Gjest Virvar Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Jeg kunne tenke meg å live litt opp i håret mitt. Det er stripet og en slags gylden blond farge i ulike nyanser. Det jeg lurer på er om noen striper av annen farge kunne vært fint. Svart ble for voldsomt, jeg prøvde med mascara. Men kanskje noe i brunt, eller rødt/kobber? Er det "farlig" å ha dette oppi lyst hår ? kan det bli rosa? Tenker å gjøre det selv for jeg har ikke råd til frisør. Striper det lyst selv. Og finnes det noe som kan vaskes ut, slik at jeg kan ha det oppi om jeg skal ut og vil pynte meg?
Gjest Virvar Skrevet 31. januar 2005 #2 Skrevet 31. januar 2005 Ingen som vet? Skal ut og se etter farge nå :o
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2005 #3 Skrevet 31. januar 2005 Du risikerer bare skjolder (eventuelt at håret ditt blir helt ødelagt, gummiaktig) hvis du tar farge oppi hår som er bleket fra før. Håret ditt er sannsynligvis porøst (noe som er uunngåelig etter bleking), og da kan en eventuell farge ta ujevnt.
Gjest Xavia Skrevet 31. januar 2005 #4 Skrevet 31. januar 2005 Klart det går ann å legge inn mørkere striper i bleket hår! Jeg har gjort det et par ganger selv, med et helt greit resultat. (Men tok mørkebrunt, og ikke noe med rødt i.) Legger fortsatt inn striper i flere farger i mitt bleka hår, men nå gjør jeg det alltid hos frisøren. (Er ikke fattig student lengre... )
Gjest Virvar Skrevet 31. januar 2005 #5 Skrevet 31. januar 2005 Jeg ser for meg at jeg pakker stripene inn i folie slik at fargestoffet ikke smitter over i resten. Men jeg aner ikke hvilken type farge som er best. Noen tips?
Gjest Xavia Skrevet 31. januar 2005 #6 Skrevet 31. januar 2005 Jeg ser for meg at jeg pakker stripene inn i folie slik at fargestoffet ikke smitter over i resten. Stemmer det! Sånn gjør de hos frisøren, og det var akkurat sånn jeg gjorde hjemme. Det gikk kjempegreit det!
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #7 Skrevet 1. februar 2005 Jeg hadde noen rødlige striper i håret mitt en gang, men de ble raskt utvasket til rosa/litt oransjaktig. Senere en gang hadde jeg flere mer mørkebrune striper. Da fargepigmenterte frisøren håret som skulle farges først - tok en slag fargegreie en stund i håret før den ordentlige fargen slik at den mørke fargen skulle sitte bedre. Når håret er lyst (og litt bleket) kan fargen fort bli litt annerldes, og gjerne sitte dårligere + evt lengre enn "forventet"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå