Menom12 Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Hei jeg lurer på om det er mulig og sende faktura tilbake til advokat på arbeid som er brukt på og ta ut retspapirer og sende svar brev på en løgn han sendte der han ber om svar. Han sendte ut et brev og påsto at en klient av han var uskyldig, noe som jeg da hadd sagt at han ikke var. Han skulle da politianmelde meg og gå til erstatningssøksmål. Jeg fikk hentet ut dommen og det viser seg at han ikke er frikjent slik som jeg sa. Advokaten sier klart og tydelig i brevet at hans klient er frikjent. Noe dommen viser at han absolutt ikke er. Kan jeg sende regning til advokaten på arbeide jeg har brukt på og finne fram dette og skrive brevet? Han gjør jo det? Og hva skjer vist jeg sender en faktura? Og så sender inkasso for så å sende det hele til forliksrådet? Er det ulovlig og sende regning? Forstår jo selfølgelig at forliksrådet kansje ikke gir meg medhold. Men i brevet ber jo advokaten meg om og svare? Hvist jeg ber noen om noe, så må jeg jo regne med og betale for det. Eller er jeg helt på tur nå? Det er en prinsipp sak, for jeg er lei av at advokater trurer folk til taushet med løgner. Dette er foresten snakk om en litt kjent advokat fra Stavanger.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Er faktisk enig med deg, om at alle og enhver burde kunne fakturere alle og enhver for misbruk av ens tid og fokus. Det er for mye ensrettet fakturering som skjer, som helst rammer private individer. Vet at de som driver en eller annen form for bedrift eller enkeltmannsforetak har gjort nettopp dette, men da inkludert det i erstatningskrav, og sagt at dette måtte utføres i arbeidstid. Anonymkode: aa888...fda
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Du får nok ingenting ut av å fakturerer han tilbake. Bare vent og se hva som skjer. Anonymkode: b81af...ff4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 9 timer siden, Menom12 skrev: Hei jeg lurer på om det er mulig og sende faktura tilbake til advokat på arbeid som er brukt på og ta ut retspapirer og sende svar brev på en løgn han sendte der han ber om svar. Han sendte ut et brev og påsto at en klient av han var uskyldig, noe som jeg da hadd sagt at han ikke var. Han skulle da politianmelde meg og gå til erstatningssøksmål. Jeg fikk hentet ut dommen og det viser seg at han ikke er frikjent slik som jeg sa. Advokaten sier klart og tydelig i brevet at hans klient er frikjent. Noe dommen viser at han absolutt ikke er. Kan jeg sende regning til advokaten på arbeide jeg har brukt på og finne fram dette og skrive brevet? Han gjør jo det? Og hva skjer vist jeg sender en faktura? Og så sender inkasso for så å sende det hele til forliksrådet? Er det ulovlig og sende regning? Forstår jo selfølgelig at forliksrådet kansje ikke gir meg medhold. Men i brevet ber jo advokaten meg om og svare? Hvist jeg ber noen om noe, så må jeg jo regne med og betale for det. Eller er jeg helt på tur nå? Det er en prinsipp sak, for jeg er lei av at advokater trurer folk til taushet med løgner. Dette er foresten snakk om en litt kjent advokat fra Stavanger. Legg ballen død. Du får ikke noe gost ut av dette, og så privatperson så er det ikke normalt å fakturere folk (uansett stilling) for å vise sin uskyld. Skal du ha behandlet en sak i forliksrådet så må du betale ett rettsgebyr for å få saken behandlet. Men bevares, i forliksrådene ser vi veldig mye rart folk kan få seg til å gjøre. Noe rister vi på hodet og ler vi av, andre ting blir det aldri betalt rettsgebyr på og havner dermed i arkivet. Anonymkode: 7a7ff...0a5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 9 timer siden, Menom12 skrev: Hei jeg lurer på om det er mulig og sende faktura tilbake til advokat på arbeid som er brukt på og ta ut retspapirer og sende svar brev på en løgn han sendte der han ber om svar. Han sendte ut et brev og påsto at en klient av han var uskyldig, noe som jeg da hadd sagt at han ikke var. Han skulle da politianmelde meg og gå til erstatningssøksmål. Jeg fikk hentet ut dommen og det viser seg at han ikke er frikjent slik som jeg sa. Advokaten sier klart og tydelig i brevet at hans klient er frikjent. Noe dommen viser at han absolutt ikke er. Kan jeg sende regning til advokaten på arbeide jeg har brukt på og finne fram dette og skrive brevet? Han gjør jo det? Og hva skjer vist jeg sender en faktura? Og så sender inkasso for så å sende det hele til forliksrådet? Er det ulovlig og sende regning? Forstår jo selfølgelig at forliksrådet kansje ikke gir meg medhold. Men i brevet ber jo advokaten meg om og svare? Hvist jeg ber noen om noe, så må jeg jo regne med og betale for det. Eller er jeg helt på tur nå? Det er en prinsipp sak, for jeg er lei av at advokater trurer folk til taushet med løgner. Dette er foresten snakk om en litt kjent advokat fra Stavanger. Neste gang: send ballen tilbake. "Hei. viser til brev. Krever utlevert kopi av rettsdom som viser at ditt per nå udokumenterte utsagn er sant. Vennlig hilsen" Får du en ball: send den i retur. Alltid. Anonymkode: 0165e...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Med mindre man har sin egen bedrift og kan vise til et konkret tap, så kommer man nok ingen vei ved å sende faktura tilbake. Når det er sagt så kan du bestride fakturaen, basert på feilaktige opplysninger. Men du må dokumentere, og det kan du gjøre med å ta vare på kopi av rettsdokument som klart viser at vedkommende ikke ble frikjent. Anonymkode: 7b48e...c9b
Menom12 Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2017 Jeg tenker bare å sende faktura og regner jo selfølgelig med at han bestrider den. Sender så purring den blir jo også selfølgelig ikke betalt. Så sender jeg hele dritten til forliksrådet så må den pompøse dritten som tror han kan lyve og true folk med usannheter reise 1,5time for å møte i forliksrådet eller få en fraværsdom. Når du har vært mye i TV og media og blir for høy på deg selv og tror du kan herse å true folk så er det på tide noen sier det ikke er greit, han er ikke hevet over norsk lov. Hele saken skal også klages inn for advokatforeningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå