Gå til innhold

Hvorfor går alle rundt i Svea jakker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er de billige eller noe? Synes de ser ut som billig-jakker, ikke så god kvalitet eller lekker utforming, men kanskje de er rimelige?

Synes også det er noe med passformen som gjør at de ser akkurat litt for små ut på alle og enhver.

Anonymkode: 71562...5e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags miljø henger egentlig du i da? 

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som pleier å gå med sånne! :P

Anonymkode: 01af5...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff de er stygge😬 men ja, koster vel en 3000 så billig ift eks pj.

Anonymkode: 90c78...ed4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mange med disse jakkene, men ser de overalt, virkelig overalt når jeg går gjennom Oslo sentrum, eller tar T-banen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen gitt meg en jakke fra Svea så hadde jeg sagt ja takk :)
Funksjonalitet er viktigst. Ikke hvordan jeg ser ut. Har ingen planer om å kjøpe jakke til 7-10 000 så da utgår disse trendy jakkene.

Anonymkode: 15e3b...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde noen gitt meg en jakke fra Svea så hadde jeg sagt ja takk :)
Funksjonalitet er viktigst. Ikke hvordan jeg ser ut. Har ingen planer om å kjøpe jakke til 7-10 000 så da utgår disse trendy jakkene.

Anonymkode: 15e3b...af3

Svea jakkene er ikke funksjonelle, de er stive i stoffet og trange i passformen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Svea jakka, men bryr meg fint lite om hva merke det er og hvor mange andre som går med den. Ville ha en varm dunjakke som var passe lang, hadde fuskepels, og uten for mye knapper og lommer. Har jo sett noen hakker med kroker og låser og Gud vet hva på, hadde aldri gitt over 5000,- for en vinterjakke, aldri.

Anonymkode: 0e579...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går flere av ungdommene i Svea jakker. Det er jo forskjellige modeller, men den som går mest igjen her har god vannsøyle og er veldig varm. Midt på treet prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har Svea jakka, men bryr meg fint lite om hva merke det er og hvor mange andre som går med den. Ville ha en varm dunjakke som var passe lang, hadde fuskepels, og uten for mye knapper og lommer. Har jo sett noen hakker med kroker og låser og Gud vet hva på, hadde aldri gitt over 5000,- for en vinterjakke, aldri.

Anonymkode: 0e579...394

Vet hvilken jakker du sikter til:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mer snodig er jo å opprette en tråd om en jakke du verken har eller tenker å kjøpe. Smak varierer, og at det finnes noen som har en annen smak enn deg burde jo ikke sjokkere deg. 

Anonymkode: 45368...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mariell77 skrev:

Her går flere av ungdommene i Svea jakker. Det er jo forskjellige modeller, men den som går mest igjen her har god vannsøyle og er veldig varm. Midt på treet prismessig.

Hva er vannsøyle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vannsøyle?

Ei vassøyle på 5000 vil sei det går 5000 ml med vatn i ei søyle som er 2 cm i diameter (trur det er 2 cm) før stoffet før stoffet trekkjer til seg vatn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny SVEA Miss Smith olivengrønn, og er superfornøyd! Jeg hadde en før og, i mørk blå, men den vokste jeg ut av, så da kjøpte jeg en ny i større str og annen farge! 

Jeg syns jakka er fin og varm, derfor går jeg med den! Det er absolutt ikke en billigjakke, koster ca 3000kr, men er jo betydelig rimeligere enn f.eks Canada Goose eller Pajajumpers. Har en CG også, men bruker SVEA-jakka mest til hverdags! 

TS: Hva mener du med at de ser for små ut til alle og enhver? Damemodellene er jo innsvinget, slik som de fleste andre damejakker! Hadde den ikke vært det hadde det jo sett ut som et telt... Jeg har riktig nok litt mage, så på meg er str XL litt ettersittende under magen... men jeg syns ikke det gjør noe! Dessuten går jeg som oftest med jakka åpen, hvis ikke det er veldig kaldt!

Endret av TinaEmilie98
Tilføye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig TS, jakkene ser for små ut, dette grunnet at parkaser har alltid vært litt romslige, men nå er Svea sine så kroppsnære at en ikke har plass til en god ull-kofte under. Det er jo ikke sånn det skal være, det er en mote-ting Svea har skapt. Jeg kikket på en Miss Lee, og jeg kunne se på parkasen at den var liten til meg i størrelse S, jeg prøvde den og det var stramt og jeg hadde bare normale klær under. Jeg som normalt bruker XS i jakker, og iallfall i parkaser.  

Anonymkode: 1b848...04d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 30.11.2017 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Er de billige eller noe? Synes de ser ut som billig-jakker, ikke så god kvalitet eller lekker utforming, men kanskje de er rimelige?

Synes også det er noe med passformen som gjør at de ser akkurat litt for små ut på alle og enhver.

Hva mener du med at de ser for små ut til alle og enhver? Damemodellene er jo innsvinget, slik som de fleste andre damejakker! Hadde den ikke vært det hadde det jo sett ut som et telt... Jeg har riktig nok litt mage, så på meg er str XL litt ettersittende under magen... men jeg syns ikke det gjør noe! Dessuten går jeg som oftest med jakka åpen, hvis ikke det er veldig kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de er billige? jeg synes de er dyre, men det er klart det kommer an på øyet som ser. De koster jo mindre enn PJ og Canada Goose, men hvordan ble det et normativt utgangspunkt å sammenligne med???

Uten å sammenligne med billigmerker, så kan man sammenligne med funksjonelle parkaser av god kvalitet fra f.eks Kari Traa, HH eller Didrikson, og i forhold til disse synes jeg Svea er dyrt.

Anonymkode: de501...fb3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de går rundt i slike jakker fordi de er noen ordentlige frysepinner. 

Anonymkode: d47ab...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 21.25, AnonymBruker skrev:

De er helt Ok i pris men jeg ser aldri mange bruke Svea jakker. De som bruker det er sikkert fornøyde med varmen på de. 

Anonymkode: f688d...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...