AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Når det kommer til giverglede i Desember syns jeg vi er flinke. Men som butikkansatt for tiende året på rad så er det den værste tiden på å være butikkansatt. Folk er sure, stressa og irtiterte for den minste ting. De presser seg frem og dytter fok over ende. Det er snakk om en butikk utenfor Drammen. 1. Ribbe generelt skal ha fett for å bli god. De fleste kunder (her snakker jeg folk under 45) skal ha ribbe uten fett. Jeg forklarer viktigheten av fettet. Noe fett og svinn må regnes. Så går det ei uke og de kommer tilbake for å klage. Ribba var tørr, det var for lite ribbe osv. Sånn er det vær gang. 2. Klementiner: Nei vi har ikke mandariner. De finnes ikke i Norge og har ikke gjort de siste 20 årene. Hadde vi hatt det så ville folk klagd over alle steinene. Ja, folk klager over steiner i klementiner å. Unnskyld, men det er ikke min feil. Skyld på sitrontreet klementinen vokste opp med. 3. Julestjerner: et blad har falt av. Vi i butikken får en kjennepreken uten like pga vår lave inteligens om blomster. Her må vi stå og ta i mot kjeften. Dette er bare noen eksempler. Før julestria er folk hyggelige og tar seg til og med tid til å prate. Nå? Ikke et smil en gang Noen andre som opplever det samme? Anonymkode: a46e2...e25 8
stan Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Enig om det med ribba. Det er jo fettet som gjør ribba god på smak. Det er jo faktisk mulig å la være å spise alt fettet. Det med mandariner er jo egentlig en språklig misforståelse. Selv om mandariner ikke har vært i salg på minst tjue år, så har det blitt ordet for små appelsin lignende frukter. Jeg tviholder på ordet mandarin, siden det gjør at jeg kan både spise og snakke mandarin. Jeg er så elendig med planter at jeg aldri ville tenkt at butikken hadde noe som helst med at julestjernen mister blader. Men det er trist at folk ikke lar julestemningen gjøre det trivelig også for de i butikkene. Jeg skal prøve å huske på det, og oppfordrer alle andre om det samme. 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Jeg sier selv mandariner, men aldri om jeg hadde blitt misfornøyd fordi en butikkansatt forteller at mandariner er noe vi aldri vil få inn. Det er vilt hvordan julesteminga kan gå fra topp til bunn. Et lite smil er nok til å gjøre det hyggelig for andre. Selv kunder som ikke klager blir brydd av andre som klager og steminga sprer seg. Så smil og stress ned. Vi som jobber i butikk er ikke der for å gjøre ting vanskeligere. Vi gjør vårt beste. Hi Anonymkode: a46e2...e25 1
Atea Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Jeg jobber heldigvis ikke i butikk nå og når jeg vikarierte i ungdommen var det ikke så ville tilstander, stod også i ferskvaredisken, forstår hva du mener. I desember er det dessuten livsfarlig å være fotgjenger. Aldri sett så mange sure sjåfører som gasser på resten av året. I desember eksploderer det. Er gjerne menn bak rattet og ofte en kone med en stum og sur mine i passasjersetet. Ja, har begynt å legge merke til det, for har blitt nesten påkjørt par ganger i julestria. Har lært meg å se både til høyre, venstre og også bakover. Jeg lurer virkelig på hvorfor folk stresser sånn. Selv kan jeg bli irritert når det er milelange køer foran kassa, men jeg slår meg til ro med at det er sånn det kan være. Det er ikke de andres feil, eller de butikkansattes. Tror folk setter for høye krav til å vise sin form for vellykkethet? Noen andre svar kan jeg ikke se.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Vil bare informere om at vi selger mandariner i butikken jeg jobber i. Vi har måtte henge opp en plakat som at det faktisk er mandariner og ikke klementiner for mange kom og klagde om at vi skrev feil. Anonymkode: 00f81...196
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 Jeg sørger alltid for å bli ferdig med julegaveinnkjøp, FØR 1.desember, pga julestress overalt. Folk er som du skriver ts, hissige. Ribba bestilles hos slakteren. Jeg føler med deg, ts. Anonymkode: d74db...456 1
Honey Dew Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Jeg fatter ikke hvorfor folk skal være så sure nå i førjulstiden. Det kan da ikke være så vanskelig å finne frem litt høflighet og et smil. Jeg har bitt meg merke i at det er damer fra 40 år og oppover som er de verste og som kunde blir jeg flau på deres vegne. Et smil koster deg ingenting
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil bare informere om at vi selger mandariner i butikken jeg jobber i. Vi har måtte henge opp en plakat som at det faktisk er mandariner og ikke klementiner for mange kom og klagde om at vi skrev feil. Anonymkode: 00f81...196 Har lest flere steder at mandariner ikke har vært importert til Norge på rundt 20 år. Så rart at deres butikk selger dette. Ifølge Wikipedia så er ikke desember sesong for mandariner, det er da klementiner som selger i Norge. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mandarin_(frukt) https://www.nrk.no/ostfold/mandarin-eller-klementin-1.12098060 http://www.side2.no/underholdning/er-dette-en-mandarin-eller-en-klementin/3423282187.html Anonymkode: 46ec0...69c 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lest flere steder at mandariner ikke har vært importert til Norge på rundt 20 år. Så rart at deres butikk selger dette. Ifølge Wikipedia så er ikke desember sesong for mandariner, det er da klementiner som selger i Norge. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mandarin_(frukt) https://www.nrk.no/ostfold/mandarin-eller-klementin-1.12098060 http://www.side2.no/underholdning/er-dette-en-mandarin-eller-en-klementin/3423282187.html Anonymkode: 46ec0...69c Jeg tjener ingenting på å lyve anonymt på Internett. Vil ikke avsløre hvor I landet jeg jobber, men jobber i en coop obs-butikk, så jo det selges mandariner I butikkene i Norge DeCoop Mega importerer klementiner fra Spania og mandariner fra Sør-Afrikahttps://coop.no/mega/kjokkenhagen/klementiner/ Coop Norge avliver myten om at man ikke selger mandariner i Norge https://www.ntbinfo.no/pressemelding/coop-selger-4000-tonn-klementiner-eller-var-det-mandariner-frem-til-jul?publisherId=89490&releaseId=16293502 Sånn, nå ble vi ferdig med den diskusjonen 😊 Anonymkode: 00f81...196 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Skrevet 2. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tjener ingenting på å lyve anonymt på Internett. Vil ikke avsløre hvor I landet jeg jobber, men jobber i en coop obs-butikk, så jo det selges mandariner I butikkene i Norge DeCoop Mega importerer klementiner fra Spania og mandariner fra Sør-Afrikahttps://coop.no/mega/kjokkenhagen/klementiner/ Coop Norge avliver myten om at man ikke selger mandariner i Norge https://www.ntbinfo.no/pressemelding/coop-selger-4000-tonn-klementiner-eller-var-det-mandariner-frem-til-jul?publisherId=89490&releaseId=16293502 Sånn, nå ble vi ferdig med den diskusjonen 😊 Anonymkode: 00f81...196 "Det finnes Mandariner i norske butikker om sommeren." Merkelig at du selger dem om vinteren da? Var visst ikke ferdig likevel. Anonymkode: 2690f...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Det finnes Mandariner i norske butikker om sommeren." Merkelig at du selger dem om vinteren da? Var visst ikke ferdig likevel. Anonymkode: 2690f...6a7 Virkelig? Jeg ville bare rette på den som skrev at det ikke har blitt solgt mandariner i Norge på 20 år. Jeg sa ingenting om at vi selger det i min butikk akkurat nå. Jeg jobber ikke i fruktavdelingen, men jeg vet helt sikkert at vi hadde mandariner for ikke mange ukene siden, derfor stemmer det ikke at det ikke er solgt mandariner i Norge på 20 år. Forreste står det at at SÆRLIG sommeren er sesong for mandariner, ikke at det ikke selges om vinteren. Forstår du nå? Særlig sommeren er sesong for mandariner, men til jul er det i hovedsak klementiner som selges Da håper jeg du kan legge mandarindiskusjonen bak deg og kos deg med en klementin. Anonymkode: 00f81...196 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Jeg ville bare rette på den som skrev at det ikke har blitt solgt mandariner i Norge på 20 år. Jeg sa ingenting om at vi selger det i min butikk akkurat nå. Jeg jobber ikke i fruktavdelingen, men jeg vet helt sikkert at vi hadde mandariner for ikke mange ukene siden, derfor stemmer det ikke at det ikke er solgt mandariner i Norge på 20 år. Forreste står det at at SÆRLIG sommeren er sesong for mandariner, ikke at det ikke selges om vinteren. Forstår du nå? Særlig sommeren er sesong for mandariner, men til jul er det i hovedsak klementiner som selges Da håper jeg du kan legge mandarindiskusjonen bak deg og kos deg med en klementin. Anonymkode: 00f81...196 Det var jeg som skrev innlegget du svarte på tidligere. Hvis du ikke ønsker at noen skal kommentere dine innlegg, så må du la være å svare på tråder da! Mente ikke at du snakket usant, men bare at det var rart at det skrives i Media at de ikke importeres, når de faktisk gjør det. Har ikke sett mandariner til salgs i butikkene om sommer og tidlig høst. Så utifra det som stod om mandarin og sesong så regnet jeg også med at du prater om at i disse dager selges mandarin. Men da er det oppklart at mandarin selges i sesong! Da fant vi forklaringen på det! Anonymkode: 46ec0...69c 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som skrev innlegget du svarte på tidligere. Hvis du ikke ønsker at noen skal kommentere dine innlegg, så må du la være å svare på tråder da! Mente ikke at du snakket usant, men bare at det var rart at det skrives i Media at de ikke importeres, når de faktisk gjør det. Har ikke sett mandariner til salgs i butikkene om sommer og tidlig høst. Så utifra det som stod om mandarin og sesong så regnet jeg også med at du prater om at i disse dager selges mandarin. Men da er det oppklart at mandarin selges i sesong! Da fant vi forklaringen på det! Anonymkode: 46ec0...69c .. ro ro til fiskeskjær.. Anonymkode: 19548...0fa 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 Jeg jobber ikke i butikk, men jeg legger også merke til at folk er sure og stressa i førjulstiden. Hva er poenget? Hva er det de stresser for? Selv min mor, som er pensjonist, klager og stresser med julen, til tross for at hun har all verdens tid til rådighet. Det klarer jeg ikke å forstå. Og for ikke å snakke om kunder i og utenfor butikkene. Så mange grinete folk! Alt fra grinete snørrunger og sinte, mannlige sjåfører, til meggete, gamle kjerringer. Hva skyldes dette egentlig? Jeg kan ikke huske at det var så ille før. Anonymkode: 10ca2...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: .. ro ro til fiskeskjær.. Anonymkode: 19548...0fa Ingen som ror her... hvorfor gidde det på et forum hvor jeg er anonym... Anonymkode: 46ec0...69c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som ror her... hvorfor gidde det på et forum hvor jeg er anonym... Anonymkode: 46ec0...69c Så så Anonymkode: 19548...0fa 1
Trude.lutt Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 Sure folk/kunder er grunnen til at jeg skriver liste over hvilke julegaver jeg skal kjøpe. Helst i så få butikker som mulig. Dra en kveld tidlig i desember og handler i 2 timer. Ferdig. 1
cleangal Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 7 minutter siden, Trude.lutt skrev: Sure folk/kunder er grunnen til at jeg skriver liste over hvilke julegaver jeg skal kjøpe. Helst i så få butikker som mulig. Dra en kveld tidlig i desember og handler i 2 timer. Ferdig. Samme her, men jeg handler i november. Er allergisk mot kjøpesentre i desember. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Etter min erfaring er det både sure kunder og sure ansatte. Jeg holder meg som regel unna butikkene i juletiden. Anonymkode: cb16c...e33
Trude.lutt Skrevet 3. desember 2017 #20 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, cleangal skrev: Samme her, men jeg handler i november. Er allergisk mot kjøpesentre i desember. Jeg rykker ut i morgen eller tirsdag kveld.... fra kl 1900-2100. 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå