AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #21 Del Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Appelsin med nellikspiker er den eneste forsvarlige julekalenderen frem til barna er myndige. Anonymkode: 7657f...e36 Appelsin er jo frukt og noen mener sikkert også det kan være skadelig. Er jo fruktsukker i appelsenen. Når nellikspikeren tas ut, så kan de jo få fruktsaft på fingeren. Uff og uff. Anonymkode: 3d001...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 1. desember 2017 #22 Del Skrevet 1. desember 2017 28 minutter siden, våren14 skrev: Her blir det ikke sjokoladekalender før det spørres etter - tidligst! Noe sier meg at selv ikke da kommer du til å kjøpe en sjokoladekalender 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. desember 2017 #23 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg har hatt kalender med sjokolade til ungene i alle år. Det blir et koselig lite rituale om morgenen å åpne kalenderen. Det gjør også ungene mye lettere å få opp om morgenen. Men de kan ikke åpne før de har kledd på seg og sitter ved frokostbordet. Dessuten smaker sjokoladen ikke særlig godt, men med litt melk blir det mye bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #24 Del Skrevet 1. desember 2017 Her har min gått fått 10 kroners sjokoladekalender siden han var 2 år. Kjempe stas. Ingen barn tar skade av en liten sjokoladebit frem mot jul etter å ha spist frokost. Evt så sparer du den til etter middag. Sjokolade er ikke gift. Ha ett avslappet forhold til det Ts, så får nok jenta de det også når hun blir stor. Anonymkode: 0756b...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #25 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg har ei venninne som er tannlege, men barn som spesialisering. Hun gir barna sjokoladekalenender. Anonymkode: 3dbe1...197 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #26 Del Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Fordi jeg har rett. Dette er bare en svigermor-tråd. Okei. What ever you say 😂😂😂 er jo umulig å krangle med deg, fantastiske holdninger altså. Liker å lese dine innlegg. Du får alltid vridd det til noe jeg aldri kunne tenkt selv. Anonymkode: 3d9e7...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #27 Del Skrevet 1. desember 2017 Antoinette kan ha rett i at det ikke er sjokoladen i seg selv som er problemet. Men jeg tror ikke det handler om svigermor i seg selv heller. Det kan like gjerne handle om det som en bruker skrev, om å spørre foreldrene før man gir barnet/barna. Jeg føler på den samme problematikken rundt jenta vår og svigers. De gir henne det de selv mener må være greit, familien min spør først. Svigerinnen min har kjøpt sjokoladekalender til henne. Det kan hende vi hadde kjøpt det selv altså, men nå ble liksom avgjørelsen tatt for oss. Jeg føler jeg mister litt myndighet som forelder. Så jeg veksler mellom å være fornærma over å ikke få ta avgjørelsen selv, og å være glad for å sleppe å måtte ordne det. 😂 Søsteren min gav henne kjeks sist vi var der, men hun spurte meg først. Anonymkode: 9218c...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilunich Skrevet 1. desember 2017 #28 Del Skrevet 1. desember 2017 Altså... Sorry... du KAN ikke lage et problem ut av en bitteliten bit sjokolade som hun kan åpne på morgenen og spare til dessert om det er problem å spise den etter frokost. Virkelig... mine barn har sjokolade kalender og er lykkelige over det. Og vet du - jeg ville vært KJEMPEgakknemmlig om min svigermor var den som kom med kalendere til ungene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. desember 2017 #29 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg tenker at det må være opp til foreldrene å vurdere totalen her. Kanskje hadde TS laget en pakkekalender med småting, og synes det blir for mye med to kalendere? Kanskje ønsker ikke TS at et så lite barn skal spise sjokolade hver dag? Det må være greit, det er ingenting hysterisk med det. Barnet er to år! Selvsagt er det ikke en big deal, men familie bør jo spørre før de gir sånt til barna. De vet jo ikke hvor mye sjokolade og annen adventskos det blir til sammen. Jeg lar gjerne svigermor ordne sånt til ungene - for eksempel vil hun gjerne lage påskeegg til dem. Men da snakker vi om størrelsen og innholdet slik at det ikke blir for mye. Hadde hun bare kjørt på og gitt dem ubegrensa med godteri til alle anledninger så hadde jeg sagt stopp. (Sjokoladekalender pleier vi ikke å ha her i hus, uten at ungene gråter hver dag i desember av den grunn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #30 Del Skrevet 2. desember 2017 Mine barn på 1 og 2 får sjokoladekalender😨 Får vel bekymringsmelding fra barnevernet snart.. minste på 3 mnd får ikke da 😅 Anonymkode: 72d39...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #31 Del Skrevet 2. desember 2017 På 30.11.2017 den 22.44, AnonymBruker skrev: Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Barnet får en liten sjokoladebit i 24 dager frem til jul. Den kan spises når barnet vil. Verre enn det er det ikke. Hysteriske folk. Anonymkode: efc58...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 2. desember 2017 #32 Del Skrevet 2. desember 2017 Jentungen her hadde sjokoladekalender fra hun var 1 år... Hun fikk åpne etter middag.... Da hun var to, var det vel til barne-tv. Ungen er 12 nå og trener fire ganger i uka, spiller kamper i helgene, har aldri hatt hull i tennene. Hun er altså verken sykelig overvektig eller har fått tannproblemer av den julekalenderen fra hun var liten. Helt ærlig? Jeg synes det er hysterisk å nekte. Nødvendig med sjokoladekalender? Absolutt ikke. Men vil barnet kose seg og lære konseptet "en om dagen, og på siste dag er det jul"? Ja. Forventning til å åpne kalender hver dag er moro. Dette er IKKE noe jeg hadde tatt en krangel om! (og ja, det er svigermor som står for sjokoladekalenderne her i huset også! Hvert år!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 2. desember 2017 #33 Del Skrevet 2. desember 2017 On 30.11.2017 at 10:44 PM, AnonymBruker said: Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Hun burde spurt dere først. Det kan ikke ramle meg inn å kjøpe sjokoladekalender eller lage en gavekalender. Synes det må være opp til foreldrene. On 1.12.2017 at 8:12 AM, Antoinette said: Fordi jeg har rett. Dette er bare en svigermor-tråd. Jeg er svigermor og har barnebarn. Ville spurt først. Hvis både foreldre, mormor og jeg og bestefedre og bonus-bestemødre og oldemødre kjører sitt eget løp kan det bli mange kalendre. Satt på spissen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #34 Del Skrevet 2. desember 2017 Min er to år og hadde ikke gitt den. Hvorfor? Alle de dårlige argumentene med at det bare er en sjokoaldebit hver dag før jul. Hadde det bare vært så bare. Men det er ikke det. Må legge sammen alt som skjer hele året når det gjelder slikt. Det er liksom alltid at man må kose seg fordi det er fredag, lørdag,helg, bursdag(venner, besteforeldre,tanter kusiner, fettere osv.), Halloween, jul, påske, kino osv. Det er alltid noe. Hva med å snart lære at det går ann å kose seg uten å dytte i seg godteri eller annen drit? Spesielt om barnet ikke engang skjønner greia. Kjedelig 25. Desember a gitt. Anonymkode: 7b700...5eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå