Gjest Teletubbien Skrevet 30. januar 2005 #1 Del Skrevet 30. januar 2005 Dersom noen av dere altså ikke har fått det med dere ; så vurderer jeg på det aller sterkeste å få meg en stor liten maine coon... Jeg er dog klar over at dette er en langvarig forpliktelse, og at katter ofte kan bli +/- 15 år - Så, nå prøver jeg å være seriøs og forutseende nok til å finne svar på alle "what if"-ene FØR kjøpet og ikke etterpå Nå tror jeg jeg har spekulert meg frem til mesteparten, men en liten ting gjenstår.... Hvis dere drar på ferie, sånn med fly til syden, eller bobil til Europa el. - kort sagt, når dere drar langt bort - over lenger tid enn en helg; hvor gjør dere av katten i mellomtiden????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 30. januar 2005 #2 Del Skrevet 30. januar 2005 Enten fikk vi venner og familie til å passe katten, eller så sendte vi dem på dyrepensjonat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 30. januar 2005 #3 Del Skrevet 30. januar 2005 Om sommeren får vi en nabo til å sette ut mat og vann. Er en skikkelig utekatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. januar 2005 #4 Del Skrevet 30. januar 2005 Vi har vanligvis brukt kattepensjonat. Men til jul bodde katten hos en venninne, og nå har broren min flyttet til Oslo og bor 5 min unna, så da kan katten bo her og han stikker innom et par ganger om dagen. Vår er innekatt. Hadde vi hadde en utekatt hadde den hatt kattedør og kunne kommet og gått som den ville også når vi var på ferie, og bare fått noen til å gi mat et par ganger om dagen (slik gjør foreldrene mine det med sin katt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. januar 2005 #5 Del Skrevet 30. januar 2005 Katten du vurderer å anskaffe deg er vel en rasekatt som ofte blir holdt inne? Eller? I så fall vil du vel være avhengig av å få andre til å passe katten, eller bruke dyrepensjonat, slik det blir foreslått her. Vår katt er utekatt, så vi har mange, gode naboer som ser etter ham når vi er borte mer enn en helg. Katter har ofte best av å få være i sitt vante miljø. Men det er klart en stor forpliktelse å anskaffe dyr, så det er fint at du tar dette så alvorlig, synes jeg! Nok av dem som IKKE tenker gjennom på forhånd hvilke konsekvenser det å anskaffe seg dyr innebærer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #6 Del Skrevet 30. januar 2005 Viktig å sette seg inn i forpliktelsene, ja, og jeg må innrømme at jeg fikk litt kalde føtter da vi endelig sa ja til en kattunge i jula - hva hvis, om osv. Men nå som han først er her er det den naturligste ting i verden å ta det ansvaret som medfølger, det er jo en selvfølge at han skal ha det fint. Her vi bor er det alltids naboer eller familiemedlemmer som kan sette ut mat eller ha han hos seg (nå mens han er liten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 30. januar 2005 #7 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg pleier å fylle opp bensintanken og kjøleskapet mitt, så lillesøster kan komme og passe på! Det kommer jo litt an på hvor lenge en er borte. Jeg skaffer en "passer" eller en som kan komme innom og se etter kattene mine om jeg er borte mer enn to døgn (ca). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 30. januar 2005 #8 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg bruker å spørre en venninne om å komme innom å gi katten mat og kos. Han er på badet og vaskerommet (der det er kattedør) og bruker å ha det veldig fint tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. februar 2005 #9 Del Skrevet 5. februar 2005 Bestemor passer pus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2005 #10 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvis det er en innekatt du skal ha, kan du ta han med på ferie. Bare husk å holde vaksinene ved like. Så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå