Gå til innhold

Erfaring med støvsuger uten pose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dine erfaringer med støvsuger uten pose? Vurderer å kjøpe det. Må det byttes filter og er den lett å rengjøre?

Anonymkode: b5237...406

Skrevet

Jeg hadde en uten pose. Det var noe drit, mye fordi den ikke hadde plass til så mye så jeg måtte tømme den hele tiden. Filteret i min bare skylte jeg godt i vasken, og la det så til tørk. Enkelt nok det. Irriterende å tømme støvsugeren mye fordi det alltid er noe av støvet som havner på gulvet og ikke i posen. Aldri igjen!

Anonymkode: 7b385...ee6

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine erfaringer med støvsuger uten pose? Vurderer å kjøpe det. Må det byttes filter og er den lett å rengjøre?

Jeg kjøpte en rimelig hos Biltema bare for å få litt erfaring (samt at vi trengte en ny støvsuger).

Erfaringen etter ca 6 måneders bruk er positiv. Det som er negativt er at denne modellen er litt vanskelig å åpne og sette sammen igjen. Filteret rengjøres enkelt. Og styrken er litt liten. Men den kostet mindre enn 1000 kr. Også grei når små leker og annet blir sugd inn, lett å oppdage og finne.

Når jeg tømmer har jeg ofte tatt med meg hele "støvbøtta" og tømt den rett i søppelkassa ute. Da unngår jeg også søl og støv.

Men det er ingen ulemper knyttet til at den er poseløs, såvidt jeg ser.

Så sjekk at støvsugeren er enkel å åpne og settesammen igjen, før du eventuelt kjøper.

• Liker 1
Skrevet

Finnes det støvsugere med pose mer? :klo:

Det har jeg ikke sett på mange år. Kjøp deg, som det påpekes over, en det er lett å vaske og tømme. Sånn når du er i gang: kjøp en som støvsuger selv, så slipper du jobben.

Anonymkode: 48521...f3e

Skrevet
6 minutter siden, stan said:

Jeg kjøpte en rimelig hos Biltema bare for å få litt erfaring (samt at vi trengte en ny støvsuger).

Erfaringen etter ca 6 måneders bruk er positiv. Det som er negativt er at denne modellen er litt vanskelig å åpne og sette sammen igjen. Filteret rengjøres enkelt. Og styrken er litt liten. Men den kostet mindre enn 1000 kr. Også grei når små leker og annet blir sugd inn, lett å oppdage og finne.

Når jeg tømmer har jeg ofte tatt med meg hele "støvbøtta" og tømt den rett i søppelkassa ute. Da unngår jeg også søl og støv.

Men det er ingen ulemper knyttet til at den er poseløs, såvidt jeg ser.

Så sjekk at støvsugeren er enkel å åpne og settesammen igjen, før du eventuelt kjøper.

Takk for svar. Den jeg har sett på en en philips FC9331. Leste at den har fått gode kritikker, men at den kan virke ustødig under bruk, dvs. falle på siden. Har til nå bare hatt støvsuger med pose. Det jeg har brukt å gjøre er å vrenge støvsugerposen over i en avfallspose for å unngå støv.

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det støvsugere med pose mer? :klo:

Det har jeg ikke sett på mange år. Kjøp deg, som det påpekes over, en det er lett å vaske og tømme. Sånn når du er i gang: kjøp en som støvsuger selv, så slipper du jobben.

Anonymkode: 48521...f3e

Mener du robotstøvsuger? Den vil jo ikke ta i krokene og ikke sofa, seng, lister...

Selvsagt finnes det støvsugere med poser. Tenkte bare at en uten er mer miljøvennlig.

ts

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Den jeg har sett på en en philips FC9331. Leste at den har fått gode kritikker, men at den kan virke ustødig under bruk, dvs. falle på siden. Har til nå bare hatt støvsuger med pose. Det jeg har brukt å gjøre er å vrenge støvsugerposen over i en avfallspose for å unngå støv.

ts

Jeg har hatt lyst på Dyson sin, den virker veldig kjekk og stødig. Men den er jo litt dyr. Derfor ble det en rimelig fra Biltema først. Vurderer også en robotstøvsuger. 

Men sålangt ingen ulemper pga manglende pose. Men ellers de samme momentene som på en vanlig støvsuger.

• Liker 2
Skrevet

Har poseløs, for syntes det ble så vanskelig å få tak i støvsugerposer etterhvert. Må si jeg ikke er fornøyd, den suger dårlig og må tømmes ofte, og det setter se stadig fast støv og hundehår inni kammeret, så må til med hendene og dra det ut :( Samt at det støver noe forferdelig når kammeret skal tømmes. Så er på jakt etter en med pose igjen.. Vil følge tråden og tar gjerne imot tips til en god med pose, og som det er lett å få tak i poser til :)

Anonymkode: ec73d...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...