Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet nylig i ny arbeidsplass i samme bransje som tidligere arbeidsplass, og med samme stilling. Jeg sluttet i tidligere jobb fordi jeg ikke taklet måten jeg ble behandlet på av sjefen og kjente hvor sliten jeg ble av å gå rundt på en arbeidsplass hvor sjefen var så ille at jeg vurderte og urinere i kaffen hennes. I den nye jobben er sjefen kjempe okei, greie kollegaer og alt dette her, men jeg føler ikke vi har noe til felles. Finner ingenting og snakke med de om og føler meg egentlig bare alene og i veien. Savner rett og slett mine gamle kolleger så mye at jeg nesten blir på gråten, men føler ikke det er verd å gå tilbake når jeg veier savner over kollegaene opp mot misnøyen med sjefen. Er dette normalt å føle i starten av en ny jobb hvor man ikke kjenner noen? Eller? 

Anonymkode: 09435...533

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanlig. Søk nye jobber.

Anonymkode: 9fd77...992

Skrevet

Det er helt vanlig. Man bytter ikke bare jobb, man bytter venner! Det er fort gjort å savne de gamle kollegaene.. 

Skrevet

Kjenner igjen den. Noen ganger går det seg til når du har fått din plass. Ville gitt det litt tiD. Høres ikke aller verst ut med bra sjef og okay kollegaer.

• Liker 4
Skrevet

Godt å høre at ikke det bare gjelder meg! Dere har nok rett at dette er helt vanlig. Selv om det er vanskelig i starten og tilpasse seg nye mennesker og finne sin plass, får bare gi det tid. Har vært sinnsykt uheldig med arbeidsgivere tidligere så er veldig glad for at jeg endelig har fått en ålreit sjef 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gi det tid. Gode kolleger er gull verdt, men det tar litt tid å komme inn i gjengen. Tross alt var det en sjef du "flyktet fra", mens den nye sjefen er grei. Du kommer inn i miljøet etterhvert. 

Dessuten kan du ikke bare gå tilbake. De har sannsynligvis ansatt en ny i din stilling der, så den døren er nok lukket. 

Endret av Cata
Tastefeil
  • Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Cata skrev:

Gi det tid. Gode kolleger er gull verdt, men det tar litt tid å komme inn i gjengen. Tross alt var det en sjef du "flyktet fra", mens den nye sjefen er grei. Du kommer inn i miljøet etterhvert. 

Dessuten kan du ikke bare gå tilbake. De har sannsynligvis ansatt en ny i din stilling der, så den døren er nok lukket. 

Det er egentlig det som gjør at jeg angrer meg, nettopp fordi tidligere sjefen min prøvde lenge og overtale meg til å bli værende der og prøvde og utsette oppsigelsestiden min osv. Og jeg vet at ikke de har fått noen nye ansatte så egentlig hadde det vært lett for meg å gå tilbake igjen. Hadde det vært uaktuelt ved en stygg oppsigelse og avtredelse med sjefen i tillegg til at jeg visste at de hadde erstattet meg så hadde det nok ikke vært slik at jeg angret 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...