Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Kva oppgåver har eigentleg ein toastmaster i eit bryllup, og korleis bør han vere??
Olifant Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 ----- Det bør være en toastmaster i alle bryllup. Toastmasteren fungerer som en slags konferansier. Denne skal helst være en lun, talefør person med sans for god replikk. Toastmasteren skal selv ikke holde noen tale heter det etter reglene, men kan gjerne fortelle små historier. Toastmasteren bør plasseres slik at vertskapet og den som er ansvarlig for serveringen lett kan få øyekontakt med ham eller henne. Toastmasterens oppgaver: Holde styr på kjøreplanen ved bordet Avtale med serveringspersonalet og evt. akkompagnatør/musiker når talerne skal slippes til og når det skal synges Informere om praktiske opplysninger Slå på glasset eller en "gong-gong" før introduksjon av talerne Korte introduksjoner, gjerne humoristisk og samtidig henspeile på den som skal holde neste tale Reise seg og introdusere de forskjellige talerne og sangene Husk og slå på glasset eller en "gong-gong" før introduksjon Lese opp telegrammer og kort som oftest skjer ved kaffen, kan også delegeres til brudgommens forlover
Olifant Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Ja, det ser mye ut, men du kan jo moderere den lista som du vil? Kanskje gi den til onklen din og se hva han tenker om de forskjellige oppgavene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå