kamel Skrevet 30. november 2017 #1 Del Skrevet 30. november 2017 Kan ikke huske å ha hatt dette noen gang, kanskje når jeg var bitteliten. Er selvfølgelig glad for dette, men er likevel redd for å få det, spesielt på denne tiden av året. Kan det ha noe med blodtype å gjøre, tror jeg har b? eller at jeg drikker biola hver dag? Hender jo jeg har vondt i magen, men vet ikke om det er Omgangssyke. Flere som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 30. november 2017 #2 Del Skrevet 30. november 2017 Folk som ikke er mye rundt barn har sjeldent omgangssyke, så jeg har ikke hatt det siden jeg var liten *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 30. november 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 30. november 2017 4 minutter siden, Uhumskheter skrev: Folk som ikke er mye rundt barn har sjeldent omgangssyke, så jeg har ikke hatt det siden jeg var liten *bank i bordet* Ja, er sikkert riktig det. Så bra. Da er vi heldige Bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #4 Del Skrevet 30. november 2017 Har verken hatt det, influensa, ørebetennelse, halsbetennelse.. Ja, faktisk aldri vært syk med sånne ting. Har hatt min del med migrene da, så det veier litt opp føler jeg😅 Anonymkode: 6ebc3...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #5 Del Skrevet 30. november 2017 Du vet det når du har omgangssyke. Da spyr du og driter (gjerne samtidig) og rekker såvidt å komme att og fram før det skjer igjen. Det er som h*n over her sier. Jeg hadde det hvert eneste år frem til jeg ble 18 år, så gikk det vel en 3 år og nå er det 5 år siden jeg hadde sist. Anonymkode: e69d4...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Del Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har verken hatt det, influensa, ørebetennelse, halsbetennelse.. Ja, faktisk aldri vært syk med sånne ting. Har hatt min del med migrene da, så det veier litt opp føler jeg😅 Anonymkode: 6ebc3...76e Omg jeg har kronisk migrene og IDAG fikk jeg faen meg influensa også. Anonymkode: e69d4...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #7 Del Skrevet 30. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omg jeg har kronisk migrene og IDAG fikk jeg faen meg influensa også. Anonymkode: e69d4...234 Det skulle vært ulovlig!!!😆 god bedring😍 Anonymkode: 6ebc3...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 30. november 2017 #8 Del Skrevet 30. november 2017 Nå er det vel snart 9 år siden jeg hadde det sist. Tar gjerne 9 år til uten. Av alle harmløse sykdommer er dette den verste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 30. november 2017 #9 Del Skrevet 30. november 2017 Ca. 20% av befolkningen har en genvariant som gir immunitet mot den vanligste typen Norovirus. Det er jo en sjanse for at du er en av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #10 Del Skrevet 30. november 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har verken hatt det, influensa, ørebetennelse, halsbetennelse.. Ja, faktisk aldri vært syk med sånne ting. Har hatt min del med migrene da, så det veier litt opp føler jeg😅 Anonymkode: 6ebc3...76e Samme her. I tillegg er jeg med barn og pasienter hver dag... Anonymkode: bed4d...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 30. november 2017 #11 Del Skrevet 30. november 2017 Heldiggris. Sist jeg hadde omgangssyke var i år, spydde som faen i mange timer. En halv times pause fikk jeg kanskje. Influensa har jeg hatt to ganger i løpet av livet men en kraftig omgangssyke er ikke så ulik influensa når det står på som verst. Året før ble jeg smittet av barna jeg er onkel til. Da var jeg bare kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 30. november 2017 #12 Del Skrevet 30. november 2017 Har ikke hatt det siden jeg var ganske liten, rundt 5-6 år *bank i bordet*. Nå er jeg 26 Nå skyr jeg sjuke folk som pesten så det kan jo være litt av grunnen. Drar ikke bort på besøk til noen som er ugne å som ikke kan skylde på fyllesjuke 😂 Har samboer da, så om han drar med seg noe så får jeg ikke gjort noe. Men det har ikke skjedd enda 👌🏼 Vil heller ha kraftig influensa i en uke fremfor å få omgangssyken i et døgn! Haaater å spy 😷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Del Skrevet 1. desember 2017 One of us, one of us...hehe Jeg har heller aldri hatt det. Jeg kan pleie mann og barn med omgangssyke uten å bli smittet. Vet ikke hvorfor. Bare får det ikke. Anonymkode: bfe35...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Del Skrevet 1. desember 2017 Du har garantert hatt det som barn, iallefall om du gikk i barnehage. Jeg kan aldri huske å ha hatt det, frem til i fjor sommer, da jeg satt barnevakt for min 3 år gamle nevø, og min søster lot være å informere om at det gikk omgangssyke i barnehagen og at han hadde spydd før de dro hjemmefra..... Var mildt sagt rødglødende forbannet når ungen begynte å nispy en halvtimes tid etter hun var dratt, og jeg selv hang over doskålen hele dagen etter. Er man barnløs, og ikke omgås barn, og er flink til å vaske hendene, er det helt normalt å ikke få denslags styggedom. Anonymkode: a5d63...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Del Skrevet 1. desember 2017 Livet er urettferdig altså! Når ungene var små, så hadde vi det ganske ofte. Nå er det snart et år siden sist, og synes det er dødslenge! Har ei venninne som aldri får omgangssyke, hun får bare litt mageknip og merker ikke at hun har det før hun har smittet meg Anonymkode: 5a505...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #16 Del Skrevet 1. desember 2017 10 hours ago, kamel said: Kan ikke huske å ha hatt dette noen gang, kanskje når jeg var bitteliten. Er selvfølgelig glad for dette, men er likevel redd for å få det, spesielt på denne tiden av året. Kan det ha noe med blodtype å gjøre, tror jeg har b? eller at jeg drikker biola hver dag? Hender jo jeg har vondt i magen, men vet ikke om det er Omgangssyke. Flere som har det sånn? Jeg hadde aldri hatt det, før jeg plutselig fikk det i vår (er 27). Håper jeg aldri får det igjen. Anonymkode: 5834f...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 1. desember 2017 #17 Del Skrevet 1. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har garantert hatt det som barn, iallefall om du gikk i barnehage. JAnonymkode: a5d63...f29 Ca. 20% av befolkningen er genetisk immun mot Norovirus og Rotavirus, så helt garantert er det nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #18 Del Skrevet 1. desember 2017 Sønnen min har aldri hatt det, i den forstand at han ikke blir syk men han smitter oss. Hadde ikke omgangssyken i voksen alder før jeg fikk barnehagebarn. Tåler det veldig dårlig, så nå overlater jeg pleiejobben til mannen. Anonymkode: 4aeb8...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #19 Del Skrevet 1. desember 2017 Hatt det en gang i voksen alder. Er nå 38. Trodde jeg skulle dø. 😩 Ble smittet av bhgbarnet mitt. Hun har derimot hatt det hvert år. Er nå 7 år. Håper vi slipper denne vinteren 🙏 Anonymkode: 6e7c0...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #20 Del Skrevet 1. desember 2017 Det virker til å først og fremst smitte mellom barn og de voksne som er i nærheten av dem.. så om du ikke har barn selv og ikke omgås barn eller er hjemme hos folk med barn så er det sikkert derfor Men litt rart du ikke hadde det som liten da, jeg husker jeg jevnlig hadde det.. kanskje du er en av de som er immune som noen over her sier, heldig isåfall, omgangsyken er ikke hyggelig! Anonymkode: 56cce...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå