Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 12 uker siden fødsel. Vi har hatt sex én gang. Babyen vår i samme rom, og gråt de første gangene vi prøvde.  Da han endelig sovnet skyntet vi oss for å bli ferdig før han våknet. Det var vondt. Jeg føler meg heller ikke vell i kroppen min med 12 kg mer enn før jeg ble gravid, pupper som lekker, mage som henger ned full av strekkmerker, og fortsatt ømt bekken.

Hvordan er dere andres sexliv etter fødsel? Noen tips til hvordan det kan bli bedre?

Anonymkode: 71ed0...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd siden fødsel og ikke hatt sex enda.. har prøvd, men har så sinnsykt vondt at det er helt uutholdelig😢

Dog gjør vi jo andre ting, men vi har lagt baby på eget rom. Ikke pga sexlivet vårt, men jeg snakker i søvne og det vekker baby😅

Anonymkode: 3ff96...b1f

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 12 uker siden fødsel. Vi har hatt sex én gang. Babyen vår i samme rom, og gråt de første gangene vi prøvde.  Da han endelig sovnet skyntet vi oss for å bli ferdig før han våknet. Det var vondt. Jeg føler meg heller ikke vell i kroppen min med 12 kg mer enn før jeg ble gravid, pupper som lekker, mage som henger ned full av strekkmerker, og fortsatt ømt bekken.

Hvordan er dere andres sexliv etter fødsel? Noen tips til hvordan det kan bli bedre?

Høres helt normalt ut. Mitt tips er å være tålmodig og ta tiden til hjelp:) I hvertfall ikke stress og press med å få sexlivet igang igjen når det gjør vondt. Det kommer seg. :)

Anonymkode: 84a40...7af

• Liker 1
Skrevet

Glidemiddel!!!! Ammer du tørker du ofte inn, det er ikke sikkert det gjør så vondt da, for meg var det stor forskjell.  

Anonymkode: e5750...fa8

• Liker 4
Skrevet

Gi det tid :) Og glidemiddel i starten! Vi hadde også sex første gang etter ca 3 mnd og det var ubehagelig, så drøyde endel mnd til før det ble et nytt forsøk som ble bedre :) Kroppen trenger tid på å komme seg. Lærte forresten på foreldrerådet podcast nylig at det ikke er bare det at det kan bli tørt pga hormoner, men også fordi man overraskende nok kan bli veldig trang etter fødsel (motsatt av hva man skulle tro....), så årsaken til sårhet er ofte at det er veldig trangt pga anspente muskler. Og det tar bare tid før ordner seg igjen. Her var ikke sexlivet tilbake til normalen før etter 9-10 mnd.

Skrevet

Det var vondt lenge. Vi har prøvd 5 uker etter fødsel -- klarte ikke, så 12 uker etter fødsel -- gjennomførte men eldig vondt. Ellers har vi "sjekket hvordan ståa er" ca. hver 3-4 uke. Bare nå når babyen er blitt 5-6 mnd. kan jeg si jeg har blitt helt normal der nede. Følte meg normal lenge før det og, men ikke ved sex. Sex hadde vi nok av på andre måter ;)

Så ikke stress med det. Det er fortsatt veldig tidlig spesielt hvis man ble sydd.

Anonymkode: bdf4a...7dc

• Liker 1
Skrevet

Med førstemann tok det vel nesten 1.5år før jeg klarte å gjennomføre et samleie uten å ha lyst å dø. Hele kroppen bare stengte seg, kunne ikke fått inn en qtips engang. Skjønte ikke hvorfor, var hos leger og gyn, men ingen hadde et svar annet enn at kroppen kanskje følte det son et overgrep etter å gått igjennom et traume, som en fødsel kan være. Enda fødselen min var kjempefin og kjapp, dog noe rask og jeg ble sydd i en time etterpå... i tillegg hadde jeg ganske alvorlig barseldepresjon, gjorde nok ikke ting bedre.

Med andremann nå prøvde vi etter 8 uker. Grudde meg fælt, men det var bare kjempegodt egentlig. Hodet var på plass og kroppen bare fulgte etter. Man må nok bare prøve seg fram, ikke la seg presse og kjenne etter selv når det føles riktig ❤️

Anonymkode: 49fb3...199

• Hjerte 1
Skrevet

Masse glidemiddel ihvertfall. Og ang kroppen din så vil jeg tro at mannen din ikke tenker så mye over det. Han bryr seg nok heller om kontakten og nærheten 😊

Anonymkode: bd1f5...689

• Liker 1
  • 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 12/1/2017 at 8:27 AM, våren14 said:

Gi det tid :) Og glidemiddel i starten! Vi hadde også sex første gang etter ca 3 mnd og det var ubehagelig, så drøyde endel mnd til før det ble et nytt forsøk som ble bedre :) Kroppen trenger tid på å komme seg. Lærte forresten på foreldrerådet podcast nylig at det ikke er bare det at det kan bli tørt pga hormoner, men også fordi man overraskende nok kan bli veldig trang etter fødsel (motsatt av hva man skulle tro....), så årsaken til sårhet er ofte at det er veldig trangt pga anspente muskler. Og det tar bare tid før ordner seg igjen. Her var ikke sexlivet tilbake til normalen før etter 9-10 mnd.

Virkelig!? Hvilken episode var dette?

Anonymkode: d6346...724

AnonymBruker
Skrevet

Har dere "vond" sex fordi mannen ønsker det eller fordi dere ønsker det?

Anonymkode: 2aab7...440

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så sykt kåt etter fødsel og hadde lyst på mannen umiddelbart, var helt villt. Under graviditeten hadde jeg null lyst og vi hadde sex kanskje 10 ganger totalt. Men jeg synes de 6 ukene var lengeee å vente.

Dersom jeg ikke hadde hatt lyst eller følt meg klar (fysisk eller psykisk), hadde vi ventet. Pliktsex er ikke gøy for noen.

Anonymkode: 0726e...2af

AnonymBruker
Skrevet

Glidemiddel er viktig ja. En fysioterapaut jeg var hos pga bekkenbunnen anbefalte meg faktisk østrogentilskudd fordi kroppen går inn i en slags falsk overgangsalder når man ammer, og man kan bli veldig tørr der nede. 

Anonymkode: 702ac...84a

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke sex før 14 mnd etter fødsel 😆

Hadde ALDRI orket 12 uker etter. Da var jeg fremdeles ødelagt i underlivet, og aldri om vi hadde hatt sex med barnet i rommet.

Anonymkode: fc922...46f

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi hadde ikke sex før 14 mnd etter fødsel 😆

Hadde ALDRI orket 12 uker etter. Da var jeg fremdeles ødelagt i underlivet, og aldri om vi hadde hatt sex med barnet i rommet.

Skjedde det noe spesielt under fødselen siden du var ødelagt tre mnd etter?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hørt om rifter? 

Anonymkode: 302cb...891

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hørt om rifter? 

Anonymkode: 302cb...891

Nei, det har jeg aldri hørt om. Hva er det?

🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

De vet ikke helt hva som forårsaket det, men jeg slet med inkontinens, avføring. Mest sannsynlig en nerve som ble forslått. Hadde ikke følelse i den ene rompeballen kjempelenge 😅. En stund var jeg også forstoppet. Hadde også lett fremfall, men dette har gått tilbake nå. Kjenner det litt fremdeles når jeg nyser. Ble også klippet. 

Så følte ikke helt for å ha sex. Det tok laaaang tid før jeg fikk selvtilliten til det, selv om plagene gikk over. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det fortsatt gjør vondt etter 6-8 uker så bør man kontakte lege. Det skal ikke være slik at det skal gjøre vondt i månedsvis etterpå, da er det noe som er riv ruskende galt.

Anonymkode: 894cf...acd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2017 den 22.36):

Hvordan er dere andres sexliv etter fødsel? 

Ett at min kone ble gravid for 16 år siden, så forsvant egentlig det meste av sexlivet.

vi hadde ikke sex under hele svangerskapet og det gikk over et år etter fødsel før jo hadde sex igjen. Etter det har vi hatt sex 1-3 ganger i året.

Anonymkode: eb176...e21

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde enda vondt 11 mnd etterpå for min del. Var visst helt normalt det… Tok 19 mnd før vi hadde sex. 

Anonymkode: 8bb97...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...