Gå til innhold

Vanlig at brystkassa utvider seg med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med smerter i brystet de siste årene, har vært gjennom flere undersøkelser, men legene finner ingen ting galt. Nå skulle jeg til å ta på meg en kjole jeg ikke har brukt siden 2008, jeg vet jeg veide omtrent 53 - 54 kilo den gangen, nå veier jeg 55 - 56. Likevel mangler jeg nå ca ti cm over brystkassa for å lukke kjolen som den gangen var litt vid over brystet. Er dette en helt normal greie som jeg bare ikke har vært klar over, at brystkassa gjerne vider seg ut med en centimeter i året, eller er dette litt rart? Jeg bør kanskje nevne at jeg ikke har fått noen barn i mellomtiden, så puppene er stort sett de samme gamle. Jeg bruker samme cup som i "gamledager" men har gått for videre omkrets, har liksom tenkt "jøss, så stramme BH-er jeg likte å gå med før, kan ikke skjønne at jeg orka". 

Anonymkode: 3302c...8c0

Skrevet

Brystet på en dame som har vært høygravid kan endre seg drastisk. 

Du har altså trolig ikke «vokst en cm» her og der. Du har som mange gravide før deg fått en deformasjon på ribbensburet av å ha en baby + alle dine normale organ skvusjet sammen inn under dem over tid. Helt normalt fenomen, ja. 

Anonymkode: e0b9e...b6c

Skrevet

Men jeg har aldri vært gravid. 

• Liker 3
Skrevet

Har du fått mer muskler på overkroppen?

Anonymkode: ed617...1ed

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått mer muskler på overkroppen?

Nei, heller mindre om det skulle være noe. Jeg svømte en del før, men det har jeg slutta med.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, heller mindre om det skulle være noe. Jeg svømte en del før, men det har jeg slutta med.

Hvor gammel var du i 2008? Det er helt naturlig at kroppen er bredere som voksen enn når man var 16 år feks.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo 2008 en stund siden, så selv om vekten er den samme så kan kroppssammensetningen endre seg en del med alderen mtp. fordeling av muskler og fett.

Anonymkode: a9069...a6c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var du i 2008? Det er helt naturlig at kroppen er bredere som voksen enn når man var 16 år feks.

Jeg var 28. Men det var faktisk svaret jeg var ute etter, om det er naturlig at kroppen blir bredere med alderen. Jeg har bare alltid innbilt meg at brystkassa skulle være den samme, men da er det vel bare normalt at den blir litt bredere. :)

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 28. Men det var faktisk svaret jeg var ute etter, om det er naturlig at kroppen blir bredere med alderen. Jeg har bare alltid innbilt meg at brystkassa skulle være den samme, men da er det vel bare normalt at den blir litt bredere. :)

Ok :) Jeg har økt gradvis fra 75 cm rundt brystkassen som 17--åring, og til 90 cm som 45-åring.

Skrevet

Ikke stold deg blind på vekta, med økt alder får du litt mindre muskelmasse. Trolig har fett prosenten din økt uten at bryst størrelsen har økt. Du kan kompensere dette en del, med å trene en kombinasjon av karbo go styrketrening. Spis litt mindre sukker og mer proteiner. Ikke spis mat sent på kvelden. Da vil du trolig se resultater. Husk muskler veier mer en fett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...