Gå til innhold

Bare piss eller kan det stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden holdt jeg på med en fyr over lang tid. Jeg ville ikke mer da han ikke ville ha noe seriøst, og jeg merket at det gikk på bekostning av meg selv. Kort tid etter ble han faktisk sammen med en ny dame og jeg ble så klart helt knust. Han hevder nå at det var enklere å bli sammen med henne fordi han ikke så for seg noen fremtid med henne, men at de hadde det gøy der og da. Han følte at det ikke ble så seriøst som det evt ville blitt med meg, da han tenkte vi kom til å være sammen resten av livet. Kan dette stemme eller er det bare piss? Da vi holdt på var han opptatt av at han ikke kunne ofre det som krevdes for å få ting til og fungere av diverse årsaken. Men jeg tenker jo at dersom man faktisk vil ha noen vil man ikke gi fra seg den sjansen i frykt for at vedkommende blir sammen med noen andre .. Skal sies at han er ganske usikker på seg selv og trenger mye bekreftelse

Anonymkode: b0e49...7e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en stund siden holdt jeg på med en fyr over lang tid. Jeg ville ikke mer da han ikke ville ha noe seriøst, og jeg merket at det gikk på bekostning av meg selv. Kort tid etter ble han faktisk sammen med en ny dame og jeg ble så klart helt knust. Han hevder nå at det var enklere å bli sammen med henne fordi han ikke så for seg noen fremtid med henne, men at de hadde det gøy der og da. Han følte at det ikke ble så seriøst som det evt ville blitt med meg, da han tenkte vi kom til å være sammen resten av livet. Kan dette stemme eller er det bare piss? Da vi holdt på var han opptatt av at han ikke kunne ofre det som krevdes for å få ting til og fungere av diverse årsaken. Men jeg tenker jo at dersom man faktisk vil ha noen vil man ikke gi fra seg den sjansen i frykt for at vedkommende blir sammen med noen andre .. Skal sies at han er ganske usikker på seg selv og trenger mye bekreftelse

Ville ikke stolt på noe av det han sa, føler han holder deg litt på gress med smiger. 

Anonymkode: 0d087...8ba

• Liker 12
Skrevet

Jeg kan ikke si noe på hva han tenker. Men det er ganske riktig at det er lettere å inngå useriøse forhold/forbindelser enn de som er mer seriøse

Anonymkode: aae55...2aa

Skrevet

Han har mer lyst til å være i et forhold med den nye dama, men holder deg på gress med smiger i tilfelle det nye forholdet går skeis.

Anonymkode: 14965...c69

• Liker 9
Skrevet

Er vel ganske typisk? Å ha et mindre seriøst forhold og styre unna de mer seriøse.

Anonymkode: ee2f7...97e

• Liker 1
Skrevet

Nåja, det høres ikke ut som "noe stort tap"......

..

Anonymkode: 572db...db7

• Liker 5
Skrevet

Bare piss. Dette sier han bare for å ikke virke som en drittsekk ovenfor deg. For ja, om han virkelig så for seg en seriøs fremtid med deg så hadde han fått det til å fungere uansett hva slags ting som stod i veien. Tydeligvis ingenting som stod i veien når hun andre kom forbi :roll:

Anonymkode: 598b2...7fe

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare piss. Dette sier han bare for å ikke virke som en drittsekk ovenfor deg. For ja, om han virkelig så for seg en seriøs fremtid med deg så hadde han fått det til å fungere uansett hva slags ting som stod i veien. Tydeligvis ingenting som stod i veien når hun andre kom forbi :roll:

Anonymkode: 598b2...7fe

Ja, jeg og tenker jo det. Men jeg ser på han som en drittsekk uansett, følte meg jo veldig dum og ikke «ikke bra nok» når de ble sammen. Samtidig er vi i midten av 20 årene så jeg kan forstå at det er skummelt å skulle binde seg til en person man tenker man skal være med resten av livet så tidlig. Jeg så aldri på det på den måten, jeg kan ikke si nå om han er den jeg vil dele fremtiden min med. Han sa dette med at om vi blir sammen nå kommer vi til å være sammen resten av livet også før jeg avslutta det. Men blir bare spekulasjoner er vanskelig å si. Men at hun «nye» er ei han kommer til å gifte seg/få barn med tviler jeg veldig sterkt på. Tror heller ikke han ser for seg det. 

Skrevet

Han holder på deg som backup i tilfelle det nye forholdet haverer. Åpenbart en utspekulert og kalkulert fyr som tenker fremtidsrettet. 

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er vel ganske typisk? Å ha et mindre seriøst forhold og styre unna de mer seriøse.

Enig i det! Hvem vil ikke heller være fri og ha det litt gøy enn å gå rundt med fotlenke?

Anonymkode: 4474d...faf

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er tull eller sant med denne mannen, men dette gir god mening i mange tilfeller.

Personer som ikke håndterer sterke følelser, har forpliktelsesproblemer, tillitsproblemer, frykter å bli såret, osv, velger ofte det som er lettest for dem. Å gå inn i et forhold med en person som han/hun ikke legger noe følelser i er lettere fordi at de risikerer ikke å bli såret. De har større kontroll på seg selv i et slikt forhold. 

Det er jo synd på alle måter. Urettferdig for den personen som sikkert har følelser, ødeleggende for relasjonen med deg (i dette tilfellet), og han lager bare et større rot enn hva som nødvendig er.

Skrevet
46 minutter siden, Mass skrev:

Jeg vet ikke om det er tull eller sant med denne mannen, men dette gir god mening i mange tilfeller.

Personer som ikke håndterer sterke følelser, har forpliktelsesproblemer, tillitsproblemer, frykter å bli såret, osv, velger ofte det som er lettest for dem. Å gå inn i et forhold med en person som han/hun ikke legger noe følelser i er lettere fordi at de risikerer ikke å bli såret. De har større kontroll på seg selv i et slikt forhold. 

Det er jo synd på alle måter. Urettferdig for den personen som sikkert har følelser, ødeleggende for relasjonen med deg (i dette tilfellet), og han lager bare et større rot enn hva som nødvendig er.

Ja, han har aldri sagt noe on det selv men mitt inntrykk er at han har litt forpliktelsesangst. Hver gang vi hadde vært mye sammen over en lenger periode trakk han seg vekk. Han spurte meg ofte om hvorfor jeg ville treffe han igjen etter den første gangen vi møttes, om det var for å få komplimenter eller ett tegn på usikkerhet om hvorfor en som «meg» ville være med en som han vet jeg ikke. Jeg har utdannelse og en god fast jobb. Han har ingen utdannelse og han «unnskyldte» dette med diverse årsaker flere ganger. Men jeg brydde meg aldri noe særlig om det, jeg likte han jo for den han er. Hun nye har heller ingen utdannelse og er vel egentlig ganske «dum» generelt i forhold til meg om det er lov å si.. Vet ikke om dette er av betydning jeg. Er jo vanskelig å si, eneste som vet sannheten er jo han. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har aldri sagt noe on det selv men mitt inntrykk er at han har litt forpliktelsesangst. Hver gang vi hadde vært mye sammen over en lenger periode trakk han seg vekk. Han spurte meg ofte om hvorfor jeg ville treffe han igjen etter den første gangen vi møttes, om det var for å få komplimenter eller ett tegn på usikkerhet om hvorfor en som «meg» ville være med en som han vet jeg ikke. Jeg har utdannelse og en god fast jobb. Han har ingen utdannelse og han «unnskyldte» dette med diverse årsaker flere ganger. Men jeg brydde meg aldri noe særlig om det, jeg likte han jo for den han er. Hun nye har heller ingen utdannelse og er vel egentlig ganske «dum» generelt i forhold til meg om det er lov å si.. Vet ikke om dette er av betydning jeg. Er jo vanskelig å si, eneste som vet sannheten er jo han. 

Dette kjenner jeg godt igjen. 

Du er i et nivå høyere enn ham selv og kanskje enn hva han er vant til...? Hvordan er omgangskretsen hans? Tenker på hva han er vant med og trekker mot. Kanskje han føler seg mindreverdig på et vis og tenker at han ikke er god nok for deg. 

Da er det utvilsomt lettere for ham å rote seg bort i en "på samme nivå" som han selv. Der har han ingenting å tape.. 

Vet du hvorfor han ikke har utdannelse? Tenker på dette om han mestrer dette med skole, studier, og sånt. Eller om han faller ut der også. 

Skrevet
3 minutter siden, Mass skrev:

Dette kjenner jeg godt igjen. 

Du er i et nivå høyere enn ham selv og kanskje enn hva han er vant til...? Hvordan er omgangskretsen hans? Tenker på hva han er vant med og trekker mot. Kanskje han føler seg mindreverdig på et vis og tenker at han ikke er god nok for deg. 

Da er det utvilsomt lettere for ham å rote seg bort i en "på samme nivå" som han selv. Der har han ingenting å tape.. 

Vet du hvorfor han ikke har utdannelse? Tenker på dette om han mestrer dette med skole, studier, og sånt. Eller om han faller ut der også. 

Ja, jeg er vel egentlig det. Jeg er veldig aktiv, liker å trene noe som også har gitt greie resultater. Han hadde ikke den samme treningsgleden som meg noe som er helt greit, men han kommenterte flere ganger at han syntes han var blitt tjukk osv. Han ville ikke være med på fysiske aktiviteter med meg og dette begrunnet han med at jeg var i så god form. 

Omgangskretsen hans er blandet, men er ingen «skolelys» i den heller. Noen av de holder på med utdannelse fremdeles og noen av de er ferdige.

Han prøvde å ta opp noen fag for å få en utdannelse men han fikk dårlige resultater og ga opp. Så han mestret vel ikke skolen spesielt godt. 

For meg er det vanskelig å forstå fordi han visste veldig godt at jeg likte han. Derfor jeg ikke forstår, om det nå er sånn at han følte jeg var «bedre» enn han - kunne han ikke bare være glad for at jeg likte han for den han er?

Skrevet

Og det der gidder du?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er vel egentlig det. Jeg er veldig aktiv, liker å trene noe som også har gitt greie resultater. Han hadde ikke den samme treningsgleden som meg noe som er helt greit, men han kommenterte flere ganger at han syntes han var blitt tjukk osv. Han ville ikke være med på fysiske aktiviteter med meg og dette begrunnet han med at jeg var i så god form. 

Omgangskretsen hans er blandet, men er ingen «skolelys» i den heller. Noen av de holder på med utdannelse fremdeles og noen av de er ferdige.

Han prøvde å ta opp noen fag for å få en utdannelse men han fikk dårlige resultater og ga opp. Så han mestret vel ikke skolen spesielt godt. 

For meg er det vanskelig å forstå fordi han visste veldig godt at jeg likte han. Derfor jeg ikke forstår, om det nå er sånn at han følte jeg var «bedre» enn han - kunne han ikke bare være glad for at jeg likte han for den han er?

Ja, jeg skjønner den.

Så da er det kanskje ikke noen der i kretsen hans som stiller "krav" til ham heller. Ikke det at venner har for vane å gjøre det, men å omgås folk uten særlig kompetanse innen noen særlige felt krever ikke særlig mye av en person.

Kanskje det er det som er greien hans. Han mestrer ikke krav eller det å leve opp til noe eller leve opp til forventninger. I tillegg til mindreverdighetskompleksene hans.

Dette kunne jo kanskje blitt et problem for dere på sikt også. 

Skrevet
23 minutter siden, makkapakka skrev:

Og det der gidder du?

Hva mener du? Fordi vi er så ulike? Er jo ikke med han lenger. Har litt kontakt innimellom, jeg savner han veldig. Men har kommet dit at jeg er åpen for å treffe nye og tenker ikke lenger at han er den eneste jeg vil ha, så er vel noen skritt i riktig retning 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke mer da han ikke ville ha noe seriøst, og jeg merket at det gikk på bekostning av meg selv. Kort tid etter ble han faktisk sammen med en ny dame og jeg ble så klart helt knust.

Så du dumper han, også blir du knust når han blir sammen med en annen :rolleyes:

Kvinners irrasjonalitet er hel utrolig.

Anonymkode: bccba...bb9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du dumper han, også blir du knust når han blir sammen med en annen :rolleyes:

Kvinners irrasjonalitet er hel utrolig.

Anonymkode: bccba...bb9

eg dumpet han fordi han ikke klarte å satse og det var mye frem og tilbake. Veldig mye vingling. Hadde han sagt at han ville gi satse 100% hadde jeg ikke dumpet han

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada jada...Du er bedre enn han. Du er mer ambisiøs og kommer til å være lykkelig på et kontor (eller what ever) og noen år og i mange år fremover. Du kommer til å leve på utdannelsen din og være lykkelig resten av livet siden det gir deg inntekt og trening og resultater!

Husker eksen min sa til meg at jeg ikke var «ambisiøs nok» og dumpet meg. Han så seg en stund etter noe nytt og fant visstnok ikke helt drømmedama si der ute likevel og kom krypende tilbake hvor han innså så sterkt at jeg var den rette og var bra likevel. Jeg sa nei...for jeg fant nemlig ut noe annet!

Jeg fant ut at jeg var misfornøyd med å sitte på dyre restauranter og sosialisere med akademikere som ikke har gjort annet enn å lese skolebøker og fag de siste 7 åra med bleieprat og kontor som dessert.

Jeg ville reise, oppleve, møte nye mennesker, ikke få barn på mange år fremover. I tillegg ønsket jeg heller ikke stor utdanning, jeg ville drive med det jeg elsker.

Ja, "jeg er litt av et catch", med ironi.. Men samtidig har jeg gjort dørmmemannen min lykkelig. Jeg blir elsket for den jeg er!

Du bør gi slipp og innse at dere er forskjellige og har forskjellige verdier.

Anonymkode: aae55...2aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...