AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Hei, ambassaden i Tehran og Italia driver med noe kjipt. Har et fjerntfamiliemedlem som har permanent opphold i Italia og hun har nå hentet sin bror, nevø, mor og far til Italia ved at de har fått innreisevisum siden hun registrerte broren sin som sin ektefelle ot de andre som nære familie. Uansett, Italia er ikke atraktivt nok for dem så siden de ikke registreres seg med bilde/fingeravtrykk (noe som vanligvis er obligatorisk og vanlig) så har de reist videre til Tyskland og kasta passene sine. Nå har de søkt om asyl, (later som de har kommet med båt). Og ddt irriterer rompa av meg at de etter kun 2 måneder nå sender meldinger om at de har fått opphold... Disse folka er rike, rike nok til å kunne betale ambassaden for visum uten fingeravtrykk! Også kommer de hit, og velger seg land og later som de er i nød. Hva bør jeg gjøre? Se en annen vei, eller melde i fra? Anonymkode: 4d064...37a
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Du melder selvfølgelig i fra, til politiet så tar de det videre, til UDI.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 Jeg var på besøk i hjemlandet i sommer, da så jeg visumet til Italia i passene deres hvor det stod D-visum. Og tro meg, de er rike. Vært både hjemme hos dem og andre familiemedlemmer, de kommer fra en velstående familie. Og med rike mener jeg bra biler i garasjen, mye land, stort hus mef basseng. Alt er selvfølgelig solgt nå og overført til kontoen til søstra i Italia. Som etter hvert kommer til å overføre beløpet tilbake når de får tyske bankkontoer om de alt ikke har fått det. Anonymkode: 4d064...37a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #4 Skrevet 30. november 2017 2 minutter siden, Calandria skrev: Du melder selvfølgelig i fra, til politiet så tar de det videre, til UDI. Men dette er da i Tyskland? Melder jeg fra til politiet her? Anonymkode: 4d064...37a
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er da i Tyskland? Melder jeg fra til politiet her? Anonymkode: 4d064...37a Du må melde til tysk politi. Endret 30. november 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 Du kan sikkert melde fra til Politiets Utlendingsenhet eller UDI som kan vurdere å eventuelt kontakte riktige myndigheter i landet det gjelder. Anonymkode: cfa4c...4e1 3
Drizzt Skrevet 30. november 2017 #7 Skrevet 30. november 2017 Du må melde til politiet i landet dette foregår. Hvis de prøver å skaffe seg oppholdstillatelse i Tyskland på ulovlig vis, må tysk politi vite (eventuelt tyske utlendingsmyndigheter). Men siden de har skaffet seg ulovlig opphold i Italia først, må også italiensk politi få vite det, mener jeg. Hvis du ser at de retter blikket til Norge må også norsk politi (UDI) få vite det. Hvis du ikke vet hvor du melder ifra i Tyskland eller Italia, kontakt norsk politi og be om råd, så kan de ta det gjennom sine interne kanaler. Veldig bra at du vil si ifra om juks. Slike personer trenger vi flere av. 1
duplexx Skrevet 30. november 2017 #8 Skrevet 30. november 2017 Det er veldig fint om du melder, da kjernen av disse problemene er å luke ut hvem som faktisk trenger asyl og ikke! 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #9 Skrevet 3. desember 2017 Heier på deg og håper du melder ifra, TS! Som duplexx skriver, så er det viktig å finne ut hvem som virkelig har behov for asyl og ikke. Anonymkode: f9533...e37 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #10 Skrevet 3. desember 2017 Dette vil uansett bli oppdaget, da fingeravtrykkene deres er registrert i Italia. Det kan ta noe tid før det oppdages, da man ikke har slike CSI-maskiner. Men fint at du også melder fra. Husk også å melde fra om juks med familieforhold i samme slengen, da. Du kan melde fra til politiets utlendingsenhet. Anonymkode: ca4ee...63f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Dette vil uansett bli oppdaget, da fingeravtrykkene deres er registrert i Italia. TS skrev at de ikke er det, det er ikke så vanskelig å unngå hvis ikke man vil. Hadde det vært det ville vi ikke hatt asylsøkere i Norge. Anonymkode: 4f4c1...0c2
La Luna Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 (endret) Men, har de ikke grunnlag for asyl? Det er jo egentlig det store spørsmålet. Rike folk kan også ha grunnlag for asyl, fattigdom er jo ingen grunn.... Nesten alle flyktninger i Europa har jo på en eller annen måte kommet seg ulovlig inn i Europa. Endret 3. desember 2017 av La Luna 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 Hvorfor "flykter" de fra Teheran? Anonymkode: a33ff...f5a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette vil uansett bli oppdaget, da fingeravtrykkene deres er registrert i Italia. Det kan ta noe tid før det oppdages, da man ikke har slike CSI-maskiner. Men fint at du også melder fra. Husk også å melde fra om juks med familieforhold i samme slengen, da. Du kan melde fra til politiets utlendingsenhet. Anonymkode: ca4ee...63f 7 timer siden, La Luna skrev: Men, har de ikke grunnlag for asyl? Det er jo egentlig det store spørsmålet. Rike folk kan også ha grunnlag for asyl, fattigdom er jo ingen grunn.... Nesten alle flyktninger i Europa har jo på en eller annen måte kommet seg ulovlig inn i Europa. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor "flykter" de fra Teheran? Anonymkode: a33ff...f5a De er egentlig afghanere, men som bor og jobber i Iran. De har søkt om asyl og sagt det er farlig i Afghanistan. D-visium er et innreisevisum og man må innen 7 dager møte opp på politistasjonen i det aktuelle navnet for registrering og fingeravtrykk. Noe disse ikke gjorde, men heller flyttet på seg. Og det sykt teite med alt dette er at de nå spres løgner som at de har fått opphold "hipp hipp hurra" liksom, noe som får alle andre i disse landene til å planlegge hvordan de skal komme seg hit. Man går ikke opphold etter så kort tid, kanskje har dem fått svar på at aøknaden deres er tatt inn or what so ever, men at de har fått opphold og statsborgerskap er neste og blablabla irriterer rompa av meg. Og for å ikke glemme huset de har fått og alt det gratise som følger med. æsj... og her jobber vi til vi svetter mens de sitter å later seg på rompa og råd har dem og til å gjøre hva enn de nå vil med alt de har solgt. Det jeg synes er forkastelig er at vi har hjulpet til med dette. Vi sender penger til hjemlandet siden vi har gode nok jobber til å kunne forsørge familie som ikke er like heldig, og disse dustene spurte om vi kunne "veksle" 10.000 dollar til dem ved at de ga til vår familie og vi ga til denne jenta i italia.... vi var dumme nok til å takke ja fordi da slipper vi masse gebyrer og i tillegg så har jo denne jenta permanent opphold i Itali så vi trodde ikke vi støttet noe ulovelig, bare at dette var hennes rettmessig arv og at vi kunne være behjelpelig siden vi uansett skulle sende over penger. Og bare det at de har 10.000 dollar liggende gir en god pekepinne på at disse folka levde fine. Som sagt har jeg vært hjemme hos dem, stort hus, store åkere som er verdt masse penger etc. Anonymkode: 4d064...37a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #15 Skrevet 4. desember 2017 Unnskyld meg, men dere er familie! Er det slik du er mot din egen familie? Folk søker asyl for at de trenger det og det har ingenting med å være rik eller fattig. Skulle likt å fortelle dem hva deres egen familie gjør mot dem. Pass heller dine egne saker Ts! Folk må få lov å strebe etter et godt liv uansett om ikke alle metoder er helt etter loven! Anonymkode: dce57...2e9 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #16 Skrevet 4. desember 2017 På 3.12.2017 den 10.03, La Luna skrev: Men, har de ikke grunnlag for asyl? Det er jo egentlig det store spørsmålet. Rike folk kan også ha grunnlag for asyl, fattigdom er jo ingen grunn.... Nesten alle flyktninger i Europa har jo på en eller annen måte kommet seg ulovlig inn i Europa. Ja, uten at jeg skal kommentere saken TS bringer opp her, så er det mange som er forvirret angående dette. På den ene siden er det mange som ikke finner seg i økonomiske flyktninger, mens på den andre siden mener de at man per definisjon ikke kan ha noen andre humanitære behov dersom man er rik. "Se, de kommer hit med dyre mobiltelefoner. Dyre mobiltelefoner er veldig gode skjold, nemlig." Catch 22, virkelig. Anonymkode: 69a09...e69 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #17 Skrevet 4. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, uten at jeg skal kommentere saken TS bringer opp her, så er det mange som er forvirret angående dette. På den ene siden er det mange som ikke finner seg i økonomiske flyktninger, mens på den andre siden mener de at man per definisjon ikke kan ha noen andre humanitære behov dersom man er rik. "Se, de kommer hit med dyre mobiltelefoner. Dyre mobiltelefoner er veldig gode skjold, nemlig." Catch 22, virkelig. Anonymkode: 69a09...e69 De aller fleste kommer hit for fordi det er her det er mest penger å hente, å tro noe annet er utrolig naivt. De har ikke noen større behov for beskyttelse enn mange millioner andre mennesker. Det er ikke hovedsaklig behovet som avgjør om de får opphold, men om de har råd til å betale menneskesmuglere for å snike seg forbi alle hinderene vi legger i veien for å komme seg hit. Lista for å få opphold er derfor altfor lav. Anonymkode: 4f4c1...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 På 4.12.2017 den 15.59, AnonymBruker skrev: De aller fleste kommer hit for fordi det er her det er mest penger å hente, å tro noe annet er utrolig naivt. De har ikke noen større behov for beskyttelse enn mange millioner andre mennesker. Det er ikke hovedsaklig behovet som avgjør om de får opphold, men om de har råd til å betale menneskesmuglere for å snike seg forbi alle hinderene vi legger i veien for å komme seg hit. Lista for å få opphold er derfor altfor lav. Anonymkode: 4f4c1...0c2 Jeg ser ikke hvordan dette svaret er relevant for det jeg skrev. Anonymkode: 69a09...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå