Gå til innhold

Online spill med bruker i bofellesskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ung mann som jobber i bolig for brukere med aspergers. Vet noenlunde regelverk forhold til kontakt med brukere over sosiale medier og videre fungerer (Vet at det ikke er lov). Fikk nylig forespørsmål av bruker om å dele battlenet taggen min (info om brukerprofilen min i online videospill) for å kunne spille sammen. Hva sier lovverk og etikk om et slikt forhold?

Anonymkode: 06772...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du kan velge å overse det, regner jeg med. Hva er du redd for?

Anonymkode: 39908...0cc

Skrevet

Det høres ut som om du vet at det ikke er lov. At du dermed velger å overse det, er uetisk. Ellers bør du spørre lederen din dersom du seriøst er usikker på lovverk og regler. Ikke på et tilfeldig internettforum.

• Liker 1
Skrevet

Setter pris på innsikt. Til mitt forsvar ville jeg aldri godt utenom arbeidsgiver i denne situasjonen, men nå satt jeg nå igjen etter jobb og funderte på dette. Lurer vel mest på om noen har erfaringer rundt dette konkret.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er ung mann som jobber i bolig for brukere med aspergers. Vet noenlunde regelverk forhold til kontakt med brukere over sosiale medier og videre fungerer (Vet at det ikke er lov). Fikk nylig forespørsmål av bruker om å dele battlenet taggen min (info om brukerprofilen min i online videospill) for å kunne spille sammen. Hva sier lovverk og etikk om et slikt forhold?

Dette tar du opp med styrer i boligene eller andre overordnede. Det er nemlig ikke greit.

Anonymkode: 29655...cb2

• Liker 1
Skrevet

Tja. Kommer veldig an på brukeren(og selvsagt hva ledelsen sier). Men personlig og generelt ville jeg nok foretrukket å holdt det private adskilt av den enkle grunn at du likevel vil ha taushetsplikt og at det blir flere baller å sjonglere med der for å holde deg innenfor regelverket.

Anonymkode: 0afbd...0ea

Skrevet

Tenker at onlinespill også er en type sosialt medie,  så samme regler her som for andre sosiale medier.

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer neste gang brukeren ønsker noe (gjennom spillrelasjonen)? Tenker det er greit å la være å ha noe kontakt.

Anonymkode: 29aec...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...