AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Får dere ting til å gå rundt? Åssen er det å leve med lite penger? Hva sliter dere mest med? Har dere den følelsen av at dere ikke gjør en god nok jobb som foreldre pga økonomien? Jeg har ei datter som bor 7 timer unna med tog som jeg kun ser 1 gang i mnd. Eksen flyttet tilbake til hjembyen hennes og vi var sammen enig om at det var best at hun flyttet med henne. Pga av min livstil så er jeg ikke egnet for papparollen heltid, men har gjort en god jobb de helgene jeg har vært med henne. Denne måneden dukket det opp uventede regninger og jeg har nok ikke råd til reiseutgifter på 1100kr til å besøke henne før jul..... Jeg har sånn akkurat nok mat de 2 neste ukene så jeg klarer meg til penger fra NAV kommer inn igjen. Kontoen er allerede tom og jeg føler meg så mislykka. Det knuser hele meg innvendig å ikke få sett henne i juletiden. Vi snakker på Skype 1 gang i uken og det gjør så vondt inni meg når jeg hører hun sier at hun gleder seg til å se meg, fordi vi skulle bake julekaker!.... Er jeg en dårlig far om jeg ikke klarer å skrape sammen penger til å kunne betale for togbillettene? Tror du hun vil forstå at pappaen hennes ikke kan komme denne måneden? Hva skal jeg eventuelt si? It hurts..... Jeg har en enorm skamfølelse hele tiden pga dette..... Jeg hater å be om hjelp og liker ikke å skylde noen penger, så vil nok ikke spørre noen om hjelp. Det jeg har gjort er at jeg har satt ut kameraet mitt på finn.no til 5000kr, 2000kr billigere enn den billigste på finn.no. Dette er jo en fin kamera så jeg håper jeg får solgt den iløpet av neste uke. Har sett den blitt solgt til 6500-7000 før. Dette var en bursdag gave jeg fikk av mine foreldre for 1 år siden. Føler meg helt råtten som selger en bursdag gave, men jentungen betyr alt for meg og det er ikke noe jeg ikke hadde droppet for henne. Uff, denne måneden føler jeg bare at jeg ikke strekker til..... Gleder meg til livet mitt blir mer stabilt så jeg kan ha jentungen på besøk hos meg når jeg får alt på stell igjen Til alle dere andre foreldre, stå på! Anonymkode: ae9b1...396 2
Belima Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Hvis barnevernet er inne i bildet, så vet jeg at min tidligere nabo fikk reisepenger og litt ekstra til kos for begge når hun skulle på sitt faste besøk. Sjekk det! 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Belima skrev: Hvis barnevernet er inne i bildet, så vet jeg at min tidligere nabo fikk reisepenger og litt ekstra til kos for begge når hun skulle på sitt faste besøk. Sjekk det! Ikke så lett for TS å sjekke hva din tidligere nabo fikk eller gjorde. Anonymkode: 0e8b0...d5a
Belima Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Regner med at han forsto at han skulle sjekke med barnevernet i sin kommune om han kunne få hjelp til besøk. 11
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 Jeg ville gjort alt i min makt for å få til samvær når det er såpass sjelden. Spørs jo hvor gammel barnet ditt er hvor tungt hun tar det. Hvis du ellers er flink til å følge samværsplanen går det nok bra. Selv alenemamma med stram økonomi. Får det til å gå rundt, har budsjett som følges til punkt å prikke. Det kjipeste er at jeg alltid sliter med nok penger til klær til ungene. Vi har så lite at det stort sett ikke er innom klesskapet etter tørkesnora. Og når barna trenger nytt yttertøy og sko, så blir jeg så lei meg, for det er så utrolig vanskelig å få skrapet sammen de pengene. De har ikke skikkelig gymtøy, gymsko eller innesko, for det kan bare ikke prioriteres. Også er det sånne ting som opplevelser... kan ikke ta med ungene på kino eller på ferier f.eks... Og sånne småting som at ungene ikke kan velge lørdagsgodt selv, men at det blir det rimeligste bestandig er kjipt. Anonymkode: aa92b...bcd 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Kan mor sponse billett? Kan dine foreldre gi deg billetter i julegave? Selv om man ikke vil, så må man noen ganger be om hjelp. Anonymkode: fc529...706 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #7 Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gjort alt i min makt for å få til samvær når det er såpass sjelden. Spørs jo hvor gammel barnet ditt er hvor tungt hun tar det. Hvis du ellers er flink til å følge samværsplanen går det nok bra. Selv alenemamma med stram økonomi. Får det til å gå rundt, har budsjett som følges til punkt å prikke. Det kjipeste er at jeg alltid sliter med nok penger til klær til ungene. Vi har så lite at det stort sett ikke er innom klesskapet etter tørkesnora. Og når barna trenger nytt yttertøy og sko, så blir jeg så lei meg, for det er så utrolig vanskelig å få skrapet sammen de pengene. De har ikke skikkelig gymtøy, gymsko eller innesko, for det kan bare ikke prioriteres. Også er det sånne ting som opplevelser... kan ikke ta med ungene på kino eller på ferier f.eks... Og sånne småting som at ungene ikke kan velge lørdagsgodt selv, men at det blir det rimeligste bestandig er kjipt. Anonymkode: aa92b...bcd Vi er mange som har klær osv å gi bort når barna vokser ut av det. Selv har jeg alltid gitt til Fretex og skolens loppemarked, men kunne gjerne gitt til folk som deg direkte. Det er mange givere og mottakere som ikke finner hverandre! Synd. Hjelpegrupper på Facebook finnes, men skjønner om du synes det er vanskelig å be dem om hjelp - husker ikke hva de heter nå. Du er jo anonym for alle andre enn de som jobber med utdeling da. Men det ville kanskje føles bedre å finne noen med eldre barn å arve fra sånn jevnt. På vår naboapp til OBOS legger folk noen ganger ut ting. Nå er mitt barn tenåring og det er mindre som kan gis bort, men hvor burde jeg ideelt gi det bort så det kommer til nytte? Finn.no f eks? Anonymkode: f36ee...979 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 Som mor med barn som ser faren sin veldig sjelden, så synes jeg det er flott at du prøver å ordne penger. Jeg vet hvor triste barn kan bli når far ikke dukker opp. Hvis jeg var deg ville jeg spurt foreldrene mine om de kunne sponset meg med togbillett som julegave for i år. Det hadde vert viktigere for meg en å få julegave på julaften. Som mor med barn og dårlig økonomi så får vi det til å gå rundt på et vis. Vi har stramt budsjett og barnet mitt har ikke mer en de akkurat trenger, men det er glad og fornøyd heldigvis. Jeg er så heldig at besteforeldrene til barnet er flinke å kjøpe det det trenger av yttertøy i de forskjellige sesongene. Det hjelper veldig på. Barnevernet har betalt barnehage fordi jeg ikke fikk til å dekke det selv. Vi har mat på bordet og barnet har gode klær til vinteren og det er det som teller for meg akkurat nå. Anonymkode: d1d3f...b27 6
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 Ikke selg kameraet! Det kommer du til å angre på. Bruk det heller til å ta flotte bilder av ungen din. Her skal du ikke skamme deg. Si som det er til foreldrene dine. At du fikk noen ekstra regninger denne månenden og om de kan gi deg julegave på forskudd i form av togbillett. Hadde du vært min sønn hadde jeg gjort det uten å blunke.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gjort alt i min makt for å få til samvær når det er såpass sjelden. Spørs jo hvor gammel barnet ditt er hvor tungt hun tar det. Hvis du ellers er flink til å følge samværsplanen går det nok bra. Selv alenemamma med stram økonomi. Får det til å gå rundt, har budsjett som følges til punkt å prikke. Det kjipeste er at jeg alltid sliter med nok penger til klær til ungene. Vi har så lite at det stort sett ikke er innom klesskapet etter tørkesnora. Og når barna trenger nytt yttertøy og sko, så blir jeg så lei meg, for det er så utrolig vanskelig å få skrapet sammen de pengene. De har ikke skikkelig gymtøy, gymsko eller innesko, for det kan bare ikke prioriteres. Også er det sånne ting som opplevelser... kan ikke ta med ungene på kino eller på ferier f.eks... Og sånne småting som at ungene ikke kan velge lørdagsgodt selv, men at det blir det rimeligste bestandig er kjipt. Anonymkode: aa92b...bcd Jeg har god økonomi men handler alltid klær på loppemarked pga miljø og gjenbruk. De fleste steder så får man en full bærepose med tøy for 50 kroner. Du kan også holde øye med "gis bort"-avdelingen på finn.no. Anonymkode: f4930...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 2 timer siden, GoldenLioness skrev: Ikke selg kameraet! Det kommer du til å angre på. Bruk det heller til å ta flotte bilder av ungen din. Her skal du ikke skamme deg. Si som det er til foreldrene dine. At du fikk noen ekstra regninger denne månenden og om de kan gi deg julegave på forskudd i form av togbillett. Hadde du vært min sønn hadde jeg gjort det uten å blunke. Han har nok kamera på mobilen som er mer enn godt nok. Kameraet bør selges. Anonymkode: 0e8b0...d5a 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har nok kamera på mobilen som er mer enn godt nok. Kameraet bør selges. Anonymkode: 0e8b0...d5a Om en elsker å ta bilder så kan ikke mobiltelefon sammenlignes.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Pga av min livstil så er jeg ikke egnet for papparollen heltid, men har gjort en god jobb de helgene jeg har vært med henne. Hva er det med livstilen din som gjør at den mer mer viktig enn datteren din da? Hvorfor kan den ikke forandres? Hvorfor kan man ikke flytte på seg? Anonymkode: 8ab16...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 11 hours ago, Belima said: Hvis barnevernet er inne i bildet, så vet jeg at min tidligere nabo fikk reisepenger og litt ekstra til kos for begge når hun skulle på sitt faste besøk. Sjekk det! Takk for tipset, skal undersøke dette 9 hours ago, AnonymBruker said: Kan mor sponse billett? Kan dine foreldre gi deg billetter i julegave? Selv om man ikke vil, så må man noen ganger be om hjelp. Anonymkode: fc529...706 De kan sikkert det, men vil prøve selv først De blir nok siste utvei 5 hours ago, AnonymBruker said: Han har nok kamera på mobilen som er mer enn godt nok. Kameraet bør selges. Anonymkode: 0e8b0...d5a Har ikke kamera på telefonen en gang personlig valg 2 hours ago, GoldenLioness said: Om en elsker å ta bilder så kan ikke mobiltelefon sammenlignes. Right? Å kunne gå ut og ta bilder er for meg en fin hobby, nesten som terapi, veldig avslappende. Det er en helt annen verden med en DSLR. Har også 3 gode objektiver, kanskje jeg kan selge 1 av dem isteden. Anonymkode: ae9b1...396 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Som mor med barn som ser faren sin veldig sjelden, så synes jeg det er flott at du prøver å ordne penger. Jeg vet hvor triste barn kan bli når far ikke dukker opp. Hvis jeg var deg ville jeg spurt foreldrene mine om de kunne sponset meg med togbillett som julegave for i år. Det hadde vert viktigere for meg en å få julegave på julaften. Som mor med barn og dårlig økonomi så får vi det til å gå rundt på et vis. Vi har stramt budsjett og barnet mitt har ikke mer en de akkurat trenger, men det er glad og fornøyd heldigvis. Jeg er så heldig at besteforeldrene til barnet er flinke å kjøpe det det trenger av yttertøy i de forskjellige sesongene. Det hjelper veldig på. Barnevernet har betalt barnehage fordi jeg ikke fikk til å dekke det selv. Vi har mat på bordet og barnet har gode klær til vinteren og det er det som teller for meg akkurat nå. Anonymkode: d1d3f...b27 Takk for ditt svar, skal gjøre mitt beste for å få ordnet no penger. Fikk litt xtra energy/motivasjon til å få det til nå! Så flotte besteforeldrer dine barn har som stiller opp! Du høres absolutt ut som en god mor! Dine barn er heldige, stå på Anonymkode: ae9b1...396 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det med livstilen din som gjør at den mer mer viktig enn datteren din da? Hvorfor kan den ikke forandres? Hvorfor kan man ikke flytte på seg? Anonymkode: 8ab16...7b9 Ingenting er viktigere enn jentungen!! Havnet i feil miljø, tatt noen dumme valg og skylder noen folk en del penger. Nå jobber jeg ekstremt hardt svart hver dag for å bli kvitt gjelden. Etter det er målet å flytte nærmere henne Anonymkode: ae9b1...396 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Skrevet 1. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er mange som har klær osv å gi bort når barna vokser ut av det. Selv har jeg alltid gitt til Fretex og skolens loppemarked, men kunne gjerne gitt til folk som deg direkte. Det er mange givere og mottakere som ikke finner hverandre! Synd. Hjelpegrupper på Facebook finnes, men skjønner om du synes det er vanskelig å be dem om hjelp - husker ikke hva de heter nå. Du er jo anonym for alle andre enn de som jobber med utdeling da. Men det ville kanskje føles bedre å finne noen med eldre barn å arve fra sånn jevnt. På vår naboapp til OBOS legger folk noen ganger ut ting. Nå er mitt barn tenåring og det er mindre som kan gis bort, men hvor burde jeg ideelt gi det bort så det kommer til nytte? Finn.no f eks? Anonymkode: f36ee...979 Kanskje du kan høre litt med nettverket ditt om det er noen som kjenner noen som trenger Det hender at barna mine arver litt klær fra en venn av en venn, kjenner henne ikke i det hele tatt. Og arvetøyet etter mine barn gir jeg videre til en venn av en venn som jeg heller ikke kjenner, men vet at hun trenger det sårt Anonymkode: aa92b...bcd
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. desember 2017 #18 Skrevet 1. desember 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tipset, skal undersøke dette De kan sikkert det, men vil prøve selv først De blir nok siste utvei Har ikke kamera på telefonen en gang personlig valg Right? Å kunne gå ut og ta bilder er for meg en fin hobby, nesten som terapi, veldig avslappende. Det er en helt annen verden med en DSLR. Har også 3 gode objektiver, kanskje jeg kan selge 1 av dem isteden. Anonymkode: ae9b1...396 Om foreldrene dine gav deg det kameraet i gave så synes jeg ikke at du skal selge det. De ga det til deg fordi de vet du har foto som lidenskap og det var en dyr og flott gave som du ikke kan selge! Spør om togbillett i julegave.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #19 Skrevet 2. desember 2017 Hei! Vondt å lese innlegget ditt, ser du spør om vi syns du er en dårlig far. På det må jeg svare såppass ærlig og si ja det syns jeg. Det er leit å høre at du har havnet i en slik situasjon, samtidig så er livet vi lever resultater av valg vi har tatt. Du har valgt å sette en datter til verden, og med de valgene du har tatt så leverer du ikke godt nok i en foreldrerolle. Du spør også om hun vil forstå dette. Det er vanskelig å svare på. Kan jo hende hun forstår at du egentlig har lyst å komme hvis hun vet at du har dårlig økonomi, men er nok likefullt sårt og vondt for henne. Du må komme deg ut av denne situasjonen, jobb ræva av deg og ikke gi deg før du er i mål👊🏻 Å gå å vente på Nav-penger er en passiv holdning, jobb og sørg for at pengene kommer inn på konto selv! Anonymkode: 4fa89...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #20 Skrevet 2. desember 2017 Kan du få tak i billigere togbilletter? Får du minipris på strekningen du skal? Da kan du nok spare noen kroner, dersom du er ute i god tid. https://www.nsb.no/togbilletter/minipris?gclid=EAIaIQobChMIq9v5r5Ls1wIVwlQYCh2SbQYjEAAYASAAEgI1BPD_BwE Anonymkode: 1abd7...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå