Gå til innhold

Facebookgruppe for foreldre.. hvilken type er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det ganske vanlig med Facebook gruppe for foreldre til barn på barneskolen. Til og med i barnehagen. Selv synes jeg det er positivt siden det er enklere å sende en felles beskjed, eller for å "bli" litt bedre kjent med foreldrene. Det betyr dog ikke at dere må være venner der da. Men jeg synes det også er negativt, siden det for eksempel ikke er alle som har en bruker. 

Uansett, det er jo også sånn at du blir avslørt. Det står jo "sett" på deg hvis noen legger ut noe og du kikker. Likevel, etter flere dager, er det fortsatt folk som ikke har sett. Jeg vet de ofte er på Facebook. Må nevne at jeg selv ikke er en som leser alle innlegg... men hvorfor gjør ikke du det? Og hva synes du om hele konseptet?

I gr. her er ikke lærere med, men det er også vanlig at kontaktlærere deltar.

Anonymkode: fb5ad...685

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er fint med Facebook grupper er at de fleste får oppdateringer mye kjappere enn via de offisielle kommunale eller fylkeskommunale meldingstjenestene. 

Uansett system er det ikke bedre enn brukerne, og de som ikke leser meldinger er gjerne de som ikke ville lest brev sendt med hjem heller. 

En annen sak er at det bør ikke komme for mange meldinger, da går mange lei, og slutter å følge med. Jeg er litt der. Når det kommer mye på en gang, venter jeg heller og leser de siste meldingene. Slik at jeg får med meg konklusjonen. 

Skrevet

Jeg leser alle meldinger nesten med en gang. Jeg er kun med i to grupper, foreldregruppe for trinnet og familiegruppe, så når jeg får varsel om ny melding i en av gruppene så vet jeg at det er ganske stor sjanse for at det angår meg, derfor sjekker jeg.

Mannen er motsatt, han er med i ørten grupper og har til enhver tid minst 20 uleste varsler. Han vet imidlertid at hvis det dukker opp noe han burde få med seg så forteller jeg ham det. ;)

Jeg liker konseptet, veldig grei måte å nå ut til alle på en gang. :)  (I alle fall de fleste da.)

Anonymkode: fb012...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...