Gå til innhold

Svigerfar som stadig kommer ubedt på besøk...

Elena87

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre?!? For rundt ett år siden dro kona hans fra han, etter det ringer han sønnensin som er minsamboer DAGLIG (flere ganger om dagen oftest). Jeg blir så sliten av det..han ringer midt under svangerskapskurs som vi har vært på 3 ganger nå, plutselig skal han på besøk kl 8-9 på kvelden når vi skal på jobb neste dag.. i dag kom han mens jeg satt på do, ikke særlig behagelig å høre noen kommer på utsiden av dodøren uventet når man sitter å b*****!! Hanplanlegger noe hver dag, om å få hjelp av samboern min til ditt og datt som er sykt slitsomt, for vi får jo aldri en eneste helg i fred..han ringer samboern min mens han kjører bil, når vi ser på serie (så pauser han filmen for å svare), og jeg har sagt så mange ganger at jeg syntes det er slitsomt... men samboern min svarer alle uansett hva han gjør og hvor han er. Han kom innom en dag vi skulle feire bursdagen min også, satt der i 2 timer UBEDT! Plutselig ser vi bilen hans på utsiden.. nå bor vi jo 500 meter fra han så dette skjer stadig.. i dag skulle jeg også bake kake osv og rydde når han kom, men han er så forstyrrende atjeg må holde på nå, på fredagskvelden å gjøre husarbeid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså alvorlig talt, dere er familie. Må virkelig familie avtale tid for å kunne komme på besøk? Hos oss kunne svigerfar nærmest flyttet inn og det hadde vært helt greit. 

Anonymkode: 0a13d...2ee

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den samme som over: du trenger ikke å varte han opp, kan ikke du bare gjøre dine ting som vanlig? Ikke rart nordmenn stresser rundt familien hvis dere hele tiden han vertsfølelse over dem. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det til etterretning! Sørg for at du og samboer pleier vennskap - og ikke bare parvennskap.

Anonymkode: 7b952...412

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt, jeg hadde tatt en alvorsprat med samboer, også hadde jeg vurdert at dere flytter.

For dette går ikke i lengden.

Anonymkode: f43ee...3fe

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn en date til svigerfar.. så han får seg kjærste :). Du har min sympati. Hos meg kunne svigerfar IKKE flyttet inn. Ikke svigermor, mamma eller pappa heller for den saks skyld.  Ja han er helt sikkert ensom, men samboeren din får nesten ta en prat med ham om at det blir litt mye med hver dag...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige; noen kunne sikkert hatt besøk av svigers døgnet rundt uten at det gjør dem noe, mens andre ikke klarer det, og det må være greit. For min egen del handler det om at jeg er introvert; jeg hadde rett og slett blitt innlagt på psykriatisk dersom jeg skulle hatt besøk så ofte som det skildres her, uansett hvor hyggelig svigerfar måtte være.

Men samtidig skjønner jeg at svigerfar er ensom, kanskje det beste hadde vært om dere hjalp ham å utvide nettverket sitt slik at han har flere å ta kontakt med?:) Dette er noe som kan være vanskelig å gjøre alene, særlig om han er pensjonist.

Anonymkode: 8e201...5d4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må sørge for å ikke bli alene når dere blir gamle også. Tenk så slitsomt for barna deres det hadde vært hvis dere hadde søkt mye kontakt. 

Anonymkode: 0ed3e...867

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok ensom og selskapssyk. Jeg har også en svigerfar som kommer mye uanmeldt innom, vi er naboer med svigers. Han går rett inn og står plutselig i stua. Det kan vere lørdag morgen, fredag kveld, når som helst. Dette var vanvittig slitsomt da jeg var hjemme i mammapermisjon! Jeg måtte etterhvert ta det opp med mannen min, fordi jeg følte at jeg mistet privatlivet mitt. Han har snakket med sin far gjentatte ganger, og da er det bedre en periode, da ringer han ihvertfall på før han kommer inn! Men det sklir alltid ut igjen etter en stund. Svigerfar er veldig snill og grei han, men det blir slitsomt i lengden når han alltid dukker opp på de mest upassende tidspunkt. Jeg ønsker slettes ikke at han skal slutte å komme på besøk, men han kan godt tenke litt over tidspunktene og han må ringe på før han går inn. 

