Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min første jobb i sommer, som tilkallingsvikar, på en nyåpnet kafé. Jobbet svært mye og det virket som om folk var fornøyde med innsatsen min. Daglig lederen som ansatte meg (var to stk, men fikk aldri møtt den andre), sa jeg ikke trengte å si opp, og gjerne måtte komme tilbake og jobbe i ferier (jeg har flyttet for å studere). Fikk beskjed om å sende hn mail før jeg kom hjem slik at hn kunne gi meg vakter. Vel nå viser det seg at denne daglig lederen som jeg hadde kontakt med har sluttet, og jeg vet egentlig ikke lenger hvem jeg skal kontakte? Vet at ene kollegaen min har ansvar hat hatt ansvar for vaklistene, så jeg sendte hn en mld. og spurte om hn kunne videreformidle at jeg gjerne kunne jobbe i romjulen, hvor hn sa at det var flott og at det skulle videreformidles. Hørte aldri noe mer fra hn. Senere sendte jeg en mld. til hvor jeg skrev jeg kom hjem tidligere enn planlagt og at de bare måtte ringe hvis de skulle trenge hjelp, men fikk aldri svar på den mld., men jeg vet den er blitt sett!

Nå ser jeg at jeg også er fjernet fra arbeidsplassens Facebook gruppe hvor all viktig informasjon legges ut!!! Er nå helt blank og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke fått beskjed om at jeg har mista jobben min, så jeg er el fortsatt ansatt der? Har arb.kontrakt, men den er i hjembyen så får ikke lest den akkurat nå. Vet ikke hvem jeg skal kontakte da dagliglederen som ansatte meg ikke lenger jobber der... Tenkte å søke jobb i studiebyen min også, men nå vet jeg ikke hvem jeg kan liste opp som referanse fra kaféen. Dagliglederen sa jeg bare måtte si ifra så skulle hn stille opp, men føler ikke det passer seg når hn ikke lenger er sjefen min... 

Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem? Dette var min første jobb!

Anonymkode: 5c3e6...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring den forrige daglige lederen du. Du kan bruke han som referanse selv om det ikke er nåværende sjef. 

Anonymkode: 978fe...f64

• Liker 10
Skrevet

Det er lett å bli faset ut på den måten :sad: Men uansett: 

Har ikke kaféen en telefon du kan ringe til slik at den nye sjefen kan ta den når du ringer på dagtid feks? Ellers for du heller komme der fysisk når du faktisk er hjemme for å prate med sjefen når hn er der. 

Anonymkode: 598b6...d3d

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk min første jobb i sommer, som tilkallingsvikar, på en nyåpnet kafé. Jobbet svært mye og det virket som om folk var fornøyde med innsatsen min. Daglig lederen som ansatte meg (var to stk, men fikk aldri møtt den andre), sa jeg ikke trengte å si opp, og gjerne måtte komme tilbake og jobbe i ferier (jeg har flyttet for å studere). Fikk beskjed om å sende hn mail før jeg kom hjem slik at hn kunne gi meg vakter. Vel nå viser det seg at denne daglig lederen som jeg hadde kontakt med har sluttet, og jeg vet egentlig ikke lenger hvem jeg skal kontakte? Vet at ene kollegaen min har ansvar hat hatt ansvar for vaklistene, så jeg sendte hn en mld. og spurte om hn kunne videreformidle at jeg gjerne kunne jobbe i romjulen, hvor hn sa at det var flott og at det skulle videreformidles. Hørte aldri noe mer fra hn. Senere sendte jeg en mld. til hvor jeg skrev jeg kom hjem tidligere enn planlagt og at de bare måtte ringe hvis de skulle trenge hjelp, men fikk aldri svar på den mld., men jeg vet den er blitt sett!

Nå ser jeg at jeg også er fjernet fra arbeidsplassens Facebook gruppe hvor all viktig informasjon legges ut!!! Er nå helt blank og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke fått beskjed om at jeg har mista jobben min, så jeg er el fortsatt ansatt der? Har arb.kontrakt, men den er i hjembyen så får ikke lest den akkurat nå. Vet ikke hvem jeg skal kontakte da dagliglederen som ansatte meg ikke lenger jobber der... Tenkte å søke jobb i studiebyen min også, men nå vet jeg ikke hvem jeg kan liste opp som referanse fra kaféen. Dagliglederen sa jeg bare måtte si ifra så skulle hn stille opp, men føler ikke det passer seg når hn ikke lenger er sjefen min... 

Har du ingen kontrakt? 

Anonymkode: 4c749...db4

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen kontrakt? 

b9b3af5a2deaba8e4decbf02597f7cc26fa4957b

Anonymkode: 7d405...b3e

• Liker 17
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen kontrakt? 

Har du ikke lest innlegget? Les det jeg markerte, så får du svar på ditt spørsmål.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 066d9...41f

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ingen kontrakt? 

Siterer hele det jævla innlegget. Uten å lese det.

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

b9b3af5a2deaba8e4decbf02597f7cc26fa4957b

Anonymkode: 7d405...b3e

Leste det ikke å nøye da jeg ikke får betalt for å være på KG.

TS, hvis du vil videre i saken må du ha kontrakten din og se hva som står i den.

Skrevet
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Siterer hele det jævla innlegget. Uten å lese det.

WTF er Narvestad her?

Skrevet

Så uprofesjonelt av den nye lederen å ikke gi deg klar beskjed om hva som foregår, veldig useriøst.

Du må få tak i arbeidskontrakten og lese den. Som ringevikar har du ikke krav på å få vakter, men du skal likevel inkluderes i arbeidsmiljøet så lenge du er ansatt. Jeg hadde fått tak i den nye lederen sitt navn og ringt han/henne, og referere til kontrakten din og hva den tidligere lederen sa til deg. Jeg hadde sagt at jeg trenger svar på om jeg kommer til å få vakter eller ikke, fordi ellers må jeg søke en annen jobb, og at det er veldig forvirrende å ikke få beskjed. Dette burde lederen forstå og respektere.

Anonymkode: caaae...73a

• Liker 7
Skrevet

Du har nok blitt faset ut. Det er ikke så unormalt å gjøre det slik. Antar at kontrakten gjelder sommeren og ikke mere enn det. Den gamle sjefen mente nok alvor med å gi vakter i jula men nye sjefen har kanskje egne bekjente den heller vil bruke. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Duff skrev:

Du har nok blitt faset ut. Det er ikke så unormalt å gjøre det slik. Antar at kontrakten gjelder sommeren og ikke mere enn det. Den gamle sjefen mente nok alvor med å gi vakter i jula men nye sjefen har kanskje egne bekjente den heller vil bruke. 

Ettersom den forrige lederen sa at "hun ikke behøver å si opp", betyr antageligvis det at kontrakten varer lenger. Midlertidige kontrakter pleier å vare ut året

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar! Har planer om å dra på kafeen og snakke med de, ettersom jeg ikke lenger vet hvem som er sjefen min, vet jeg heller ikke hvilket navn/nummer jeg skal kontakte, så da er nok det det letteste. Passer seg ikke å ringe kafenummeret, da den skal brukes av kunder.

Synd at jeg har blitt faset ut (?), men antar at det er naturlig. Virker som om det er gjort store forandringer på kafeen også etter at gamle daglig lederen slutta, så tror uansett det vil bli vanskelig for meg å venne meg til deres nye rutiner i bare romjula... Like greit å levere en oppsigelse, men vil ikke gjøre noe før jeg har fått snakket med de der nede. 

Håper jeg kan sende en mld. til gamle daglig lederen og spørre om hn kan være referanse... Det er vel ikke ulassende? Vil ikke være til bry, eller uhøflig...

Skrevet

Du kan absolutt be om referanse fra den gamle lederen, det er helt vanlig og for alt du vet så kan det være hun trenger deg ;)

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Duff skrev:

Du kan absolutt be om referanse fra den gamle lederen, det er helt vanlig og for alt du vet så kan det være hun trenger deg ;)

På hvilken måte kan daglig leder trenge meg?😳

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte kan daglig leder trenge meg?😳

Kanskje hun har blitt leder et annet sted og trenger folk.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom den forrige lederen sa at "hun ikke behøver å si opp", betyr antageligvis det at kontrakten varer lenger. Midlertidige kontrakter pleier å vare ut året

Kommunale kontrakter for ekstravakter inneholder klausul om at de avsluttes automatisk når det ikke har vært vakter i løpet av 2 måneder.

Anonymkode: b138a...0bc

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun har blitt leder et annet sted og trenger folk.

Det var det jeg tenkte. Og om ikke det er tilfelle så vet man aldri når en slik mulighet dukker opp. Jobbmarkedet er fullt av muligheter for de som har gode kontakter, derfor-hold kontakt. En leder kommer som oftest inn i en lederjobb et annet sted før eller senere.

• Liker 2
Skrevet

Søk andre jobber, de er tydeligvis ikke så interessert når du ikke får svar på noen meldinger. (dvs. en enkelt melding kan glippe, men når du har sendt flere ganger og ikke får svar, så er det en annen sak). De har nok tatt inn noen andre ekstrahjelper. Du har nok blitt "glemt" uten at det nødvendigvis betyr de gjenværende mener du gjorde en dårlig jobb. Det er dessverre sånt som skjer i dagens hektiske arbeidsliv. 

Anonymkode: a4bca...616

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere tilkallingsvikarjobber og i kontraktene pleier det å stå at arbeidsavtalen naturlig går ut når jeg enten ikke tar på meg vakter en periode eller ikke får vakter. 

Anonymkode: bbf44...70e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...