikke går om du er voksen.. Anonymkode: ade41...b57 28
Gjest Mass Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren har en sykdom som kan føre til sykehusinnleggelse, dersom hun blir utsatt for mye stress. Det er årsaken til at jeg ikke vil fortelle moren. Jeg lurte litt på om jeg kan ringe banken og late som om jeg er moren og melde kortet stjålet? Anonymkode: b79f8...ae8 Så rolig og fattet du er. Jeg hadde blitt illsint og bedt jenten komme seg hjem med det stjålne kortet. Det kan hun bli anmeldt for. Myndig og greier..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, Mass skrev: Så rolig og fattet du er. Jeg hadde blitt illsint og bedt jenten komme seg hjem med det stjålne kortet. Det kan hun bli anmeldt for. Myndig og greier.. Haha! Jeg er langt fra rolig og fattet, men takk. Jeg er dritforbanna, men jeg føler meg så hjelpeløs. Jeg er redd for morens helse. Og datteren som lever ut trassen i en fremmed storby i utlandet. Skal jeg reise dit og få henne hjem, eller kontakte bekjente der nede om å finne henne? Nå har hun bekreftet via melding, at hun er der og ba meg la henne være. Hun er voksen og myndig, så det er lite jeg kunne gjøre. «Sladre til mamma? Haha. I dare u!» Jeg har mest lyst til å filleriste den dritungen. Anonymkode: b79f8...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 Vet ikke helt jeg Anonymkode: 370dd...746
Gjest Mass Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha! Jeg er langt fra rolig og fattet, men takk. Jeg er dritforbanna, men jeg føler meg så hjelpeløs. Jeg er redd for morens helse. Og datteren som lever ut trassen i en fremmed storby i utlandet. Skal jeg reise dit og få henne hjem, eller kontakte bekjente der nede om å finne henne? Nå har hun bekreftet via melding, at hun er der og ba meg la henne være. Hun er voksen og myndig, så det er lite jeg kunne gjøre. «Sladre til mamma? Haha. I dare u!» Jeg har mest lyst til å filleriste den dritungen. Anonymkode: b79f8...ae8 Hehe, skjønner den. For en usmakelig oppførsel på henne. Så hun vet utmerket godt at du ikke sier noe til moren? Men hvorfor kan du ikke si noe til faren? Tror nok jeg hadde skrevet til jenten at nå har du stjålet kredittkortet til din mor og jeg har ingen andre valg enn å fortelle henne dette. Konsekvensene får du ta på din regning.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 Tror du mors helse blir bedre av at jenta koser seg videre i Amsterdam? Før eller siden finner hun det jo ut, og sier du ikke noe nå får du et gedigent forklaringsproblem. Dette er jo ikke noe å lure på. Du må si det som det er og håpe helsa holder, rett og slett. Anonymkode: f094c...cb1 12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 29 minutter siden, Mass skrev: Hehe, skjønner den. For en usmakelig oppførsel på henne. Så hun vet utmerket godt at du ikke sier noe til moren? Men hvorfor kan du ikke si noe til faren? Tror nok jeg hadde skrevet til jenten at nå har du stjålet kredittkortet til din mor og jeg har ingen andre valg enn å fortelle henne dette. Konsekvensene får du ta på din regning. Vi hadde en prat om at det er best vi ikke utsetter moren hennes for mere stress pga helsa. Jeg kan ikke si så mye om det, men jeg frykter for morens liv. Nå har jeg i det minste fått sperret kortet. Jeg har løyet til moren om at datteren har mistet kortet. Faren kan jeg ikke si noe til, for han er elendig til å skjule informasjon. En bekjent av meg der nede er politimann og tok en hvit løgn på drittungen(beklager språket) at jeg har meldt henne til politiet der nede fordi hun går rundt med stjålet kredittkort. Verken mor eller far kan betale henne ut av situasjon der nede. Det blir første fly hjem imorgen. Jeg er så sint! Hun har ikke penger til mat og ber meg vippse penger. Hvis ikke så drar hun til RLD. Er det mulig å være så ufordragelig? Hun har aldri vært sånn mot meg, men moren har jo fortalt meg om hvor ille datteren kunne være. Jeg har bare aldri opplevd den siden av datteren før. Anonymkode: b79f8...ae8
