AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Del Skrevet 30. november 2017 Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #2 Del Skrevet 30. november 2017 Vekt jenta hva julekalender er? Å har hu sett kalenderen? Anonymkode: 5207e...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #3 Del Skrevet 30. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Problematikken har alt en lang tråd. Om jenta ikke får sjokolade til frokost så kan hun få det til dessert etter middag. Det som er tull her er at det ikke er snakk om å kose seg med sjokolade i jula. Adventskalender er for advent som kommer de 24 dagene før jula kommer den 24.12. Ingen barn tar skade av en adventskalender, snarere tvert i mot. Barn i barnehagen snakker og om ting som skjer hjemme. Anonymkode: 2a305...b0e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. november 2017 #4 Del Skrevet 30. november 2017 At du er hysterisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #5 Del Skrevet 30. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Jeg syns ikke barn trenger den type julekalendere før de spør etter det selv. 5 års alderen hvis man må, men man kan likevel veilede barna til å ha andre typer kalendere. Da jeg var lita syns jeg det var stas med en liten eske med rosiner eller kjeks. Med egne barn vil jeg ha en fortelling per dag i stedet. Tenker de koser seg mer med en fortelling før de sovner enn sjokoladebit. Eventuelt kan du samle opp noen sjokoladebiter til kos på lørdagene i stedet. Anonymkode: 3d9e7...ff3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Del Skrevet 30. november 2017 Vi planlegger at vesla samler opp sjokoladen og får den til lørdagsgodt hver lørdag frem mot jul. Gjorde noe slikt etter Halloween. Hun liker å sjekke varelageret sitt innimellom, så håper det går nå også.. Anonymkode: b0ff8...832 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #7 Del Skrevet 1. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi planlegger at vesla samler opp sjokoladen og får den til lørdagsgodt hver lørdag frem mot jul. Gjorde noe slikt etter Halloween. Hun liker å sjekke varelageret sitt innimellom, så håper det går nå også.. Anonymkode: b0ff8...832 Dette er jo en god løsning, hvis TS får barnet med på den! Eller rett og slett gjemme den hvis den ikke er oppdaget ennå. Hvis ikke, er det ingen krise. Helt enig i at det er unødvendig av svigermor å kjøpe sjokoladekalender til et så lite barn (en fire-femåring vil antagelig vite hva det er snakk om, men en 2,5 åring er ennå lykkelig uvitende og savner det derfor heller ikke). Men i den store sammenhengen er ikke de små to-grams bitene i desember det som kommer til å ødelegge kostholdet. Jeg ville ikke laget en konflikt ut av det, i hvert fall, men prøvd å holde litt igjen på all annen "desemberkos" som jeg hadde kontroll over Anonymkode: ccf54...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 1. desember 2017 #8 Del Skrevet 1. desember 2017 Hvis det er snakk om sjokoladekalenderne til 10 kr som veier 75g, så er det kun snakk om 17 kcal esktra per dag. Ingen har vondt av en liten sjokoladebit som nedtelling til julaften. Dere mødre er hysteriske. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. desember 2017 #9 Del Skrevet 1. desember 2017 Det er snakk om en liten bit frem i 24 dager. Jeg har fått sjokoladekalender av min mor hele mitt liv. Ikke har jeg blit sukkeravhenig, overvektig eller utviklet diabetes p.g.a det så jeg tror dette kommer til å gå helt fint. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg synes det er hysterisk å nekte ungene sjokoladekalender. Det er snakk om en bitte liten sjokolade. Ikke en hel sjokoladeplate. Og den bitte lille sjokoladebiten er IKKE problemet i julen... Problemet er alle pepperkakene, kakemennene, saften, sukkeret med risgrøt under, osv. Anonymkode: da6f9...cb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 1. desember 2017 #11 Del Skrevet 1. desember 2017 Hadde aldri turt å gi sjokolade kalender til andres barn uten å forhøre meg med foreldre først. Det er noe med prinsippet rundt dette, ikke alle godtar en sjokoladebit om dagen uansett hvor lite det inneholder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 1. desember 2017 #12 Del Skrevet 1. desember 2017 Dette handler ikke om sjokoladen, dette handler om (nok en) kvinne som HATER svigermor og skal lage debatt ut av ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Del Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Antoinette skrev: Dette handler ikke om sjokoladen, dette handler om (nok en) kvinne som HATER svigermor og skal lage debatt ut av ingenting. 😂😂😂😂 du tar alltid den veien i en diskusjon. Fantastisk! Du er så forutsigbar! Anonymkode: 3d9e7...ff3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Del Skrevet 1. desember 2017 Appelsin med nellikspiker er den eneste forsvarlige julekalenderen frem til barna er myndige. Anonymkode: 7657f...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illnevertell Skrevet 1. desember 2017 #15 Del Skrevet 1. desember 2017 Er det rart det er krig i verden? Du kan løse det så enkelt som de over her sier - samle opp, og gi noen som lørdagsgodt for eks, eller som en liten dessert etter middag. Er ikke store greiene det er snakk om vil jeg tro. Dette finner du en fornuftig løsning på, denne tiden skal være kos - for alle. Ikke surk over en kalender... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. desember 2017 #16 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg tenker at selv om det er unødvendig med sjokolade hver dag i desember så snakker vi en bitteliten sjokolade daglig i tre uker, ikke akkurat en mengde barn tar skade av på noe som helst vis. Det er ikke noe å lage et stort nummer av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Del Skrevet 1. desember 2017 Det er hyggelig med adventskalender, uansett om den inneholder sjokolade eller ei. Om du allerede har forberedt en kalender, ville jeg bare diskret gjemt unna denne ekstra, men om du ikke har planlagt en kalender selv, ville jeg vurdert å svelge den kamelen og gitt barnet kalenderen. Anonymkode: 83b34...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 1. desember 2017 #18 Del Skrevet 1. desember 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂😂 du tar alltid den veien i en diskusjon. Fantastisk! Du er så forutsigbar! Anonymkode: 3d9e7...ff3 Fordi jeg har rett. Dette er bare en svigermor-tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 1. desember 2017 #19 Del Skrevet 1. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, svigermor har kjøpt julekalender til lillejenta på 2,5 år.. Hun mener det er bare tull at små barn ikke kan kose seg med sjokolade, spesielt i julen! Blir skuffet og irritert når vi sier det ikke er aktuelt å gi barnet sjokolade hver morgen. Hva synes dere? Anonymkode: 0bc35...670 Enig med deg. Tull. Her blir det ikke sjokoladekalender før det spørres etter - tidligst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 1. desember 2017 #20 Del Skrevet 1. desember 2017 Du er overhysterisk, TS. La nå både barnet ditt og bestemor få den kosen i Desember. En bitteliten sjokoladebit i 24 dager skader ikke. Hva er du redd for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå