Gå til innhold

Hjelp - hvordan sile saft uten sil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger å sile saften av en pose frosne (tinte)  bringebær. Men har ingen sil... finnes det smarte løsninger for å sile noe slikt? Må jo presse bærene for å få ut alt. Tenkte på kaffefilter, men det tåler kanskje ikke så hard medfart.... noen tips? 

Anonymkode: ed5f4...912

Skrevet

Kjøkkenhåndkle 

• Liker 1
Skrevet

Gammel t-skjorte. Bare kok den litt først!

Anonymkode: f8d44...656

Skrevet

Kaffefilter

Anonymkode: ba9a0...164

Skrevet

Melsikt eller tesil. Sileklede om du har eller har et grovvevd klede. Eller vent til i morgen og kjøp et melsikt. 

Anonymkode: b1d98...04a

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg trenger å sile saften av en pose frosne (tinte)  bringebær. Men har ingen sil... finnes det smarte løsninger for å sile noe slikt? Må jo presse bærene for å få ut alt. Tenkte på kaffefilter, men det tåler kanskje ikke så hard medfart.... noen tips? 

Har du en presskanne (til kaffelaging) i hus? Kanskje en slik kan brukes?

Anonymkode: 1b027...48b

Skrevet

Skal du bruke kun saften fra bærene? Om du moser de i en bakebolle el.l. med en potetpresse/ gaffel el.l. er det jo bare å helle av saften etterpå.

OBS mye av frosne bær bør kokes før bruk grunnet bakterier og parasitter.

• Liker 1
Skrevet

Det er også lettere å få ut saften fra bærene om du koker de først

• Liker 2
Skrevet

Juicemaskin og så koke saften..

Anonymkode: 459c8...745

• Liker 1
Skrevet

TS her - takk for mange nyttige tips! Da satser jeg på å koke dem, så presser/moser jeg dem i en bolle med gaffel, og heller safta gjennom kaffefilter etterpå . :) Og så rett i kjøleskapet, slik at det kjølner i tide til jeg skal mixe velkomstdrinken. :)

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her - takk for mange nyttige tips! Da satser jeg på å koke dem, så presser/moser jeg dem i en bolle med gaffel, og heller safta gjennom kaffefilter etterpå . :) Og så rett i kjøleskapet, slik at det kjølner i tide til jeg skal mixe velkomstdrinken. :)

Kos dere smileys-cheers-555652.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...