Gå til innhold

Hva tenker du som sjef om at en ansatt i medarbeidersamtale sier at hun vil finne seg noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker bedrift med høyere utdannelse-bakgrunner.

Har fått ny sjef og kolleger dom er ferske i arbeidslivet. Er selv mer erfaren. 

Synes jeg nå jobber med kjedelige folk og har null motivasjon. En av kollegaene er også svært umoden og frekk...hun har en svært dominerende personlighet. Har vært i bedriften i 10 år. Var gøy før men vil nå vekk i går.

Hvis en sier det til sjefen vil det gå ut over lønnsøkning, og annet? Han vil jo tenke at det ikke er så nøye for «hun vil vekk». 

Å få ny jobb (jeg vil like?) tar ca 1-1,5 år(!)

Anonymkode: bb6c3...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror det tar deg over et år å finne ny jobb ville jeg ikke delt det i en medarbeider samtale allerede nå! Det blir jo som å skyte seg selv i leggen! 

Anonymkode: 340ee...42d

• Liker 18
Skrevet

Jeg sa det på min medarbeidersamtale. Positivt at man engasjerer seg, og er sulten på noe annet/ mer. Skal ikke gå ut over noe, ønske er ønske. 

Anonymkode: 7f469...66e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du tror det tar deg over et år å finne ny jobb ville jeg ikke delt det i en medarbeider samtale allerede nå! Det blir jo som å skyte seg selv i leggen! 

denne.

Anonymkode: b4482...233

Skrevet

Ville heller spurt og sjekket om din nåværende sjef kunne hjelpe deg å finne ny motivasjon selv om du tenker at det kun er inntil videre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke sagt at jeg søker andre jobber før det evt. var aktuelt med referanse. Men det er viktig at du snakker om motivasjon på medarbeidersamtalen. Tenk da også gjennom om det finnes en løsning eller noe som kan bedre situasjonen. Mer ansvar, andre oppgaver e.l. Ikke vær for negativ, det er ikke konstruktivt, men vær ærlig på at du er umotivert.

Anonymkode: bfa4c...638

Skrevet

Det er jo hel idiotisk å si noe slikt om du ikke er sikker på å få ny jobb raskt.

Ikke bare kan det slå negativt ut ved neste lønnsøkning; det kan også føre til at du ikke får være med på prosjekte og andre nye ting, for de er redd du snart slutter og at de da må få noen til å ta over for deg.

Anonymkode: f7bac...e4d

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden vil du fortelle sjefen at du planlegger å slutte? :klo: Hva ønsker du å oppnå?

Anonymkode: 09afe...08d

Skrevet

Kommer ann på sjefen, jeg fortalte det og hun var veldig takknemlig, og skjøte god jeg ville prøve noe annet også. Det gir de jo mulighet til å forberede seg.

Anonymkode: 4fd8a...f34

Skrevet

Hvis det er 1-1,5 år før du tror du kommer til å finne deg en annen jobb så ville jeg ikke sagt at jeg «ønsker meg vekk». Men å ta opp (på en ikke-negativ måte) at du ønsker flere utfordringer/ansvarsområder for å øke motivasjonen din (legg merke til hvordan jeg ordla meg: «øke motivasjonen din», ikke «er ikke motivert») er ikke negativt så lenge du legger det fram som at du er klar for større utfordringer, og det ville gitt meg som leder mulighet til å forsøke å øke din motivasjon gjennom enten å gi deg andre arbeidsoppgaver eller evt. høyere lønn (dersom jeg har et ønske om å beholde deg, da :P) Etter min erfaring er endrede ansvarsområder til noe du trives mer med mer motiverende enn høyere lønn, i alle fall så lenge lønnen allerede ligger over et visst nivå, men er du heldig kan kanskje lederen din påvirke begge deler sånn litt på sikt. 

Anonymkode: dfb66...e5e

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden vil du fortelle sjefen at du planlegger å slutte? :klo: Hva ønsker du å oppnå?

Anonymkode: 09afe...08d

Godt spørsmål! 

Anonymkode: bb6c3...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...