AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Om en person har nok formue til å klare seg uten uføretrygd, vil han fortsatt ta imot? Vil en person ufør fra 18 år gi fra seg uførinntekten om de blir rike senere i livet? Jeg kjenner en som kanskje vil ha nok rikdom til å leve uten ufør, han ønsker ikke en uførtrygd om han kan klare seg uten Er alle mennesker med høy inntekt å rause? Eller vil de fleste rike kreve ufør fordi de synes de har betalt mye til staten? Anonymkode: cb8b8...696 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Her hadde jeg nok tatt en Ole Brumm:-) Anonymkode: e01d2...b51 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ole Brumm? Anonymkode: cb8b8...696 Anonymkode: 80f9c...020
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 Så du ville tatt imot ufør selv om du hadde så mye penger at du ville klart deg uten? Anonymkode: cb8b8...696
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ville tatt imot ufør selv om du hadde så mye penger at du ville klart deg uten? Anonymkode: cb8b8...696 Selvsagt Anonymkode: 5ab96...096 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #7 Skrevet 1. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Selvsagt Anonymkode: 5ab96...096 Ok. Jeg er mest nysgjerrig på alle de some sier at velferdsstaten vil ødelegge oss. Om alle de rike ville tatt imor ufør, forstår jeg hva de mener. Anonymkode: cb8b8...696 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 Jeg kan bli ufør.. Jeg håper jeg vinner i lotto i stedet så jeg slipper nav og noe som helst med dem. Og jeg vil aldri ha tatt i mot uføretrygd om jeg var rik, hallo.. Anonymkode: d6bf8...626 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 Jeg har vært i Nav systemet i 15 år, og jeg har bare blitt sykere, kommer ikke til å bli frisk. Men å bli ufør tar sin tid. Da Nav både nekter for sykdommene mine, nekter å hente inn papirer fra spesialister osv. Og jeg bare drømmer om å vinne en stor gevinst på lotto, så jeg aldri trenger å ha noe med Nav å gjøre igjen. Anonymkode: e3f5a...63d 1
Gjest yeans Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 Hvorfor skal en ufør som får større formue takke nei til utbetalinger h#n har rett på?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 Man vet jo ikke hvor lenge den rikdomen varer, så det er nok greit å være i systemet i tilfelle formuen forsvant. Så man ikke står på bar bakke å må starte med hele prosessen fra scratch. Anonymkode: 60f7f...fff 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 Jeg tror de fleste ville takket ja til de stønadene man har krav på. Men alt er jo relativt, hvor mye må man ha for å være "rik",hva trenger man -for å dekke det høyst nødvendige, -for å opprettholde livsstil, -beholde bolig, -ikke belaste familie økonomisk, -hva er fornuftig sparing, forbruk, -har man barn osv. Ingen velstående jeg kjenner GIR bort barnetrygd eller takker nei til vanlige sykepenger eller arbeidsledighetspenger. Hvorfor skulle det være noe annerledes for uføre? Anonymkode: 85529...680 13
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 Det er veldig mange der ute som har mer enn nok i formue, arv eller slikt til å la vær å få ufør, men mye vil ha mer som de sier. Kvalmt syns jeg personlig. Anonymkode: 656e1...32a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig mange der ute som har mer enn nok i formue, arv eller slikt til å la vær å få ufør, men mye vil ha mer som de sier. Kvalmt syns jeg personlig. Anonymkode: 656e1...32a I mitt tilfelle er det fordi jeg har spart. Hvorfor mener du det skal straffe seg økonomisk i forhold til de som bruker pengene like fort som de tjener dem? Anonymkode: 989e8...24d 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mange der ute som har mer enn nok i formue, arv eller slikt til å la vær å få ufør, men mye vil ha mer som de sier. Kvalmt syns jeg personlig. Anonymkode: 656e1...32a Ja, det er derfor vi ser så mange som vinner i lotto gi vekk lønningene sine. Anonymkode: e01d2...b51 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #16 Skrevet 2. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper jeg vinner i lotto i stedet så jeg slipper nav og noe som helst med dem. Og jeg vil aldri ha tatt i mot uføretrygd om jeg var rik, hallo.. Anonymkode: d6bf8...626 Signerer dette. Er ufør og hadde mer penger å rutte med når jeg var 15år og avisbud. Hadde jeg vunnet 70 millioner i lotto så hadde jeg sagt fra meg uføretrygden ja (om det går an, uten å ha lønnet arbeid). Det oppleves utrolig ydmykende å måtte få penger fra staten for å få mat på bordet. Anonymkode: 34ef0...215 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #17 Skrevet 2. desember 2017 Som ab over her sier. Det er ydmykende, og lavmål å ta imot penger fra nav når man ikke trenger dem. Slike folk pisser på velferdssytemet. Anonymkode: ba909...54e
Duff Skrevet 2. desember 2017 #18 Skrevet 2. desember 2017 Om jeg hadde hatt ett valg så hadde jeg valgt bort trygd. Kanskje jeg vinner i lotto. Da kan jeg uføre meg selv uten å bli sykere enn jeg er pga nav. Da hadde jeg også hatt ett håp om å kunne fungere igjen etter noen år med ro.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #19 Skrevet 2. desember 2017 Så du mener at en rik person som har betalt mest skatt, ikke har krav på uføre, eller sykehus opphold fordi han kunne betalt det selv? Hva faen er det for en logikk? Anonymkode: 0bc2d...1ca 2
WubWub Skrevet 2. desember 2017 #20 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er ung ufør, får 20 500kr i måneden. Arvet 10 millioner for noen år siden, har kjøpt 2 leiligheter , en i utlandet og en i Norge. Taksten på leiligheten jeg har i Norge har fordoblet seg så jeg har tjent mye på dette. Har også investert endel i lav risiko aksjer (vannkraft og vannteknologi). Tanken om å gi ifra meg uførestønaden min har aldri slått meg. Jeg har rett på den så da skal jeg ha den 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå