Gå til innhold

Sjefen ble sur for at jeg ikke kom på jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber tre ulike steder. På sted A (hvor jeg har jobbet lengst har jeg ikke faste vakter.) På sted B og C har jeg faste vakter og takker ja til ekstra vakter dersom jeg har mulighet til det. På sted A vet de hvilke dager og tidspunkt jeg jobber på B og C og B og C vet også om hverandre.

Jeg har sagt til alle at når det gjelder estravakter så tar fører jeg førstemann-til-mølla prinippet. Det er den eneste måten for meg å gjøre det rettferdig på. I tillegg kan jeg ikke risikere å gå glipp av en vakt fordi noen andre kanskje har behov for meg. 

Forrige uke ga jeg beskjed til arbeidsgiver A før timeplanen var lagt ut om at jeg ikke kunne jobbe i dag. Jeg både sa det og ga beskjed om at jeg hadde skrevet det på en lapp på kontoret. Likevel var jeg satt opp i dag. Var hjemme da jeg sjekket timeplanen på mail, så sendte en melding tll sjefen og minnet henne på at jeg ikke kunne jobbe den dagen og at det hadde jeg sagt fra om. Fikk aldri noe svar på den meldingen. 

Så i dag ringte hun meg etter "vakten" min skulle ha begynt og spurte hvor jeg var. Jeg sa at jeg hadde gitt beskjed gjentatte ganger om at jeg ikke kunne jobbe i dag. Hun svarte med at "nå er vi faktisk for få folk på jobb, og jeg har ingen til å låse."

Altså hva sier man til det? Har jeg gjort noe feil? 

Anonymkode: d90db...ebe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ga beskjed, hun dreit seg ut. Hennes skyld, ikke din :)

Anonymkode: ebf62...d9d

• Liker 19
Skrevet

Jeg har selv vært ute for noe lignende. Ga skriftlig beskjed til en jobb om at jeg ikke kunne jobbe på en bestemt dag. Dette var ikke en dag jeg hadde fast vakt på den jobben, men sa i fra for at de skulle vite at jeg absolutt ikke kunne den dagen siden vi gjerne blir satt opp ekstra med mindre vi har gitt beskjed om at vi ikke kan den dagen. 

Sendte melding da jeg så jeg var satt opp og sa "Hei, jeg ser at jeg er satt opp på dag X, men da har jeg sagt i fra om at jeg ikke kan jobbe." Svaret jeg fikk var "Jeg er på ferie, kan du fikse det?" 

Altså nei, jeg kan ikke fikse det og det er ikke min jobb å fikse det. Ikke når det ikke er min faste dag og jeg har gitt tydelig beskjed god tid i forveien. 

Det endte med at jeg klarte å fikse det til den vakten. Men så var det en annen dag jeg absolutt ikke kunne jobbe (og det fant jeg også ut i god tid så jeg sendte ny melding, men denne gangen var jeg mye tydeligere. 

Jeg skrev "Hei, på dag X har jeg ingen mulighet til å jobbe så om jeg skulle bli satt opp så kommer jeg ikke til å stille. Det er ikke meningen å være vanskelig, men ville bare understreke at jeg har ingen mulighet til å jobbe den dagen og jeg har heller ikke anledning til å omorganisere ting dersom dere har behov for meg. " 

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg opplevd dette, så hadde jeg rett og slett kjeftet. Udugelige kvinnfolk hører dessverre ikke hjemme i lederstillinger, men får dem ofte likevel. 

Anonymkode: c609f...e18

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg opplevd dette, så hadde jeg rett og slett kjeftet. Udugelige kvinnfolk hører dessverre ikke hjemme i lederstillinger, men får dem ofte likevel. 

*Udugelige mennesker

Anonymkode: a48c5...00b

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert flere som opplever dette med mannlige sjefer også, jeg har ikke gjort det da. Har hatt to mannlige sjefer, hvis jeg måtte delegere arbeidsdagen min til andre selv så fikk jeg betalt en time for den jobben i hvert fall. Men da måtte det være krise, mer avslappende med mannlige sjefer syns jeg.

Anonymkode: 9683e...aed

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

*Udugelige mennesker

Vi er i 2017, og man må fortsatt rette på idioter som ser kjønn og ikke mennesker.

Pluss til deg!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Vi er i 2017, og man må fortsatt rette på idioter som ser kjønn og ikke mennesker.

Pluss til deg!

Cute.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Cute.

Jeg sa meg enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...