Gjest Overrasket Skrevet 2. desember 2017 #21 Skrevet 2. desember 2017 Westier er helt greie hunder. De kan være veldig sta og gneldrete, men de er også veldig lojale etter min erfaring, spesielt mot familiemedlemmer som virkelig tilbringer tid med dem og er kjærlige. Det var før mye sånn arv-betonte feil i rasen i Norge, men jeg aner ikke om det har bedret seg over årene. Etter noen av svarene og dømme har problemet vedvart, og derfor er jeg generelt litt skeptisk til rasen i Norge.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #22 Skrevet 2. desember 2017 Dyrleger som jobber med hud og allergier forteller det samme ang rasen og allergier. Det er en av verstingrasene. Såpass at å finne foreldre som ikke har kullsøsken med allergier eller gitt tidligere valper med det er vanskelig... Men lykke til. Husk å forsikre valpen og ha en sparekonto til den! Anonymkode: 3c76f...94a 1
lille_fiol Skrevet 3. desember 2017 #23 Skrevet 3. desember 2017 Vi måtte avlive vår gode westie på julaften i fjor. 15 flotte år fikk vi med han,savner han masse!❤ Jeg kan nevne noen positive og negative ting med ham,det vil jo selvsagt variere fra hund til hund men generelt vil jeg si at mitt inntrykk av westier er at de er: - Stae (kalte westien vår for esel avogtil for ville han ikke noe så ville han altså ikke!) Ville han ikke gå en bestemt vei så satte han seg på bakbeina og strittet imot!😂 - nysgjerrigper , de virker alltid litt ekstra årvåkne og elsker å utforske (kanskje alle hunder er slik?) - lekne ,vår westie kunne finne på å dra fram leken selv det siste året han levde,vet ikke om det er et typisk trekk. Flere som trodde han var valp når han var over 10år gammel! - stor hund i liten kropp , vår westie var med på uttalige skiturer og flere timers turer med pause. De er veldig robuste og tåler mye. Hunden vår ble angrepet flere ganger av store hunder men han kom alltid utav det uten fysiske skader. - lite bjeffing, vår hund bjeffet aldri med mindre det ringte på dørklokka eller brannalarmen gikk av. Men han boffet litt,og lagte mye sutrelyder når han ville noe,litt som et barn som sutrer og maser - lojale, venter på sistemann på tur, veldig glade i eierne sine,min hund likte best folk han kjente fra før og spesielt eldre, og rolige mennesker Vil si at dette er en flott hunderase og ha, så lenge dere er flinke med sosialisering tror jeg westier går overens med de fleste.(vår hund klikket når han så enkelte store hunder pga han var så redd for å bli angrepet, og han leste dårlig andre hunders kroppspråk,enkelte ganger kunne han knurre selvom motparten bare ville leke eller ikke viste tegn til å gjøre noe sånn jeg kunne se vertfall, men igjen det bunner nok i dårlige erfaringer og opplevelser i tillegg til at vi som eiere ikke alltid visste hvordan vi skulle håndtere det,har blitt litt redd for store hunder selv. Vil og si at det er viktig å være bestemt med denne rasen,så de ikke styrer hele showet sånn vår hund gjorde,tror terriere generelt trenger eiere som ikke gir lett etter uansett hvor søte og morsomme de er. - pels,napping syntes vi var et ork så til slutt gikk vi over til klipping hvilket som ødelegger pelsens renseevne spør du meg,så prøv å få til en avtale med hundefrisør eller oppdretter ang napping. -hud og tarmproblemer, vår hund hadde kroniske tarmproblemer og kloløsning halve livet, min venninnes westie måtte gå på kortison pga dens hudproblemer,så hold godt øye med tegn på disse tingene så dere kan få best mulig oppfølging av veterinær. Ellers vil jeg si at du kan glede deg til mange flotte år med din westie, et flott familimedlem og venn for livet❤
lille_fiol Skrevet 3. desember 2017 #24 Skrevet 3. desember 2017 Kom på en morsom historie angående nysgjerrigheten til westier, på dyreklinikken lo de godt av han fordi han fulgte visst nøye med på alt det de gjorde når de hadde ham der et par timer, han fikk visst henge med dem i resepsjonen tilogmed 😄🐶 Når vi var på besøk en ny plass så måtte han alltid inspisere alle kriker og kroker i alle rom før han kunne slappe av 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå