Gå til innhold

Hvem legger mest vekt på høyde? Menn eller kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en høy kvinne med en del høye venninner. Jeg er 182 og har ei venninne på samme høyde. Og ei på 180. De to sier at en mann som er lavere er uaktuelt. Kjæresten til hum ene er over 190 og hun andre har det mer morsomt. 

Hun skulle på date med en fyr som var veldig kjekk. De møttes på Tinder men hun sa at "da jeg så han var han dritlav og jeg tenkte at bare...nei.." 

Det er turnoff npr menn er lavere osv. 

For meg har det ingenting å si. Jeg tror ikke jeg hadde falt for noen på 170 men 178 gjør ingenting. Og jeg sa at utvalget av menn ikke blir særlig stort om de bare skal se på de som er høyere enn seg selv. 

Jeg er derimot litt sur på høyden min. Er redd menn sortere meg ut fordi jeg er 2 cm høyere liksom. 

Anonymkode: d5ed6...3f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innrømmer lett at jeg mener høyden er viktig for meg i valg av partner. Han bør helst være ca 180cm og oppover. Jeg selv er 163cm. 🙊🙈

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror menn også preferer kvinner som er lavere/mindre enn seg selv, jeg gjør iallefall det og alle jeg kjenner har damer som er mindre.

Jenter over 178 virker så svære, uansett om de er slanke, og at jeg er høyere.

Anonymkode: 6c5a7...817

• Liker 2
Skrevet

Den som har problemer med høydeforskjellen. Og den er hos både menn og kvinner. 

Som mann på 165 cm så blir utvalget lite når selv de 5 cm lavere enn meg vil date folk på 180. Men nå har alle kjærester vært høyere enn meg, og ikke noe jeg bryr meg om da. :) Aldri følt meg som mindre mann av den grunn. 

Anonymkode: 668d5...3b5

Skrevet
På 1.12.2017 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tror menn også preferer kvinner som er lavere/mindre enn seg selv, jeg gjør iallefall det og alle jeg kjenner har damer som er mindre.

Jenter over 178 virker så svære, uansett om de er slanke, og at jeg er høyere.

Anonymkode: 6c5a7...817

Det har også noe med instinktene fra naturens side, menn skal være større en kvinner, pga "beskyttelse instinktet". De skal føle de beskytter kvinner, mens kvinner skal føle seg beskyttet av menn. Har jeg iallfall lest. 

Jeg foretrekker kvinner som er lavere enn 1.60cm. Er selv 1.95, men vil helst ha små jenter. 

Anonymkode: 858d9...279

• Liker 3
Skrevet

Små kvinner da :) ****

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har også noe med instinktene fra naturens side, menn skal være større en kvinner, pga "beskyttelse instinktet". De skal føle de beskytter kvinner, mens kvinner skal føle seg beskyttet av menn. Har jeg iallfall lest. 

Jeg foretrekker kvinner som er lavere enn 1.60cm. Er selv 1.95, men vil helst ha små jenter. 

Please marry me😂

Skrevet

Kvinner.

Anonymkode: 0100b...52d

Skrevet

Det er veldig rart å legge så stor vekt på høyde. Når er høyde viktig liksom? Har du veldig høye skap i leiligheten din og ikke når opp selv? Ser liksom ikke noen andre situasjoner der høyden til vedkommende får betydning... "Er han kjekk?", "vet ikke, tror ikke jeg har sett han enda, han er 1.90" 

Skrevet

Min erfaring er at de laveste kvinnene har høyest krav. 

Anonymkode: 26170...f2a

• Liker 2
Skrevet

Vil si at kvinner har høyere krav (hahah artig) til høyde enn menn. Mange menn foretrekker lavere kvinner men sier ikke nei til en høy kvinne, mens en god del kvinner ser på lave menn som dealbreaker. Men men, bare noe jeg har observert. 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror instinktene mine er helt på trynet, elsker menn som er mindre enn meg hehe. 

Anonymkode: 39c66...ae0

Skrevet

Begge, så finnes det alltid unntak som hadde datet høyere eller lavere enn seg selv, men jeg synes generelt kvinner og menn er ganske samstemte her - at mannen skal være høyest og kvinnen lavest.

Anonymkode: 72740...8f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 11 cm lavere enn deg, og jeg liker høye menn. Det er et av de få kriteriene jeg har. 183-195 er perfekt. 

Anonymkode: 5257f...197

Skrevet

Haha, her tror jeg kvinner og menn er like ille. Ække noe særlig å bryte med normene vett. Selv foretrekker jeg sex med jenter som er lavere enn meg fordi jeg kan slenge henne litt rundt. Med høye jenter har det blitt litt mer kløning, ben og armer. Og ettersom sex er viktig gjelder det vel for forhold også. Men hallo, møter jeg drømmedama og hun er 185 (jeg er 180) så lar jeg meg faen ikke stoppe av det.

Anonymkode: 59cf5...6d3

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker damer som er på min høyde eller lavere. Men siden jeg er ganske høy, så er det veldig få som er høyere enn meg.

Skrevet

Jeg er selv ikke noen fan av høye menn, men syns omtrent ikke jeg ser noen under 180. Norske menn er høye. Hadde en spretten kjæreste på 175 i ungdommen og han syns jeg var perfekt i kyssehøyde. Nå er jeg gift med en mann på 190 og alt blir mye større på han, veldig maskulint men ikke like "nett". Så jeg vil si at helt ideelt foretrekker jeg lavere menn.

Anonymkode: 668ae...87d

Skrevet

Jeg er 156 og foretrekker menn som er ikke mer enn et hode høyere enn meg, synes det er mye mer intimt når vi er mer i høyde sammen. Liker høye menn også da. Men høyde er likevel viktig for meg, han må være høyere enn meg. Trives ikke rundt mennesker som er lavere enn meg, det er så uvant.

Anonymkode: 31b9f...dde

Skrevet

Tror det er ganske jevnt fordelt, og de som bryr seg mest er vel kanskje de høye kvinnene og de lave mennene.

Jeg er selv 160 cm, og bryr meg ikke om høyde. Har vært sammen med menn fra 160 cm - 200 cm.

Anonymkode: 643ad...fd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...