Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Prøver å bli gravid og har gått til innkjøp av eggløsningstester men det EE jo bare tull. Mer forvirra nå jeg. Hehe. 

Tidlig i måneden tok jeg en test da viste den en positiv strek. Så litt senere var streken borte. Så var jeg bortreist og kjente sterke eggløsningstester og fikk ikke testet. Nå en uke før mensen kjenner jeg disse smertene igjen og tok en test og den er positiv! Er det mulig da? 

Anonymkode: 551bf...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig å ha flere eggløsninger ila. samme syklus.

Du kan jo evt prøve temping for å få bedre oversikt over syklusen din. Husk at du må har digitalt termometer med to desimaler.

Skrevet

Det kan også være at første gangen testen slo ut, så var det fordi kroppen prøvde på EL, og ikke fikk det helt til. Da hender det at man slår ut på EL-tester, har jeg hørt.

Men hvis du opplever det flere ganger, så kan det være greit å ta en sjekk med lege, kanskje?

Anonymkode: f833b...662

Skrevet

Er det to like sterke streker på testen?

Anonymkode: f0b89...e69

• Liker 1
Skrevet

Hormonet LH varierer i styrke hele syklusen, så ja du kan få positivt utslag på el-test hele syklus, etter eggløsning.

Anonymkode: 61eb0...dba

Skrevet
På 2.12.2017 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Nei, det går ikke an. Det står ganske detaljert forklart om det her: http://hvordanbligravid.com/kan-jeg-ha-mer-enn-en-egglosning-i-en-syklus/

Men eggløsningstester vil bli positive når du er gravid ... ;)

Anonymkode: d97f2...bf7

Det er tull. Eggløsningstester slår ut når kroppen prøver å ha EL, men det er ingen garanti for at EL faktisk skjedde. Så TS kan oppleve flere positive tester gjennom en syklus. Er det positive over en veldig lang periode kan det være et tegn på PCOS.

Testene kan også slå ut like før mens eller ved graviditet.

Når det er sagt er det faktisk fysisk mulig for kroppen å slippe to egg samtidig, men det er ytterst sjelden. Det kan modnes to egg i hver sin eggleder, men det er som regel kun én som slipper fra egglederen, og det er egget som er førstemann. I noen tilfeller hender det at den andre egglederen kan slippe egget sitt ved "en feiltagelse". På den måten kan man ha to EL i en syklus.

Anonymkode: f3ef5...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...