gazza Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 Hun er over 18------> myndig-----> bestemmer selv, selv om hun kanskje ikke har vett og forstand til det!!! Ikke mye du kan gjøre bortsett fra å si at hun skal komme hjem. Du bør si ifra til moren slik at hun kan få sperret kortet, og slippe å blu ruinert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Skrevet 1. desember 2017 Så da lyver du heller til moren og sier at datteren har det helt fint hos deg? Og hvis det skjer henne noe i Amsterdam så skal du fortsette å lyve til moren? Det er så mye som føles helt feil her... skal ikke rope opp om noe som sprekker i sola, men... Anonymkode: 82de3...924 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #18 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så da lyver du heller til moren og sier at datteren har det helt fint hos deg? Og hvis det skjer henne noe i Amsterdam så skal du fortsette å lyve til moren? Det er så mye som føles helt feil her... skal ikke rope opp om noe som sprekker i sola, men... Anonymkode: 82de3...924 Jeg skal fortelle moren når datteren lander på Gardermoen imorgen. Ikke f om den drittungen slipper unna dette. Nå er det bare noen timer igjen til hun reiser og ingen penger til moro. Jeg får bare håpe at hun holder seg unna trøbbel til da. Anonymkode: b79f8...ae8 1
Gjest Mass Skrevet 1. desember 2017 #19 Skrevet 1. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en prat om at det er best vi ikke utsetter moren hennes for mere stress pga helsa. Jeg kan ikke si så mye om det, men jeg frykter for morens liv. Nå har jeg i det minste fått sperret kortet. Jeg har løyet til moren om at datteren har mistet kortet. Faren kan jeg ikke si noe til, for han er elendig til å skjule informasjon. En bekjent av meg der nede er politimann og tok en hvit løgn på drittungen(beklager språket) at jeg har meldt henne til politiet der nede fordi hun går rundt med stjålet kredittkort. Verken mor eller far kan betale henne ut av situasjon der nede. Det blir første fly hjem imorgen. Jeg er så sint! Hun har ikke penger til mat og ber meg vippse penger. Hvis ikke så drar hun til RLD. Er det mulig å være så ufordragelig? Hun har aldri vært sånn mot meg, men moren har jo fortalt meg om hvor ille datteren kunne være. Jeg har bare aldri opplevd den siden av datteren før. Anonymkode: b79f8...ae8 For en fantastisk løsning på problemet! Så bra at du fikk det sperret på et vis uten å fortelle det til moren. Det var jo det viktigste. Viss det er fare for livet til moren med for mange påkjenninger nå, så må hun helt klart skjermes. Det kan jo tenkes at det er derfor jenten tar det ut på deg nå. Fordi at moren er for syk. Kanskje hun også 'forverres' i atferden som følge av situasjonen med moren. Håper du får tatt en god alvorsprat med henne når hun kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 Du kjenner tilfeldigvis en politimann i Amsterdam? Du skrev "der nede". Om mora er dødsjuk så høres det litt spesielt ut å ha stjålet kredittkort og dratt avgårde. Men.. Kan det være at hun føler at hun kjenner på at moren har vært syk lenge og at hun føler at ungdomstiden hennes ikke føles så fri som mange andres, og/eller at hun går glipp av mange ting? En venninne av meg ble sånn i tiden rett før farens død og da hadde han vært syk i flere år , hun drar dog med selvtjente penger (selger egne tegninger mens hun reiser) og er et par år eldre. Anonymkode: 79200...9a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå