Gå til innhold

Hvor mange/hvilke fingre taster du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppriktig interessert i dette nå - sikkert fordi jeg sitter med kjedelig eksamensstoff. 

Jeg personlig bruker hovedsaklig pekefingrene mine, men venstre tommel for mellomrom og shift, høyre ringfinger for tilbake og høyre lillefinger for retur. Dere da? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du på mobil? Da bruker jeg tomlene. 

Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Mener du på mobil? Da bruker jeg tomlene. 

Nei, på tastatur. Datamaskin. 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg bruker alle, men hovedsaklig pekefingrene og langfingrene. Pekefingrene for tastene i midten, langfingrene for de litt mer på siden, tommer for space og lillefinger for ting som Shift. Bruker visst like ringfinger. 

Skrevet
5 minutter siden, gobbledigook skrev:

Nei, på tastatur. Datamaskin. 

Hmm, da må jeg tenke litt... Bruker pekeringer og langfinger på begge, Og det er vel omtrent det, 

Skrevet

Bruker alle fingrene, men sliter litt med lillefingeren på æ/ø/å fordi jeg bruker de så sjeldent at jeg ikke har det i muskelminnet. Med mindre hver finger vet hvor de nærmeste tastene er føles det mer naturlig å bruke mer dominante fingre, men det er bare å øve.

Skrevet

Jeg bruker alle fingrene. Skriver med langefinger, pekefinger og ringfinger. Lillefinger på shift, ctrl, enter osv. tomlene på space og alt. 

Anonymkode: b3e42...1a6

Gjest Husmusa70
Skrevet

Alle. Lærte Touch på videregående.

Skrevet

Alle. Om man bruker bare noen få fingre, er det jo forferdelig ineffektivt. 

Anonymkode: 81365...da8

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Husmusa70 skrev:

Alle. Lærte Touch på videregående.

Samme her 👍

Skrevet

Alle jeg også. Aldri lært touch men har min egen greie som går superkjapt, reeeeser på tastaturet.:P

Skrevet

10 

Anonymkode: 09de0...ba8

Skrevet

Skriver touch og har gjort det i over 30 år så det går nesten like fort å skrive som å snakke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker alle. 

Anonymkode: 31beb...929

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle. Om man bruker bare noen få fingre, er det jo forferdelig ineffektivt. 

Anonymkode: 81365...da8

Ikke nødvendigvis, jeg skriver rimelig kjapt. Vi fikk undervisning i touch-metoden på barneskolen, men det var aldri noe jeg klarte å lære meg.

Skrevet

Med høyre hånd bruker pekefinger, langfinger og lillefinger, stort sett. Med venstre bruker jeg i hovedsak tommelen, pekefinger og langfinger.  

Skrevet

LFT-metoden med høyre langfinger.

Skrevet

På mobil høyre pekefinger. På tastatur alle ti, uten at det går særlig fortere av den grunn.

Skrevet

På PC: Stort sett kun pekefinger, lillefinger + tommel på høyre hånd :laugh:

Anonymkode: 87588...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...