AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Hei! Jeg har så lyst til å bestille en helg (fre-søn) til London i julegave til min mann. Bare vi to. Sove lenge, drikke kaffe på sengen, spise digg mat, gå på bar osv. Alt vi ikke har gjort på en evighet. Vi har fått tre barn på tre år og har ikke vært bort sammen siden før førstemann ble født. Og heller ikke etter. Har ikke hatt noe voldsomt behov for det, i tillegg til at jeg har ammet eller vært gravid o snart tre år 😂 Men nå kjenner jeg behovet har meldt seg for litt mer alenetid enn en middag og kino. Minstemann vil da være ett år. Jeg har pratet med besteforeldre på begge sider som kan trå til en helg hvis vi drar. De kjenner besteforeldrene godt. Eneste er at jeg synes fortsatt minstemann er litt liten... eller bør jeg bare hoppe i det? Anonymkode: 99a33...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Vi drar ikke fra mini på 1 år en hel helg. Det er han for ung til Anonymkode: c7e90...b9b 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Hadde ventet misnt ett år til med det. Hva med å booke inn på hotel med spa, men kort vei hjem om det skulle skje noe? Og i tillegg burde minsten og de andre får kjørt seg inn i å sove hos deg, først en dag, også to så de venner seg til det, og ikke setter seg på bakbeina. og blir superstressa. Anonymkode: ae096...fd4 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Hadde ventet misnt ett år til med det. Hva med å booke inn på hotel med spa, men kort vei hjem om det skulle skje noe? Og i tillegg burde minsten og de andre får kjørt seg inn i å sove hos deg, først en dag, også to så de venner seg til det, og ikke setter seg på bakbeina. og blir superstressa. Anonymkode: ae096...fd4 Ikke def, men hos bsteforeldre, selvom de kjenner de godt, er det noe helt annet å sove over en natt, og være borte fra mamma og pappa, Anonymkode: ae096...fd4 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde ventet misnt ett år til med det. Hva med å booke inn på hotel med spa, men kort vei hjem om det skulle skje noe? Og i tillegg burde minsten og de andre får kjørt seg inn i å sove hos deg, først en dag, også to så de venner seg til det, og ikke setter seg på bakbeina. og blir superstressa. Anonymkode: ae096...fd4 Når ungen er minst 2 år. Anonymkode: ae096...fd4 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Vi hadde nettopp vår lille på 1,5 år hos mormor fra fredag-søndag. Det er godt både for barnet og for foreldre å få et avbrekk. Du har 3 barn, dette burde du fint avgjøre selv. De over her som sier ‘vent til 2 år, blabla’, er paranoide og overbeskyttende. Du vet selv best om ungen ‘takler det’ eller ikke. De har ikke tidsbegrep heller, så de vet ikke om mamma og mamma har vært borte i 2-3 dager. Dra på tur, kos deg!! Anonymkode: 22856...d1d 29
stan Skrevet 1. desember 2017 #7 Skrevet 1. desember 2017 Når ammingen er over er det jo ikke noe problem å reise bort noen dager. Så lenge dere har tillit til den eller de som passer ungene så er det bare å reise. Ikke la det beste være det godes fiende. Det beste er jo selvfølgelig å aldri dra fra ungene. Men dere som par trenger å få litt tid , en belønning til dere selv for innsatsen de siste årene. Ta vare på hverandre som kjærester, det er kanskje aller beste for ungene allikevel. 15
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 Når ammingen er over og de er trygge nok på sine besteforeldre til å være med de (eller tante/onkel) da syns jeg det er greit. Anonymkode: 17f1f...c5c 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 Barn er forskjellige med hensyn til å være borte fra mor og far, noen er utrygge som treåring, andre kan fint være en helg hos besteforeldre de er trygge på og som de allerede har vært mye hos. Dvs overnattet der tidligere og det gikk bra. Min minste var ett år når vi reiste bort en helg, hadde med et eldre søsken. Besteforeldrene hadde da passet barna mine ofte, også på overnatting, vi sees minst en gang i uka. Besteforeldrene er nære barnebarna, henter i barnehage, kommer innom for å lese nattaeventyr, drar på fjelltur med de osv. Mine barn er nok veldig utadvendt og mer av den robuste typen, trygg på seg selv og besteforeldre, det hadde nok vært annerledes med overnatting om de var mer sjenert og ikke så robuste, barn er som sagt forskjellige. Dere som foreldre kjenner jo barna best og vet om minsten vil tåle en helg borte fra dere. Anonymkode: b8cfb...557 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 Jeg hadde ikke reist fra en på 1. Min var 4 år. Anonymkode: f21e2...18f 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 Vi reiser bort fra vårt barn denne helgen, ca samme alder, er hos besteforeldrene ofte så de kjenner hverandre godt. I tillegg er hun et meget trygt barn, så vet det kommer til å gå helt fint. Går i tillegg i barnehage så hun vet at vi innimellom går, men alltid kommer tilbake. Kjør på! Reis bort! Mye bedre for barna med foreldre som holder sammen og ikke er utslitt. Så leng du er trygg på at barna og besteforeldre er trygge på hverandre må du ta avgjørelsen selv, og ikke høre på alle hysteriske paragrafryttere her inne. Folk leser anbefalinger helt feil. Selvfølgelig skal man ikke reise fra små barn ofte og lenge, men dette vil gagne barnet i lengden - med 2 foreldre som kommer hjem, glade, uthvilte, mye mer tålmodige og litt nyforelska Anonymkode: 92e7c...264 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde nettopp vår lille på 1,5 år hos mormor fra fredag-søndag. Det er godt både for barnet og for foreldre å få et avbrekk. Du har 3 barn, dette burde du fint avgjøre selv. De over her som sier ‘vent til 2 år, blabla’, er paranoide og overbeskyttende. Du vet selv best om ungen ‘takler det’ eller ikke. De har ikke tidsbegrep heller, så de vet ikke om mamma og mamma har vært borte i 2-3 dager. Dra på tur, kos deg!! Anonymkode: 22856...d1d 1 natt er ok, når ungen er så liten, hvis da alle ungene er vant til å sove hos besteforeldre, men de må være i nærheten hvis det skjer noe eller at ungene ikke er vant til det og vil hjem. Anonymkode: ae096...fd4 4
EvaLena Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 Bare reis og kos dere. Mitt første barn var på overnatting da hun var 3 uker gammel og i ett jevnt tempo helt frem til hun ikke ville lenger. Da var hun over 10 år og venner var viktigere enn besteforeldre. Barna mine har aldri lidd pga dette og dere som sier de er for små, hvorfor mener dere dette egentlig? Jeg syns det er greit å venne barn til å sove borte hos famile. Det gjør de robuste og de mister ikke tilknytning til sine egne foreldre av den grunn. 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 Ta en prøvenatt først hvor dere er hjemme tilfelle krise. Da vet dere jo om det går med en helg eller ikke 😊 Anonymkode: 17f1f...c5c 6
Gjest boblebrist Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 Det kan skje "noe" enten ungen er ett eller fem år, så den argumentasjonen skjønner jeg ikke. Må foreldrene være innen kjøreavstand på en halvtime helt til ungen er hva, tolv? Femten? Atten?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Skrevet 1. desember 2017 Kanskje øve på å sove borte en natt hos besteforeldre først, så det ikke blir 2 netter første gang? Synes ellers det hørtes helt greit ut, det er jo besteforeldre, ikke fremmede, som skal passe Anonymkode: 532e3...92d 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #18 Skrevet 1. desember 2017 Just now, EvaLena said: Bare reis og kos dere. Mitt første barn var på overnatting da hun var 3 uker gammel og i ett jevnt tempo helt frem til hun ikke ville lenger. Da var hun over 10 år og venner var viktigere enn besteforeldre. Barna mine har aldri lidd pga dette og dere som sier de er for små, hvorfor mener dere dette egentlig? Jeg syns det er greit å venne barn til å sove borte hos famile. Det gjør de robuste og de mister ikke tilknytning til sine egne foreldre av den grunn. Leser du? Det er ingen som sier at det ikke er ok. Men at det kan være en fordel å venne ungene til å sove over hos foreldre, sakte men sikkert før man boom drar til utlandet i en helg. Hvorfor kan det ikke den helgen eller den være på ett hotell i norge med spa i nærheten? Just now, AnonymBruker said: Ta en prøvenatt først hvor dere er hjemme tilfelle krise. Da vet dere jo om det går med en helg eller ikke 😊 Anonymkode: 17f1f...c5c Enig, jeg hadde tatt noen prøve netter, også godt over til helge netter før jeg hadde reist til utlandet uten mulighet å komme hjem raskt. Anonymkode: ae096...fd4 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #19 Skrevet 1. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Leser du? Det er ingen som sier at det ikke er ok. Men at det kan være en fordel å venne ungene til å sove over hos BESTEforeldre, sakte men sikkert før man boom drar til utlandet i en helg. Hvorfor kan det ikke den helgen eller den natten være på ett hotell i norge med spa i nærheten av besteforeldre? Enig, jeg hadde tatt noen prøve netter, også godt over til helge netter før jeg hadde reist til utlandet uten mulighet å komme hjem raskt. Anonymkode: ae096...fd4 Anonymkode: ae096...fd4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #20 Skrevet 1. desember 2017 TS her, Vil bare tilføye at besteforeldre kommer hjem til oss. Så de kommer til å sove i sengene sine hele helgen. Jeg hadde nok ikke vurdert det med førstemann. Han var alt for vant til at det var bare bare mamma, pappa og han det første året. Men nummer tre er litt mer vant til at det er andre som trår til når mamma ikke har nok armer og bein 🙈 Alle barna er veldig trygge på besteforeldrene og eeeelsker å ha de på besøk eller være på besøk hos de. Anonymkode: 99a33...0d8 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå