Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått vite at barnet i magen er dødt. Nå må jeg bare gå å vente å begynne å blø. Er det ok å be legen om sykemelding pga dette? Føler at det er for vanskelig å bare gå på jobben på mandag.

Anonymkode: 97f02...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det grunn for sykemelding. Alle leger vil forstå det. 

Klem til deg :hug:

Anonymkode: dfe61...f91

• Liker 3
Skrevet

Så vondt å lese! Sender deg en god klem ❤ det er vanlig med sykemelding når man gjennomgår en abort...

Hvor langt var du på vei? 

• Liker 3
Skrevet

Da jeg fikk beskjeden om at mitt barn var død ble jeg innlagt samme dag for å få det ut, og sykemelding en stund fremover.. 

❤️

Anonymkode: 2a2e0...49d

• Liker 2
Skrevet

Huff så leit :(
Og JA, det er absolutt ok med sykemelding hvis du føler du trenger det. Jeg hadde 1,5 uke sykemelding i forb med min MA, fra og med dagen det ble oppdaget, MA ble gjennomført medisinsk tre dager etter. Men i etterkant ingen tvil om at jeg burde hatt minst en uke til. Det var grusomt. Føler med deg og sender en klem.

• Liker 2
Skrevet

Veldig trist å høre, føler med deg.

Hatt to MA ganske tett opp mot 12 uker. Første gikk jeg tre-fire runder med de tablettene man setter inn. Andre gangen prøvde jeg en hel dag på sykehus, men det slapp ikke og endte med operasjon. Ingen sykemelding noen av gangene.

Første omgang var om sommeren 2010 og jeg fikk utlevert disse tablettene av gynekologen på fredag og blødde og hadde vondt hele helgen og håpet det var over til mandag. Gikk til gyno og fikk beskjed at noe var igjen. Dette skjedde 3-4 helger (lenge siden, sikkert litt slettede minner for å verne meg selv litt). Var aldri snakk om sykemelding. Hadde nok hatt godt av det ser jeg nå i ettertid.

Andre gang var på sykehus, prøvde 2-3 kurer med tabletter (fra morgen til tidlig ettermiddag) og til slutt (etter mye blødning og vondt) fikk jeg beskjed om at alt ikke var ute og at det mest sannsynlig ikke ville gitt slipp av seg selv og operasjon ble utført. Da jeg våknet fikk jeg vite "dette hadde nok ikke kommet av seg selv". Heller ikke her fikk jeg sykemelding. Dette var sommerferien 2014 så jobb ble ikke påvirket. Festet og hang med venninner, "skylapp-holdning". Tror nok man har godt av noen dager sykemeldt slik at man ikke må ha fasade utad.

Anonymkode: 55970...0fc

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig trist :klem: 

Selvfølgelig er det greit med en sykemelding nå, det vil helt sikkert legen din forstå. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det. 

Både lege og kolleger vil har forståelse for det.

Finn deg noen å snakke med, ikke gå alene med tankene.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Huff så leit :hug:

Det er mer en ok, å sykemelde seg i en slik situasjon og legen vil gi deg sykemelding.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Huff, så leit! Det er helt innafor å bli sykemeldt med dette. Sender deg en klem :klem:

• Liker 1
Skrevet

Absolutt, det syntes jeg du skal gjøre med god samvittighet, du kan uansett ikke være på jobb når du begynner å blø. 

Anonymkode: 3c065...59f

• Liker 1
Skrevet

Klem :hug:

Anonymkode: bba17...cac

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Selvfølgelig. Gjerne en ukes tid så du får samlet deg 💕💕💕

Skrevet

Trippelpostede tråder slått sammen.

Edie, mod.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt. Både pga. det fysiske og psykiske. Jeg tok en egenmeldingsdag i forbindelse med utskrapning etter de to MAene jeg hadde, og gikk så på jobb. Men særlig etter andre gang ser jeg jo at det var alt for krevende, spesielt det psykiske. Hadde det skjedd meg igjen hadde jeg bedt om sykmelding en kort periode.

• Liker 1
Skrevet

Ba om, og fikk, 6 dagers sykemelding da jeg hadde dødt foster og gjennomgikk medisinsk abort med piller. Skulle ha jobbet 58,5 timer til sammen på de dagene med mye stress og ansvar, er helt nødt til å være mentalt tilstede på jobb.

Anonymkode: 97435...a50

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...