Gå til innhold

Kan man venne kroppen til å få for lite søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det fem netter siden jeg sov, og jeg er ganske så normalt fungerende. For flere år siden hadde jeg en periode på femnetter. Da var jeg et vrak men nå er jeg bare normal , og oljet vil kan jeg godt døgnet enda flere netter. Jeg har ikke så god hjerneaktiviteten da, men ikke noe mer ting som skjer med meg. Jeg har over flere år hatt problemer med å sove, så mindøgnrytme har vært å sove en dag for så å døgnet et par tre netter. Dette har ikke gjort meg sliten. Kan man venne kroppen til å sove mindre og til å trenge mindre søvn? Det virker ikke som om jeg trengende, da jeg sjeldent er trøtt..

Anonymkode: fb50d...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta, hvorfor er denne tråden så upopulær?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta, hvorfor er denne tråden så upopulær?

Fordi folk ikke har klart å venne seg til og leve uten søvn :fnise:. Folk sover!

Anonymkode: e2a51...688

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det fem netter siden jeg sov, og jeg er ganske så normalt fungerende. For flere år siden hadde jeg en periode på femnetter. Da var jeg et vrak men nå er jeg bare normal , og oljet vil kan jeg godt døgnet enda flere netter. Jeg har ikke så god hjerneaktiviteten da, men ikke noe mer ting som skjer med meg. Jeg har over flere år hatt problemer med å sove, så mindøgnrytme har vært å sove en dag for så å døgnet et par tre netter. Dette har ikke gjort meg sliten. Kan man venne kroppen til å sove mindre og til å trenge mindre søvn? Det virker ikke som om jeg trengende, da jeg sjeldent er trøtt..

Søvnløshet over tid kan faktisk føre til psykose. Men du trenger nok mer enn fem døgn uten søvn før det skjer.

Du er neppe selv i stand til å vurdere din egen fungering etter wå pass mange døgn uten blund på øyet, derfor jåper jegndu ikke kjører bil eller håndterer andre maskiner i dennentilstanden.

Anonymkode: 867f2...a72

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, måten du skriver på røper at du ikke fungerer skikkelig uten søvn. Det lar seg ikke kombinere med jobb, skole, kjøring eller livet generelt. Hvorfor sover du ikke?

Anonymkode: 797be...09a

• Liker 1
Skrevet

Lite søvn over tid øker faren for demens ganske kraftig.

Anonymkode: c8201...6a5

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se videoen. Kroppen er avhengig av søvn for å lades opp. Alle er forskjellige, og noen trenger mer/mindre søvn enn andre. Men ikke ødelegg deg selv :) Få gode søvnrutiner :) 

Skrevet

Lite søvn kan føre til mange psykiske og fysiske sykdommer. Hvorfor i all verden skal man venne kroppen til lite søvn? Det du driver med er farlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...