Snakk med mannen din du Ts. Det virker som han har et nært forhold til sin far, og det er det viktig at han opprettholder. Så velg dine ord med omhu. 

Anonymkode: 5a86c...e66

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du mye pes, her på KG er det alt eller ingenting, aldri noe midt i mellom.

Og det handler også at de ikke klarer å sette seg inn i sitausjonen, og rett og slett ikke vet hvordan det er å få besøk konstant eller bli ringt flere ganger dagdlig.

Jeg har opplevd det av venninne, familie, så jeg vet hvor slitsomt det er, selvsagt skal man ta vare på familien, men man må passe på seg selv. Stefar innser nok ikke at han går langt over grenser.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg hadde aldri orket at noen rant ned døra mi på den måten, prat med mannen din, dere kan ikke ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Han er nok i sorg og ensom,men det skjønner du nok :-)

Jeg vet ikke..men kan dere klekke sammen en idé om en interesse eller hobby han kan bli opptatt av ? Syns ikke det er riktig at han skal " okkupere" deres privatliv hele tiden. Han trenger noe annet å bli opptatt av. Prøv å tenke ut noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
11 minutter siden, Bruttonasjonalp skrev:

Finn en date til svigerfar.. så han får seg kjærste :). Du har min sympati. Hos meg kunne svigerfar IKKE flyttet inn. Ikke svigermor, mamma eller pappa heller for den saks skyld.  Ja han er helt sikkert ensom, men samboeren din får nesten ta en prat med ham om at det blir litt mye med hver dag...

Å finne en date kan jo være en god idé også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du mye pes, her på KG er det alt eller ingenting, aldri noe midt i mellom.

Og det handler også at de ikke klarer å sette seg inn i sitausjonen, og rett og slett ikke vet hvordan det er å få besøk konstant eller bli ringt flere ganger dagdlig.

Jeg har opplevd det av venninne, familie, så jeg vet hvor slitsomt det er, selvsagt skal man ta vare på familien, men man må passe på seg selv. Stefar innser nok ikke at han går langt over grenser.

Jeg er den første som skrev her inne, og det handler absolutt ikke om å ikke klare å dette seg inn i situasjoner. Vi får alltid besøk og alle besøkende er velkommen, dette har med kultur å gjøre, nordmenn flest er ikke glad i besøk og familie er nesten som fremmede som man ikke kan slappe av med. Noe som er fryktelig synd! I min kultur er det helt motsatt. Kanskje dere burde prioritere å styrke familieforholdene i dette landet, det er ikke rart mange er deprimerte eller er ensom. Dette gjelder så klart ikke alle, men de aller fleste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg så skjøre folk har blitt! Han er familie, bor rett ved - og da blir det sånn. Javisst har vi mye og lære av andre kulturer på visse områder.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GiftMann38

Vi har besøk av besteforeldre , eller drar på besøk til dem, daglig. Jeg synes det er kjempestas og liker å se på oss som en storfamilie . Jeg synes vi er utrolig priviligerte som kan gi barnet (barna våre om 7 mnd) vårt så god kontakt med besteforeldrene sine.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg tror du er så uheldig at du har laget denne tråden rett etter "orker ikke å passa barna".

Hadde ikke den eksisktert tror jeg du hadde fått ganske så annerledes svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er nok bare veldig ensom TS, men jeg forstår godt at dette blir slitsomt i lengden. 

Kommer han uanmeldt innom så forventer han ingen oppvartning. Fortsett å rydd, vask, lag mat eller hva nå du holdt på med når han dukket opp. Har dere planer er det lov å si at "beklager, dette er et dårlig tidspunkt, kanskje du kan komme tilbake en annen dag?". 

Ang ringingen så kan jo ikke han vite at dere er opptatt. Løsningen er å sette telefonen på lydløs/ha den liggende i bilen mens f.eks svangerskapskurset pågår. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
14 minutter siden, Kontormus skrev:

Gud hjelpe meg så skjøre folk har blitt! Han er familie, bor rett ved - og da blir det sånn. Javisst har vi mye og lære av andre kulturer på visse områder.

Men det betyr ikke at man skal renne neddørene til folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...