Gå til innhold

FB: Har hun deaktivert chatten for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min står aldri som aktiv på FB lenger. Det står som regel "Aktiv for 1 min siden", eller mer. Likevel får jeg meldinger fra henne. Hva kan det skyldes? Blir litt paranoid og tenker at hun kanskje skjuler seg for meg. Men hun har ingen grunn til det og sender like mange meldinger til meg som jeg sender til henne.

Anonymkode: 5fd0c...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu er bare ikke pålogga. Jeg er aldri pålogga og svare mine venner uansett. Du er paranoid. 

Anonymkode: f2d36...d0e

• Liker 2
Skrevet

Paranoia å i det hele tatt tenke tanken.

Anonymkode: 73dcb...82d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid på facebook siden opp når jeg sitter på datan.

Aldri pålogget på chatten.

Anonymkode: a689e...5da

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hu er bare ikke pålogga. Jeg er aldri pålogga og svare mine venner uansett. Du er paranoid. 

Anonymkode: f2d36...d0e

Men det har bare vært sånn den siste uka. Ellers har jeg alltid sette henne med en grønn prikk i høyrekolonnen når vi har sendt meldinger. 

Og hvordan får du i det hele tatt svart på meldinger uten å være pålogget?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har bare vært sånn den siste uka. Ellers har jeg alltid sette henne med en grønn prikk i høyrekolonnen når vi har sendt meldinger. 

Og hvordan får du i det hele tatt svart på meldinger uten å være pålogget?

Hun har bare gått over til å at hun ikke skal være synlig online. Hun er logget på på vanlig måte, men har valgt at det ikke skal være synlig.

Jeg har gjort det samme, det ligger ikke noe dramatisk i det. At det "plutselig" har blitt sånn betyr jo bare at hun "plutselig" har endret innstillingene.

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, blomstre skrev:

Hun har bare gått over til å at hun ikke skal være synlig online. Hun er logget på på vanlig måte, men har valgt at det ikke skal være synlig.

Jeg har gjort det samme, det ligger ikke noe dramatisk i det. At det "plutselig" har blitt sånn betyr jo bare at hun "plutselig" har endret innstillingene.

Dette. Ikke tenk noe mer på det. Hun sender like mye meldinger som før, så hvorfor lage storm i et vannglass?

• Liker 1
Skrevet
På ‎01‎.‎12‎.‎2017 den 17.35, blomstre skrev:

Jeg har skjønt at jeg er overdramatisk. Men hva er egentlig grunnen til at man ikke vil være synlig online, om det ikke er for at man vil være fred?

Skrevet

Facebook registrerer alt du gjør, så mange fjerner muligheten for at folk ser de som pålogget. For eksempel om du spiller spill via face, eller koblet opp spill til facebook kommer det opp på chatten at du spiller. Ikke alle liker det. 

Dette er ikke noe å bry seg med. Hun sender mld til deg, som før, og du får svar. Dette må du ikke ta personlig!

Anonymkode: ec95c...b6d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har skjønt at jeg er overdramatisk. Men hva er egentlig grunnen til at man ikke vil være synlig online, om det ikke er for at man vil være fred?

Fordi man vil velge selv når man er i humør til å chatte. Ikke alle er i humør til det hver gang de sjekker fb. Det er godt mulig det er 7 stykker som sender melding til henne ofte når de ser hun er pålogget, og det er ikke alle som orker det hver gang de skal sjekke noen smågreier eller spille litt på fb. Tenk om du hadde fått 20 fb meldinger i timen og alle forventet at du skulle svare hver gang de så deg logge inn, eller så hadde de tolket det som om du var sur. Det er jævlig slitsomt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, MrBart skrev:

Fordi man vil velge selv når man er i humør til å chatte. Ikke alle er i humør til det hver gang de sjekker fb. Det er godt mulig det er 7 stykker som sender melding til henne ofte når de ser hun er pålogget, og det er ikke alle som orker det hver gang de skal sjekke noen smågreier eller spille litt på fb. Tenk om du hadde fått 20 fb meldinger i timen og alle forventet at du skulle svare hver gang de så deg logge inn, eller så hadde de tolket det som om du var sur. Det er jævlig slitsomt.

Dét skjønner jeg. Selv er jeg en sånn bare driter i å svare, hvis jeg ikke vil, og jeg forventer heller ikke svar med en gang selv om noen er aktive.

Uansett fungerer jo ikke opplegget heller. Hvis jeg er på FB i en halvtime ser jeg jo at hun stadig står aktiv for 1, 2 og 1 minutt siden. Så man forstår jo lett at hun egentlig er der.

Skrevet

Jeg slår ofte av chatten hvis jeg ikke alltid orker å snakke med folk. Helt vanlig det. Og ja, da står det ofte "aktiv for 1 min siden" istedenfor.

Anonymkode: fad8d...c89

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dét skjønner jeg. Selv er jeg en sånn bare driter i å svare, hvis jeg ikke vil, og jeg forventer heller ikke svar med en gang selv om noen er aktive.

Uansett fungerer jo ikke opplegget heller. Hvis jeg er på FB i en halvtime ser jeg jo at hun stadig står aktiv for 1, 2 og 1 minutt siden. Så man forstår jo lett at hun egentlig er der.

Du sier at du ikke forventer svar, men du har jo allerede freaket ut fordi du tror hun forsøker unngå deg. Prøver du å fortelle oss at du ikke ville freaket ut om du så hun var pålogget, men svarte deg ikke? 

Skrevet

Jeg har aldri chatten på for når jeg er grønn på face så blir jeg lettere kontaktet av "alle mulige" som også er pålogget og det vil jeg unngå. Jeg svarer på meldinger som vanlig men vil ikke være tilgjengelig for alle

Anonymkode: 8fe2f...fde

Skrevet
1 minutt siden, MrBart skrev:

Du sier at du ikke forventer svar, men du har jo allerede freaket ut fordi du tror hun forsøker unngå deg. Prøver du å fortelle oss at du ikke ville freaket ut om du så hun var pålogget, men svarte deg ikke? 

Det jeg frykter er at hun svarer meg av plikt, men egentlig ville unngått meg om hun fikk sjansen.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg frykter er at hun svarer meg av plikt, men egentlig ville unngått meg om hun fikk sjansen.

Om hun svarer deg av plikt vil hun gjøre det uansett. Du merker om det alltid er du som må starte samtalen og spørre henne om ting. Dersom hun aldri spør deg om noe annet enn "du da?" så er det er dårlig tegn. Om hun aldri sender deg melding først eller snakker med deg om andre temaer enn hva hun har gjort på den dagen så er det også et dårlig tegn. Fordi hun enten er uinteressert eller dønn kjedelig. 

Skrevet
På 7.12.2017 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Kan jo bare svare for min egen del, men jeg er kanskje på Facebook uten at jeg nødvendigvis er så pratesyk, og noen tar det jo personlig at man ikke svarer der og da fordi man er pålogget. Det er ikke for å unngå noen få, men "alle". Folk har så forskjellig syn på det med tilgjengelighet og jeg vil ikke tråkke noen på tærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...