Gjest 10na Skrevet 7. august 2002 #21 Del Skrevet 7. august 2002 Brannmann, Begrunn (hvis du kan), og vis hva du har å fare med........ hvis du da i det hele tatt har noe - probably NOT Men morsom er du lille du..... 10na Deler slettet. Hege (mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 7. august 2002 #22 Del Skrevet 7. august 2002 10na... Jeg siterer deg : Anonym........ at du tenner på å lese om incest...... gjør meg rett og slett kvalm!! videre sier du :Råder deg på det sterkeste å ha disse (syke) fantasiene for deg selv, for husk, du har overhodet ingen garantier for hva samboeren din (eller noen i hans familie) har vært utsatt for........ og så avslutter du ditt siste innleg med :Det er faktisk traumatisk for en person som har vært utsatt for slike fryktelige ting vi snakker om her, å lese om at "medkvinner" faktisk tenner på det. Å Skille mellom fantasi/praksis har jeg ingen problemer med...... det var nettopp DERFOR jeg skrev at vedkommende burde holde fantasiene sine for seg selv, og la dem forbli fantasier. Mitt svar til dine uttalelser : Du nevnte at Brannman ikke hadde heisen i orden da han syntes at duine uttalselser ikke var det man kan si ut i fra min mening lite voksen og gjennomtenkt.... Hvordan kan du si at hennes fantasier er syk,hvilken rett har du til det ?!! En ting er å si at du mener at hun burde holde meste parten av sine fantasier for seg selv,men å utalle deg på denne lite sakelige måten og krenke et annet menneske for at det har andre sexuelle fantasier enn deg........ Om du blir kvalm så kan DU holde det for deg selv det er faktisk mulig og si sin mening uten detter person angrepet..... Så et råd til deg 10na er les gjennom innlegene dine og ikke skriv direkte hva du tenker,det passer seg ikke.... Går ann å utrykke seg på en mer voksen og respektfull måte..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 7. august 2002 #23 Del Skrevet 7. august 2002 Aline, klart folk (og fe) skal få ha fantasier - det er en del av menneskesinnet. MEN, poenget mitt er, at den anonyme som startet tråden faktisk IKKE vet hva som skjuler seg bak nickene her inne, og at det faktisk finnes flere her inne som t.d har vært utsatt for incest. Det å lese at det finnes medkvinner som tenner på å lese om slikt, påstår jeg må være fryktelig for den som faktisk har vært utsatt for det. Og som jeg sa, den anonyme har heller ingen garantier for hva som skjuler seg i samboerens fortid (eller familiens hans), så derfor - bør hun la fantasiene forbli fantasi - i sitt eget sinn. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brannmann Skrevet 7. august 2002 #24 Del Skrevet 7. august 2002 10na: Vi lar den ballen ligge, og du vet hvorfor. *ler og rister på hodet*. Forøvrig tror jeg man bør skille mellom en fantasi basert på incest, og en fantasi basert på et pedofilt forhold, det er nok sistnevnte som florerer mest i hodet til folk. Det pussige, etter hva jeg har erfart, er at hos kvinner som har denne fantasien, så er moden, faktisk eldre mann og mindreårig jente "skuespillere", mens hos oss gutta, så er ikke en fantasi om en kåt moden dame med en fjortenårig gutt, helt å forakte.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 7. august 2002 #25 Del Skrevet 7. august 2002 Lottemor, lille deg. Hva jeg vil skrive om hva jeg tenker - er helt opp til meg - på lik linje med alle andre her inne. Hva andre mener om mine tanker, meninger og påstander er meg revnende likegyldig - hver enkelt har lov til å ha sine tanker og selv velge om man vil dele dem med andre. Tankene mine om det anonym starter tråden med, baserer seg på mine meninger om saken og om egne opplevelser. Angående mine kommentarer til Brannmann, så er de et resultat av grunnløse påstander fra hans side - og min oppfatning av ham. Brannmann. Du kan altså ikke begrunne kommentarene dine........ kom ikke som det helt store sjokket det nei 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 7. august 2002 #26 Del Skrevet 7. august 2002 Det hadde blitt ganske mange amputerte samtaler hvis vi hele tiden skulle tatt hensyn til de som har dårlige erfaringer om det som blir diskutert. Jeg syntes ikke det er riktig å komme med nedlatende komentarer til mennesker som åpner seg og forteller om sine fantasier. I fantasier er det ofte tabuer og fantasiens "eier" skammer seg noen ganger over innholdet. Derfor mener jeg det er viktig og trå litt forsiktig. Jeg kan være enig i at man ikke trenger og rope dem ut til alle og enhver. Da må man nesten regne med å bli dømt forde folk har sine fordommer. Fantasier er noen ganger "ulovlige", og vil man dele dem med sin elskede (eller forumdeltakere), så ser jeg ikke noe galt i det. Man kan ikke styre sine tenningsmønstre, men man kan kontrollere dem. Har man mulighet til å virkeliggjøre sine fantasier med sin kjære så er jo det bare fantastisk. De aller fleste av oss vet forskjellen mellom fantasi og virkelighet, og så lenge man ikke skader noen...... Why not? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrSmile Skrevet 7. august 2002 #27 Del Skrevet 7. august 2002 Kjære 10na, Du mener jo at hvis man har incest-fantasier, voldtekts-fantasier, eller andre fantasier, som i dine øyne kan "skade" andre, så bør man holde kjeft om disse? Forstod jeg deg rett da? Men det er helt greit at du "skader" anonym, som startet denne diskusjonen om "mørke fantasier"? For du kan være revnende likgyldig til hva andre mener om deg og tanken dine, for du sier akkurat det du vil? Synes du da det er riktig å hakke på at andre mennesker sier det de har lyst til? Hvis du kan la være å bruke noen form for "filter", så kan vel andre også gjøre det? Eller er det noen lover og regler angående hva du har lov til å si, og ikke andre, som jeg har gått glipp av? Jeg forstår fullt ut at noen som eventuelt har opplevd en incest-sak eller en voldtekt, sikkert har problemer med det, for det er nok svært traumatiske hendelser. Men skjønner likevel ikke hvordan du kan være så dømmende, og så gjennomført kritisk, og uten noen særlig form for medfølelse... Kan hende det er jeg som ikke forstår deg riktig, det er godt mulig. I så fall får du prøve å forklare deg bedre - har jo bare bokstavene du skrive å forholde oss til. Det er jo en begrensning vi må leve med. Vennlig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2002 #28 Del Skrevet 7. august 2002 Slettet. Og så holder vi oss til sak i resten av tråden, hva? Hege (mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 7. august 2002 #29 Del Skrevet 7. august 2002 Du mener jo at hvis man har incest-fantasier, voldtekts-fantasier, eller andre fantasier, som i dine øyne kan "skade" andre, så bør man holde kjeft om disse? Forstod jeg deg rett da? Incest og voldtekt er uten tvil den største skaden man kan påføre andre. Og ja, jeg mener at dersom man har fantasier om dette så bør man på etisk grunnlag holde kjeft om dette - og la det forbli en fantasi. Som jeg prøvde å si til anonym som startet tråden, så har hun ingen som helst garanti for hva samboeren eller familien hans har opplevd tidligere. Hvordan tror du at samboerens reaksjon ville vært dersom anonym fortalte at hun tente på å lese om incest dersom han selv i barndommen ble utsatt for dette????? Men det er helt greit at du "skader" anonym, som startet denne diskusjonen om "mørke fantasier"? For du kan være revnende likgyldig til hva andre mener om deg og tanken dine, for du sier akkurat det du vil? Selvfølgelig sier jeg hva jeg vil og hva jeg mener - hvorfor ikke? Og om jeg deler tankene og meningene mine med dere her på KG så er det ene og alene for å diskutere og komme med mine synspunkter omkring et tema - ikke for at andre debattanter skal få meg til å skifte synspunkt. Synes du da det er riktig å hakke på at andre mennesker sier det de har lyst til? Hvis du kan la være å bruke noen form for "filter", så kan vel andre også gjøre det? Eller er det noen lover og regler angående hva du har lov til å si, og ikke andre, som jeg har gått glipp av? Hehe...... det er lover og regler for hva man har lov til å si og ikke si her på KG. Selvfølgelig har man lov til å si at JA, JEG TENNER PÅ Å LESE OM INCEST........ men spørsmålet er om det er etisk og moralsk riktig å si det? Fra mitt ståsted så er det direkte ondsinnet å utbasonere noe slikt. Jeg forstår fullt ut at noen som eventuelt har opplevd en incest-sak eller en voldtekt, sikkert har problemer med det, for det er nok svært traumatiske hendelser. Men skjønner likevel ikke hvordan du kan være så dømmende, og så gjennomført kritisk, og uten noen særlig form for medfølelse... Hvorfor i all verden skal jeg ha medfølelse med et kvinnemenneske som utbasunerer at hun tenner på å lese om incest??? Som nevnt tidligere så bygger uttalelsene mine seg på egne opplevelser. Så ikke kom er å lat som om du "forstår at det sikkert er traumatisk" å oppleve noe slikt, og atpåtil si at jeg er gjennomført kritisk....... DET blir for dumt!! 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exodus Skrevet 7. august 2002 #30 Del Skrevet 7. august 2002 Hei Hege ser du har nok å gjøre her, så jeg skal være snill jeg :D Og Nå til Anonym: Ang Voldtekt fantasi har jeg hørt om 1000 ganger, ikke fått det direkte fortaldt men... Ja det er noe vi fleste menn vet om, så spør han om han vil ha et rollespill da vel. Du er den pripne sure negative sexy dama, og han den fæle gubben som bare må ha sex :D , Tror ikke han blir overaska av å høre det, det står også om det i annenhvert Lek, ikke det at jeg leser Lek da....... Men denne incest greia var kraftig kost, ser du får litt pepper for det også. Jeg kan si jeg forstår deg om det er et " rollespill" incest der du er ,,, ja og han er .... ja du skjønner, og det bare er skuespill!!,,,: For alle har vel en fantasi som andre reagerer på.... Det var kanskje ikke helt min greie heller,,, men... jaja så lenge det er fantasi så.... Tips: Ikke si det til typen din, voldteken hadde også jeg tåla men den andre så tror jeg at jeg hadde begyndte å lurt... evt blitt nervøs ang barn i fremtiden.... Og til den personen som sa at tenk om noen hadde blitt utsatt for incest osv og leser dette, eller hva det var. Tror du skal LESE litt mere rundt omkring her inne... Når begyndte folk å ta hensyn til hverandre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #31 Del Skrevet 7. august 2002 Min eks betrodde meg at hun engang hadde voldtektsfantasier .. Men så traff hun en som hadde blitt voldtatt i virkeligheten som fortalte hvordan det var, og da var det slutt på voldteksfantasiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrSmile Skrevet 7. august 2002 #32 Del Skrevet 7. august 2002 10na, Med all respekt for deg, og dine erfaringer... Jeg ser at jeg sikkert kunne ha formulert noen av setningene jeg skrev litt annerledes. Det er klart at det er umulig for meg å forestille meg hvor grusomt det å bli utsatt for en voldtekt, eller incest, er. At du uttaler deg på bakgrunn av erfaringer, sier jo noe om hvorfor du reagerer så kraftig, som det virker at du gjør - hvis tankene og ordene dine stemmer overens med ordbruken din i teksten. Så det er forståelig om du er litt provosert... Men likevel synes jeg at det går an til å ta litt hensyn til den personen som har disse fantasiene. Jeg ser jo at det kanskje kan være litt vanskelig å moderere seg, i din situasjon, men likevel... Det er en grei måte å forholde seg til andre på, å være høfflig...i mine øyne i alle fall... At du ser på det som respektløst at en person ytrer slike fantasier, må man bare akseptere. Men at noen har slike fantasier er også tilfelle, og må på sett og hvis aksepteres det også. Jeg sier ikke hva som er rett og galt. Om en person bør prøve å kvitte seg med enkelte fantasier, eller legge bånd på dem, det er vanskelig for meg å avgjøre. Det er jo klart, som Exodus er inne på, at former for voldtektsfantasier er veldig vanlig, men at incest-biten kanskje er litt vel hard fordøye... For noen med slike fantasier er kanskje det å ta det opp i dette forumet, ett av skrittene på veien til å finne ut av hva man skal gjøre, hvordan man skal opptre. Det er jo en form for konsultasjon, for en rådløs sjel... Og det må jo være lov? Vennlig hilsen MrSmile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2002 #33 Del Skrevet 7. august 2002 Tina liker ikke ærlighet skjønner dere. Men jeg er ikkeno redd for å innrømme at jeg liker unge jenter. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exodus Skrevet 7. august 2002 #34 Del Skrevet 7. august 2002 Er helt enig med deg Mr Smile, Untatt 1 ting: Den derre smil til verden greia, . Beklager det var kanskje en liten avsporing :D Exodus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrSmile Skrevet 7. august 2002 #35 Del Skrevet 7. august 2002 Excodus, Ja, "Smil til verden, og verden smiler til deg", kan nok sikkert i manges øyne diskuteres.. Det kan vel uansett ikke skade å ha en positiv holdning? Er forsåvidt enig i at setningen kan høres litt "gladkristen" ut, uten forhåpentligvis å fornærme noen kristne.. Men setningen passer jo til nicket da, selv om det kanskje kan bli litt for mye av det gode jaja.. Vennlig hilsen MrSmile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefanten Skrevet 7. august 2002 #36 Del Skrevet 7. august 2002 Voldtektsfantasier kan ofte simpelthen være tegn på seksuelle frustrasjoner, på at det ikke er nok spenning i forholdet; ikke noe mer enn det... :o En fantasi om incest kommer ofte av at en jente hadde et manglende forhold til sin far. Hun kan da komme til å undre seg over om han kanskje hadde blitt værende/hatt mer tid/vært snillere om hun hadde vært "god" mot han. Er en slik fantasi så merkelig? Er dette så rart? Det burde være unødvendig å si at incest i virkeligheten er en dårlig måte å gjøre ens datter uavhengig av én selv på. Men sett i fra perspektivet til en kvinne som fantaserer om incest, så er dette ikke noe poeng i det hele tatt. Hvorfor blir noen provosert av å høre om fantasier? Virker de truende kanskje? Det er hundre prosent sikkert at noen (både kvinner og menn) har tatt skade av voldtekt og incest. Dette er en stor tragedie. Det værste med overgrep er tapet av sjelefred, at du har blitt fratatt den fundamentalt gode følelsen til sex, fratatt en indre glede og uskyld angående all intimitet. I terapi lærer man å få tilbake dette. Derfor skal man være hensynsfull overfor dem som har blitt utsatt for slikt. Til gjengjeld skal vi forvente at de misbrukte ikke betrakter hele verden som om den var befolket av misbrukte og misbrukere. Man kunne tro at folk som blir provosert av incest- og voldtektsfantasier ikke er i stand til å forstå at ens egen holding og perspektiv til dette ikke deles, og slett ikke bør deles, av alle andre. For noen ligger det et latent behov for å oppleve slikt, under rette forutsetninger naturligvis; men gjerne at det forblir en fantasi. 'Anonym for anledningen', du som åpnet denne tråden: ikke vær skamfull for dine fantasier. De uttrykker en ærlighet, og det trenger vi. Dette er en ærlighet som er helt nødvendig for å finne ut hvem man er og hvor grensene går. Ellers vil fordommene og hykleriet regjere! Elefanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 8. august 2002 #37 Del Skrevet 8. august 2002 Tina liker ikke ærlighet skjønner dere. Men jeg er ikkeno redd for å innrømme at jeg liker unge jenter. Waco Waco, 10na har ærlighet som et av de viktigste fundamentene i livet sitt. Kos deg med de unge jentene dine du. 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 8. august 2002 #38 Del Skrevet 8. august 2002 Elefanten. Jeg betrakter ikke verden som om den var befolket av misbrukte og misbrukere. Overhodet ikke. Poenget mitt var (nok en gang) at incest er en fryktelig traumatisk ting å oppleve, og at anonym som startet tråden ikke vet hva som skjuler seg i fortiden hos samboeren eller hans familie - så derfor var mitt råd at fantasien burde forbli en fantasi hos henne. Jeg har på lik linje fantasier som alle andre - noen mer tabu enn andre - noen lever jeg ut - og noen forblir pirrende fantasier. Mr.Smile. Jeg respekterer folks fantasier fullt ut - MEN, fantasien om incest blir for drøy for meg - men det er jo mitt problem ikke sant?? Til slutt - beklager dersom jeg på noen måte har støtt noen i debatten med mine noe krasse uttalelser - uttalelsene henger sammen med mitt sterke engasjement i temaet og egne opplevelser. 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå