AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Jeg har vært sykepleier i 6 år, men har tenkt å slutte og finne på noe helt annet. Dessverre er ikke videreutdanning aktuelt for meg, fordi jeg ikke ønsker turnus og helgejobbing lengre, og i tillegg ikke brenner for noen av videreutdanningene. Er det noen sykepleiere her som jobber med noe helt annet? Har dere omskolert dere, eller søkte dere på andre jobber? Er klar over at det er vanskelig å få jobber innen andre bransjer med kun sykepleierutdanning. Anonymkode: 83ccb...32f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Så leit du ikke vil være i yrket lengre. Jeg er sykepleier, og jobber som det, men har en kollega som tok lastebil lappen, startet eget firma og jobber selvstendig med levering til ulike firmaer. Er mye arbeid, men god lønn. En annen kollega søkte på konstituert helsesøster, hun har ikke kommet inn på videreutdanningen, men fikk jobben fast, og får dermed relevant praksis og mulighet for å komme inn på helsesøster fra neste høst. Hun slipper turnus. Har vært flere som har gått over i lederstilling, nåværende sjef har vært spl i 1 år før hun fikk sjefsjobben. Hun slipper helg, helligdager osv. Har en venninne som er spl, jobber på apotek, og en tidligere kollega som jobber i butikk, selger bandasjer osv. (bandagisten eller hva det heter) Ei jobber med doseposer, og pakker disse, nærmest som en fabrikk. Ei er selger for tena, og reiser rundt og holder foredrag om bleietyper. Om jeg skulle gjøre noe annet ville jeg gjerne jobbet med data. Anonymkode: d75b6...f55
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Tok fagbrev som maskinfører og jobber i annleggsbransjen var drittlei turnus, utakknemmelighet, å aldri ha fri i julen og luselønn. Jobber like mye nå, men har utroolig mye bedre skiftordninger og nesten dobbel lønn. Jobber fortsatt helg (14-14 skiftordning) men aldri helligdager. Alltid langfri i jula ❤️ Anonymkode: 6f8fb...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Takker for svar! Interessant å høre erfaringene deres. Tror jeg kommer til å ta ny utdanning på sikt. ts Anonymkode: 83ccb...32f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Konsulent i legemiddelbransjen? Lærer på helse og sosial? Jobbe i f.eks psykiatri/dps? Helsesekretær? Anonymkode: 6dbdc...de7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 De jeg kjenner som er sykepleiere og gjør noe annet; - apotek, jobber med opplæring på bruk av diabetesutstyr, inkontinensutstyr o.l. - forsikringsselskap (gikk veldig mye ned i lønn) - to jobber i barnehage - nav, tilpassning til arbeidsliv for arbeidstakere med helseutfordringer - flyktningkonsulent - studentkoordinator på sykehus - en legemiddelkonsulent og en som jobber for en utstyrsleverandør Flere har fått seg dagjobber som ledere (og mange gjør en dårlig jobb siden de hverken har utdanning eller erfaring innen dette), noen har fått dagjobber på poliklinikk, legesenter, hos avtalespesialister eller i hjemmesykepleien. Selv har jeg tatt videreutdanning der jeg slipper unna mye av det som er irritasjonsmomenter med å jobbe på post, har nesten ingen helger i året, og kanskje en seinvakt i måneden i snitt, men høyere lønn og bedre hverdag. Og på sikt kan jeg jobbe på ren dagavdeling vhis jeg ønsker, men litt greit å ha noen vakter som unnskyldning for ting jeg ikke vil delta på i hverdagen Anonymkode: 051df...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå